PAŹDZIERNIK 2024
Przewidywane osiągnięcia dzieci z grupy Biedronki:
I.W sadzie i w ogrodzie.
– utrwali nazwy owoców i warzyw,
– pozna walory zdrowotne owoców i warzyw,
– weźmie udział w szeregu zabaw ruchowych,
– obejrzy na spacerze ogródki przyblokowe,
-szanuje zabawki
– porządkuje salę po skończonej zabawie
– okazuje uprzejmość i życzliwość innym
– używa zwrotów grzecznościowych-
dowie się jak wyglądają warzywa w środku
– przejdzie po wyznaczonej trasie
– wymyśli śpiewankę o buraczku
– pozna „owocową wyliczankę”
-sprawnie liczy
– porówna liczebność zbiorów
– bawi się zgodnie z innymi
-zaobserwuje sposób wykonania kukiełki
– obejrzy „Jarzynowy teatrzyk”
– porówna wygląd owoców i warzyw
– pozna/utrwali określenia: duży – mały, cienki – gruby, długi – krótki
– narysuje linie kredą na chodniku
– przejdzie przez slalom owocowo – warzywny
– bawi się zgodnie z innymi
– pozna nazwy owoców i warzyw
– wykona pracę plastyczną ”Śliwki”
– dowie się co owoce mają w środku
– utrwali tekst wiersza „Czerwone jabłuszko”
II. Złota jesień wokół nas.
– wytropi w sali kosz pani Jesieni
– utrwali piosenkę „Kolory jesieni
– rozwinie umiejętność podrzucania i toczenia piłek
– ustali atrybuty jesieni
-zorganizuje sobie zabawę
-współdziała w zabawie
– udekoruje kapelusz pani Jesieni na podstawie opisu
– zatańczy z parasolem w kole
– odkryje na spacerze piękno jesiennej przyrody
– ulepi z plasteliny kuleczki jarzębiny
-okazuje uprzejmość i życzliwość innym
– narysuje kreski i linie proste
– przejdzie przez „sensoryczną ścieżkę”
– zagra na instrumentach: kołatce i marakasach
– odtworzy dźwięki jesiennego wiatru
– dobierze do liści ich cienie
– szanuje zabawki
– porządkuje salę po skończonej zabawie
– porówna dźwięki wydawane przez różne przedmioty
– pozna/utrwali figurę geometryczną – koło
– wykona kompozycję z kół origami
– pozna zabawę „Nasz mały miś”
– używa zwrotów grzecznościowych
III. Dbam o swoje bezpieczeństwo.
– rozpozna ile osób go dotyka
– zaakceptuje kontrakt grupowy
– pozna treść opowiadania „Przygoda w sklepie”
– pozna zasady bezpiecznej zabawy
– poczyni próby rzucania do celu
– rozwinie małą motorykę podczas zabaw z klamerkami
-zorganizuje sobie zabawę
-jest kreatywne
-współdziała w zabawie
– rozpozna tempo muzyki i zareaguje na zmiany tempa
– utrwali znajomość kolorów
– pozna/utrwali technikę stemplowania
– pozna znaczenie sygnalizatora świetlnego
– pozna/utrwali zasady przechodzenia przez jezdnię
– uściśli wiadomości n/t ruchu drogowego
– bawi się zgodnie z innymi
– pozna znaczenie kilku znaków drogowych
– rozwinie umiejętność słuchania ze zrozumieniem
– weźmie udział w zabawie rytmicznej do piosenki „Kolory jesieni”
– utrwali znajomość kolorów
– połączy w pary takie same znaki
– szanuje zabawki
-odkłada zabawki na miejsce
-bawi się zgodnie z innymi
– pozna numer alarmowy 112
– odtworzy dźwięk pojazdów uprzywilejowanych
– rozwinie umiejętność różnicowania pojęć: dużo, mało, tyle samo
– wzbogaci słownictwo o nazwy pojazdów wodnych, lądowych, powietrznych
– weźmie udział w zabawie integracyjnej „Myjnia samochodowa”
-odkłada zabawki na miejsce
-bawi się zgodnie z innymi
– pozna śpiewankę „Jedzie pociąg hopsasa”
– odegra scenki symulacyjne związane z mówieniem obcemu NIE!
– weźmie udział w szeregu zabaw ruchowych
– ustali jak powinien zachować się Czerwony Kapturek
– narysuje dowolny obrazek kredkami
IV. Ważne wynalazki.
– pozna zastosowanie baterii
– pozna nazwy urządzeń technicznych
– odtworzy dźwięki urządzeń elektrycznych
– narysuje dowolny rysunek patykiem na piasku
– pozna zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
– jest kreatywne podczas zabawy
– wypowie na forum grupy swoje życzenie
– porówna ilość kropek i klocków
– ułoży z gotowych elementów robota
– pozna zastosowanie lornetki
– nauczy się wierszyka z pokazywaniem „Mechanik”
– bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
– rozwiąże proste zagadki n/t urządzeń elektrycznych
– policzy jak często zaświeci się latarka
– pozna zabawę muzyczno – ruchową „Jadą pociągi”
– odtworzy dźwięki oraz rytmy
– pogrupuje śrubki i nakrętki
– obejrzy w jaki sposób działa wkrętarka
– szanuje zabawki
– odkłada zabawki na miejsce po skończonej zabawie
– weźmie udział w tworzeniu grającej maszyny
– połączy w pary przedmioty pasujące do siebie pod względem funkcjonalności
– urządzi pokój lal wg instrukcji słownej
– wyszuka w sali miejsca, gdzie znajdują się urządzenia na prąd
– ułoży dowolną kompozycję ze słomek
– wymyśli alternatywne zastosowanie koła
– wyodrębni koło spośród innych figur i znaków
– weźmie udział w szeregu zabawa ruchowych
– zaobserwuje sposób posługiwania się odkurzaczem, suszarką do włosów, żelazkiem, tosterem
– weźmie udział w degustacji tostów
V. Sposoby na jesienną szarugę.
– pozna pląs „Mało nas”
– dowie się co to jest „szaruga jesienna”
– wysłucha wiersza „Szara chmurka”
– weźmie udział w tworzeniu zbiórki wg kolorów
– zatańczy do muzyki w dowolny sposób
– jest kreatywne podczas zabawy
– współdziała w zabawie z innymi
– pozna sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami
– weźmie udział w tworzeniu wspólnego obrazka „Padający deszcz”
– namaluje farbami chmury
– wykona bieg do określonego celu
– podzieli się swoimi spostrzeżeniami i wyobrażeniami podczas wspólnego oglądania książek z obrazkami
– zatańczy przy muzyce wg instrukcji nauczyciela
– wyobrazi sobie o czym opowiada muzyka
– pozna piosenkę „Deszczyk kap kap mkap”
– nabierze wprawy w posuwaniu się podskokami obunóż do przodu
– poczyni próby zgniatania papieru w kulki
– bawi się zgodnie z innymi