GRUDZIEŃ 2024
Przewidywane osiągnięcia dzieci z grupy Biedronki w miesiącu grudzień 2024:
I. Imieniny Mikołaja.
– pozna rymowankę logorytmiczną „Zimno”
– wypowie się n/t tego czy lubi zimę i za co lubi zimę
– ułoży z patyczków higienicznych mroźne wzory
– podejmie próby rysowania na śniegu lub na ziemi
– weźmie udział w wyścigach mikołajowych zaprzęgów
– jest kreatywne podczas zabawy
-bawi się zgodnie z innymi
– pozna legendę o św. Mikołaju
– wykona pracę plastyczną „Prezent”
– zbuduje piramidę z pudełek
– zakoduje proste informacje
-współdziała w zabawie z innymi
– wskaże źródło dźwięku
– wybierze określone elementy zbioru
– weźmie udział w uroczystości wewnątrzgrupowej – Mikołajek
– rozwinie umiejętności taneczne
– podejmie próby dekodowania informacji
– szanuje zabawki
– porządkuje salę po skończonej zabawie
– powtórzy rytm za pomocą kolorów
– rozwiąże proste zagadki słowne
– porówna ciężar dwóch przedmiotów i określi, który z nich jest lżejszy, a który cięższy
– złoży dwa pasujące do siebie elementy w całość,
– podejmie próby toczenia piłki do bramki
– pozna zasady zabawy „Raz, dwa, trzy, Mikołaj patrzy”
– nawiązuje pozytywne relacje w grupie
– nazwie czynności wykonywane przez Mikołaja, mamę, tatę, babcię, dziadka
– weźmie udział w szeregu zabaw ruchowych
– rozwinie umiejętność chodzenia parami po chodniku
– narysuje ciasteczka dla Mikołaja
– porządkuje salę po skończonej zabawie
II. Kuchenne laboratorium.
– odnajdzie w sali przedmioty należące do kucharza
– wykreśli przedmioty, które nie są potrzebne w pracy kucharza
– wysłucha opowiadania „Poranne sprzeczki widelca, łyżki i noża”
– wzbogaci słownictwo, pozna czynności, które wykonuje kucharz w kuchni
– zwiedzi przedszkolną kuchnię
– utrwali pląs „Mało nas”
– dopasuje pokrywki do garnków
– ulepi ciasteczka z masy solne
– weźmie udział w zabawie ze współzawodnictwem i zbierze na czas paski papieru
– opowie jak pomaga mamie w kuchni
– współdziała w zabawie z innymi
– weźmie udział w zabawach sensorycznych z wykorzystaniem ryżu
– porówna odgłosy kuchenne
– zagra na łyżeczkach,
– wydepcze ścieżki na śniegu
– porówna ilość talerzyków i kubków- nakryje do słowu wg podanego wzoru
– narysuje obrus w kratkę
– weźmie udział w zabawie związanej z przelewaniem płynów
– utworzy różne kombinacje z gąbeczek do mycia naczyń
– szanuje zabawki
– sprząta zabawki po skończonej zabawie
– dostrzeże szczegóły różniące dwa obrazki
– rozpozna smak i zapach produktów spożywczych
– weźmie udział w szeregu zabaw ruchowych
– zaobserwuje cechy zimowej pogody
– przygotuje wodę smakową z dodatkiem świeżych i suszonych owoców
III. Czekamy na święta.
– podejmie próby określenia swego nastroju
– ustali, co się przyda, a co nie przyda do ozdobienia choinki
– pozna wiersz do nauki pt. „Kolorowa choinka”
– weźmie udział w dekorowaniu choinki w sali
– przygotuje część wspólnego łańcucha do zawieszenia na choince
– jest kreatywne podczas zabawy
– pozna rymowankę „O jak przyjemnie”
– odkryje co się zmieniło w wyglądzie choinki
– wykona choinkę z sosnowej szyszki
– ulepi śnieżki i wykona nimi rzuty na odległość
-bawi sie zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
– dopasuje kształty przedmiotów do konturów przedmiotów
– powtórzy wysłuchane rytmy i melodie
– utrwali zabawę taneczną „Dalej w tany”
