PAŹDZIERNIK 2024
Czego uczymy się październiku w grupie pięciolatków?
Umiejętności dzieci:
-organizuje sobie czas do zabawy
-jest spostrzegawcze
-bawi się w zabawy tematyczne
-wypowiada się na forum grupy
-utrzymuje porządek w miejscu pracy
-reaguje na polecenia nauczyciela
-śpiewa piosenkę
-pomaga innym podczas sprzątania
-dzieli słowa na sylaby
-szybko reaguje na polecenia słuchowe i wzrokowe
-przestrzega zasad bezpieczeństwa
-określa kierunki: po prawej, po lewej…..
-bawi się zgodnie z innymi
-bawi się zgodnie z innymi
-słucha wiersza z uwagą
-odtwarza podany rytm
-przelicza prawidłowo
-kontynuuje rytm
-jest sprawne ruchowo
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia ruchowe
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-porusza się nie potrącając innych
-zapamiętuje treść nowej piosenki
-śpiewa nowo poznaną piosenkę
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
-przestrzega zasad bezpiecznej zabawy
-jest sprane manualnie, lepi z plasteliny na określony temat
-bawi się zgonie z innymi
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-szybko reaguje na polecenia nauczyciela
-jest sprawne ruchowo
-jest zręczne i zwinne
-słucha poleceń nauczyciela
-jest spostrzegawcze
-precyzyjnie rysuje po saldzie
-bawi się zgodnie w grupach
-szanuje przedszkolne zabawki
-rysuje elementy o jeden więcej i o jeden mniej
-chodzi na czworakach
-słucha uważanie wiersza
-wypowiada się nt. treści wiersza dotyczącego lasu
-buduje logiczne zdania
-dba o porządek w miejscu pracy
-tworzy krótkie opowiadanie
-odkłada zabawki na wyznaczone miejsce
-przestrzega zasad kodeksu
-jest spostrzegawcze
-ma bogatą wyobraźnię
-porusza się we właściwych kierunkach
-ma poczucie rytmu
-reaguje na zmianę sygnału
-wyciąga wnioski z prowadzonych badań
-śpiewa i tańczy przy piosence
-w sposób właściwy korzysta ze swojej przestrzeni
-koloruje wg polecenia słownego
-przelicza w zakresie dostępnym sobie
-słucha poleceń słownych
-jest sprawne ruchowo, zręczne i zwinne
-rysuje po śladzie
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-samodzielnie organizuje sobie czas
-koloruje obrazek wg kodu
-sprawnie porusza się na czworakach
-ma poczucie rytmu
-wykonuje polecenia rytmicznie
-czerpie radość z udziału w zabawach muzycznych
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
-obserwuje zachowanie przedmiotów, wyciąga wnioski
-dzieli się zabawkami
-odkłada zabawki na miejsce
-układa elementy od najmniejszego do największego
-odgaduje zagadki
-jest sprawne ruchowo
-prawidłowo wykonuje zadania ruchowe
-odwzorowuje liczebność zbiorów
-ma poczucie równowagi
-aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
-zna zwyczaje zwierząt w czasie jesienno- zimowego okresu
-chętnie maluje, rysuje
-samodzielnie wybiera czas i miejsce zabawy
-wypowiada się całymi zdaniami
-prawidłowo powtarza zgłoski
-reaguje na polecenia słuchowe
-dodaje i odejmuje w zakresie 10
-bawi się zgodnie
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-przelicza ilość sylab w słowach
-wypowiada się pełnymi zdaniami
-pomaga innym w czasie porządkowania
-nazywa zaobserwowane ptaki
-rzuca do celu
-wypowiada rymy do podanych słów
-odkłada zabawki na miejsce
-przyjmuje prawidłową postawę
-prawidłowo przelicza liczebnikami porządkowymi
-dodaje i odejmuje z zakresie dostępnym sobie
-reaguje na zmianę muzyki
-tworzy zdrobnienia do podanych słów
WRZESIEŃ 2024
Czego uczymy się we wrześniu w grupie pięciolatków?
Tydzień 1: Witaj przedszkole
Tydzień 2: Razem jest weselej
Tydzień 3: Nasze emocje i uczucia
Tydzień 4: Powitanie jesieni
Umiejętności dziecka:
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-potrafi się przedstawić
-jest aktywne w czasie ćwiczeń
-buduje dłuższe wypowiedzi
-zna zasady zachowania
-pamięta o zasadach bezpieczeństwa
-słucha poleceń nauczyciela
-kończy rozpoczęte zdanie
-rysuje siebie i podpisuje swoim imieniem
-posługuje się w zabawie umiarkowanym głosem
-jest sprawne manualnie
-tańczy i śpiewa razem z innymi
-rozpoznaje, nazywa i przedstawia różne emocje
-wypowiada się na forum grupy
-ma poczucie rytmu
-rytmizuje tekst
-pamięta o zasadach bezpieczeństwa w czasie zabawy na placu
-odnajduje parę
– rysuje własny nastrój
-sprząta zabawki po zabawie
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami
-kończy rozpoczęte zdanie
-jest spostrzegawcze
-jest sprawne ruchowo
-aktywnie uczestniczy w zabawach pantomimy
-precyzyjnie koloruje postać
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-koloruje wg kodu
-mówi miłe słowa kolegom i koleżankom
-powtarza fragmenty piosenki
-śpiewa nowo poznaną piosnkę
-rysuje kredkami na określony temat
-przestrzega zasad kodeksu
-reaguje na polecenia nauczyciela
-koloruje wg kodu
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-dzieli się zabawkami z innymi
-rytmizuje podany tekst
-reaguje na polecenia nauczyciela
-wspólnie z innymi tworzy kodeks zasad
-przestrzega zasad ustalonego kodeksu
-jest sprawne ruchowo
-poprawnie wykonuje skoki
-pokonuje przeszkody skacząc obunóż
-odnajduje swoja parę
-zapamiętuje i odtwarza ruchy
-porządkuje salę po skończonej zabawie
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-wypowiada się na forum grupy
-rysuje wg polecenia
-słucha uważnie opowiadania
-odpowiada na pytania
-określa prawidłowe zachowania dzieci
-rysuje na określony temat
-prawidłowo posługuje się kredkami
-pomaga innym w czasie sprzątania
-dzieli słowa na sylaby
-odgaduje po opisie słownym
-słucha uważnie wiersza
-odpowiada na pytania
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-bawi się wg własnych zainteresowań
-odkodowuje rysunek
-jest spostrzegawcze
-przelicza prawidłowo w zakresie dostępnym dzieciom
-precyzyjnie rysuje koła i kwadraty
-tworzy przeciwieństwa do podanych słów
-dokonuje analizy sylabowej słów
-odkłada zabawki na wyznaczone miejsce
-jest kreatywne
-śpiewa i tańczy przy piosence
-wymieni nazwy dni tygodnia wg kolejności
-określi jaki jest dzisiaj dzień tygodnia
-odgaduje nazwy jesiennych darów
-rozwijanie umiejętności matematycznych
-szanuje prawa innych w czasie zabawy
-układa zdania o jesieni
-naśladuje ruchy zwierząt
-przelicza i określa ilość