PAŹDZIERNIK 2024

Czego uczymy się październiku w grupie pięciolatków?

 

Umiejętności dzieci:

 

-organizuje sobie czas do zabawy

-jest spostrzegawcze

-bawi się w zabawy tematyczne

-wypowiada się na forum grupy

-utrzymuje porządek w miejscu pracy

-reaguje na polecenia nauczyciela

-śpiewa piosenkę

-pomaga innym podczas sprzątania

-dzieli słowa na sylaby

-szybko reaguje na polecenia słuchowe i wzrokowe

-przestrzega zasad bezpieczeństwa

-określa kierunki: po prawej, po lewej…..

-bawi się zgodnie z innymi

-bawi się zgodnie z innymi

-słucha wiersza z uwagą

-odtwarza podany rytm

-przelicza prawidłowo

-kontynuuje rytm

-jest sprawne ruchowo

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia ruchowe

-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

-porusza się nie potrącając innych

-zapamiętuje treść nowej piosenki

-śpiewa nowo poznaną piosenkę

-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną

-przestrzega zasad bezpiecznej zabawy

-jest sprane manualnie, lepi z plasteliny na określony temat

-bawi się zgonie z innymi

-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

-szybko reaguje na polecenia nauczyciela

-jest sprawne ruchowo

-jest zręczne  i zwinne

-słucha poleceń nauczyciela

-jest spostrzegawcze

-precyzyjnie rysuje po saldzie

-bawi się zgodnie w grupach
-szanuje przedszkolne zabawki

-rysuje elementy o jeden więcej i o jeden mniej

-chodzi na czworakach

-słucha uważanie wiersza

-wypowiada się nt. treści wiersza dotyczącego  lasu

-buduje logiczne zdania

-dba o porządek w miejscu pracy

-tworzy krótkie opowiadanie

-odkłada zabawki na wyznaczone miejsce

-przestrzega zasad kodeksu

-jest spostrzegawcze

-ma bogatą wyobraźnię

-porusza się we właściwych kierunkach

-ma poczucie rytmu

-reaguje na zmianę sygnału

-wyciąga wnioski z prowadzonych badań

-śpiewa i tańczy przy piosence

-w sposób właściwy korzysta ze swojej przestrzeni

-koloruje wg polecenia słownego

-przelicza w zakresie dostępnym sobie

-słucha poleceń słownych

-jest sprawne ruchowo, zręczne i zwinne

-rysuje po śladzie

-bawi się zgodnie z innymi dziećmi

-samodzielnie organizuje sobie czas

-koloruje obrazek wg kodu

-sprawnie porusza się na czworakach

-ma poczucie rytmu

-wykonuje polecenia rytmicznie

-czerpie radość z udziału w zabawach muzycznych

-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną

-obserwuje zachowanie przedmiotów, wyciąga wnioski

-dzieli się zabawkami

-odkłada zabawki na miejsce

-układa elementy od najmniejszego do największego

-odgaduje zagadki

-jest sprawne ruchowo

-prawidłowo wykonuje zadania ruchowe

-odwzorowuje liczebność zbiorów

-ma poczucie równowagi

-aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych 

-zna zwyczaje zwierząt w czasie jesienno- zimowego okresu

-chętnie maluje, rysuje

-samodzielnie wybiera czas i miejsce zabawy

-wypowiada się całymi zdaniami

-prawidłowo powtarza zgłoski 

-reaguje na polecenia słuchowe

-dodaje i odejmuje w zakresie 10

-bawi się zgodnie

-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

-przelicza ilość sylab w słowach

-wypowiada się pełnymi zdaniami

-pomaga innym w czasie porządkowania

-nazywa zaobserwowane ptaki

-rzuca do celu

-wypowiada rymy do podanych słów

-odkłada zabawki na miejsce

-przyjmuje prawidłową postawę

-prawidłowo przelicza liczebnikami porządkowymi

-dodaje i odejmuje z zakresie  dostępnym sobie

-reaguje na zmianę muzyki

 

-tworzy zdrobnienia do podanych słów

 

 

 

WRZESIEŃ 2024

Czego uczymy się we wrześniu w grupie pięciolatków?
Tydzień 1: Witaj przedszkole
Tydzień 2: Razem jest weselej
Tydzień 3: Nasze emocje i uczucia
Tydzień 4: Powitanie jesieni

Umiejętności dziecka:
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-potrafi się przedstawić
-jest aktywne w czasie ćwiczeń
-buduje dłuższe wypowiedzi
-zna zasady zachowania
-pamięta o zasadach bezpieczeństwa
-słucha poleceń nauczyciela
-kończy rozpoczęte zdanie
-rysuje siebie i podpisuje swoim imieniem
-posługuje się w zabawie umiarkowanym głosem
-jest sprawne manualnie
-tańczy i śpiewa razem z innymi
-rozpoznaje, nazywa i przedstawia różne emocje
-wypowiada się na forum grupy
-ma poczucie rytmu
-rytmizuje tekst
-pamięta o zasadach bezpieczeństwa w czasie zabawy na placu
-odnajduje parę
– rysuje własny nastrój
-sprząta zabawki po zabawie
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami
-kończy rozpoczęte zdanie
-jest spostrzegawcze
-jest sprawne ruchowo
-aktywnie uczestniczy w zabawach pantomimy
-precyzyjnie koloruje postać
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-koloruje wg kodu
-mówi miłe słowa kolegom i koleżankom
-powtarza fragmenty piosenki
-śpiewa nowo poznaną piosnkę
-rysuje kredkami na określony temat
-przestrzega zasad kodeksu
-reaguje na polecenia nauczyciela
-koloruje wg kodu
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-dzieli się zabawkami z innymi
-rytmizuje podany tekst
-reaguje na polecenia nauczyciela
-wspólnie z innymi tworzy kodeks zasad
-przestrzega zasad ustalonego kodeksu
-jest sprawne ruchowo
-poprawnie wykonuje skoki
-pokonuje przeszkody skacząc obunóż
-odnajduje swoja parę
-zapamiętuje i odtwarza ruchy
-porządkuje salę po skończonej zabawie
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-wypowiada się na forum grupy
-rysuje wg polecenia
-słucha uważnie opowiadania
-odpowiada na pytania
-określa prawidłowe zachowania dzieci
-rysuje na określony temat
-prawidłowo posługuje się kredkami
-pomaga innym w czasie sprzątania
-dzieli słowa na sylaby
-odgaduje po opisie słownym
-słucha uważnie wiersza
-odpowiada na pytania
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-bawi się wg własnych zainteresowań
-odkodowuje rysunek
-jest spostrzegawcze
-przelicza prawidłowo w zakresie dostępnym dzieciom
-precyzyjnie rysuje koła i kwadraty
-tworzy przeciwieństwa do podanych słów
-dokonuje analizy sylabowej słów
-odkłada zabawki na wyznaczone miejsce
-jest kreatywne
-śpiewa i tańczy przy piosence
-wymieni nazwy dni tygodnia wg kolejności
-określi jaki jest dzisiaj dzień tygodnia
-odgaduje nazwy jesiennych darów

-rozwijanie umiejętności matematycznych
-szanuje prawa innych w czasie zabawy
-układa zdania o jesieni
-naśladuje ruchy zwierząt
-przelicza i określa ilość