– połączy w pary rękawiczki
– podejmie próby rzucania do celu
– dorysuje bombki na choince
– dokona klasyfikacji elementów zbioru wg kształtu
– weźmie udział w poszukiwaniach skarbów w ogrodzie przedszkolnym
– ułoży świąteczne puzzle,
– pozna nazwy potraw wigilijnych,
– weźmie udział w szeregu zabaw ruchowych,
– zaobserwuje zjawiska atmosferyczne,
– zareaguje klaśnięciem na określone słowa
IV. Świąteczne spotkania rodzinne.
– wymyśli i zaprezentuje taniec – skakaniec
– wypowie się na temat minionych świąt
– podejmie próby szybkiej zmiany ustawień
– rozpozna kształty rysowane światłem latarki
– jest kreatywne podczas zabaw
– utrwali znajomość części ciała
– wzbogaci wiedzę n/t właściwych nawyków grzecznościowych
– wykona pracę plastyczną „Zimowy obrazek” techniką 5 palców
– podejmie próby rzucani szyszkami na odległość
– wysłucha bajki „Złotowłosa i trzy niedźwiadki”
– zilustruje ciałem postacie ludzi, zwierząt, postaci bajkowych
– utrwali pląs „Krasnoludki”
– zastosuje regułę jeden do jednego podczas liczenia
– zbuduje kopce ze śniegu
– nazwie podstawowe kolory i ich stopień nasycenia (jasny – ciemny)
– pozna rymowankę „Maszeruję, maszeruję…”
– rozwiąże zagadkę obrazkową
– weźmie udział w szeregu zabaw ruchowych
– odkryje uroki zimy,
– pozna zasady zabawy w kręgle
PAŹDZIERNIK 2024
Przewidywane osiągnięcia dzieci z grupy Biedronki:
I.W sadzie i w ogrodzie.
– utrwali nazwy owoców i warzyw,
– pozna walory zdrowotne owoców i warzyw,
– weźmie udział w szeregu zabaw ruchowych,
– obejrzy na spacerze ogródki przyblokowe,
-szanuje zabawki
– porządkuje salę po skończonej zabawie
– okazuje uprzejmość i życzliwość innym
– używa zwrotów grzecznościowych-
dowie się jak wyglądają warzywa w środku
– przejdzie po wyznaczonej trasie
– wymyśli śpiewankę o buraczku
– pozna „owocową wyliczankę”
-sprawnie liczy
– porówna liczebność zbiorów
– bawi się zgodnie z innymi
-zaobserwuje sposób wykonania kukiełki
– obejrzy „Jarzynowy teatrzyk”
– porówna wygląd owoców i warzyw
– pozna/utrwali określenia: duży – mały, cienki – gruby, długi – krótki
– narysuje linie kredą na chodniku
– przejdzie przez slalom owocowo – warzywny
– bawi się zgodnie z innymi
– pozna nazwy owoców i warzyw
– wykona pracę plastyczną ”Śliwki”
– dowie się co owoce mają w środku
– utrwali tekst wiersza „Czerwone jabłuszko”
II. Złota jesień wokół nas.
– wytropi w sali kosz pani Jesieni
– utrwali piosenkę „Kolory jesieni
– rozwinie umiejętność podrzucania i toczenia piłek
– ustali atrybuty jesieni
-zorganizuje sobie zabawę
-współdziała w zabawie
– udekoruje kapelusz pani Jesieni na podstawie opisu
– zatańczy z parasolem w kole
– odkryje na spacerze piękno jesiennej przyrody
– ulepi z plasteliny kuleczki jarzębiny
-okazuje uprzejmość i życzliwość innym
– narysuje kreski i linie proste
– przejdzie przez „sensoryczną ścieżkę”
– zagra na instrumentach: kołatce i marakasach
– odtworzy dźwięki jesiennego wiatru
– dobierze do liści ich cienie
– szanuje zabawki
– porządkuje salę po skończonej zabawie
– porówna dźwięki wydawane przez różne przedmioty
– pozna/utrwali figurę geometryczną – koło
– wykona kompozycję z kół origami
– pozna zabawę „Nasz mały miś”
– używa zwrotów grzecznościowych
III. Dbam o swoje bezpieczeństwo.
– rozpozna ile osób go dotyka
– zaakceptuje kontrakt grupowy
– pozna treść opowiadania „Przygoda w sklepie”
– pozna zasady bezpiecznej zabawy
– poczyni próby rzucania do celu
– rozwinie małą motorykę podczas zabaw z klamerkami
-zorganizuje sobie zabawę
-jest kreatywne
-współdziała w zabawie
– rozpozna tempo muzyki i zareaguje na zmiany tempa
– utrwali znajomość kolorów
– pozna/utrwali technikę stemplowania
– pozna znaczenie sygnalizatora świetlnego
– pozna/utrwali zasady przechodzenia przez jezdnię
– uściśli wiadomości n/t ruchu drogowego
– bawi się zgodnie z innymi
– pozna znaczenie kilku znaków drogowych
– rozwinie umiejętność słuchania ze zrozumieniem
– weźmie udział w zabawie rytmicznej do piosenki „Kolory jesieni”
– utrwali znajomość kolorów
– połączy w pary takie same znaki
– szanuje zabawki
-odkłada zabawki na miejsce
-bawi się zgodnie z innymi
– pozna numer alarmowy 112
– odtworzy dźwięk pojazdów uprzywilejowanych
– rozwinie umiejętność różnicowania pojęć: dużo, mało, tyle samo
– wzbogaci słownictwo o nazwy pojazdów wodnych, lądowych, powietrznych
– weźmie udział w zabawie integracyjnej „Myjnia samochodowa”
-odkłada zabawki na miejsce
-bawi się zgodnie z innymi
– pozna śpiewankę „Jedzie pociąg hopsasa”
– odegra scenki symulacyjne związane z mówieniem obcemu NIE!
– weźmie udział w szeregu zabaw ruchowych
– ustali jak powinien zachować się Czerwony Kapturek
– narysuje dowolny obrazek kredkami
IV. Ważne wynalazki.
– pozna zastosowanie baterii
– pozna nazwy urządzeń technicznych
– odtworzy dźwięki urządzeń elektrycznych
– narysuje dowolny rysunek patykiem na piasku
– pozna zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
– jest kreatywne podczas zabawy
– wypowie na forum grupy swoje życzenie
– porówna ilość kropek i klocków
– ułoży z gotowych elementów robota
– pozna zastosowanie lornetki
– nauczy się wierszyka z pokazywaniem „Mechanik”
– bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
– rozwiąże proste zagadki n/t urządzeń elektrycznych
– policzy jak często zaświeci się latarka
– pozna zabawę muzyczno – ruchową „Jadą pociągi”
– odtworzy dźwięki oraz rytmy
– pogrupuje śrubki i nakrętki
– obejrzy w jaki sposób działa wkrętarka
– szanuje zabawki
– odkłada zabawki na miejsce po skończonej zabawie
– weźmie udział w tworzeniu grającej maszyny
– połączy w pary przedmioty pasujące do siebie pod względem funkcjonalności
– urządzi pokój lal wg instrukcji słownej
– wyszuka w sali miejsca, gdzie znajdują się urządzenia na prąd
– ułoży dowolną kompozycję ze słomek
– wymyśli alternatywne zastosowanie koła
– wyodrębni koło spośród innych figur i znaków
– weźmie udział w szeregu zabawa ruchowych
– zaobserwuje sposób posługiwania się odkurzaczem, suszarką do włosów, żelazkiem, tosterem
– weźmie udział w degustacji tostów
V. Sposoby na jesienną szarugę.
– pozna pląs „Mało nas”
– dowie się co to jest „szaruga jesienna”
– wysłucha wiersza „Szara chmurka”
– weźmie udział w tworzeniu zbiórki wg kolorów
– zatańczy do muzyki w dowolny sposób
– jest kreatywne podczas zabawy
– współdziała w zabawie z innymi
– pozna sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami
– weźmie udział w tworzeniu wspólnego obrazka „Padający deszcz”
– namaluje farbami chmury
– wykona bieg do określonego celu
– podzieli się swoimi spostrzeżeniami i wyobrażeniami podczas wspólnego oglądania książek z obrazkami
– zatańczy przy muzyce wg instrukcji nauczyciela
– wyobrazi sobie o czym opowiada muzyka
– pozna piosenkę „Deszczyk kap kap mkap”
– nabierze wprawy w posuwaniu się podskokami obunóż do przodu
– poczyni próby zgniatania papieru w kulki
– bawi się zgodnie z innymi