WRZESIEŃ 2023

Czego uczymy się we wrześniu w grupie czterolatków?

Umiejętności dziecka:

 

 

  • uważnie słucha i rozpoznaje głos kolegów
  • wypowiada się na temat kącików w swojej sali
  • nazywa kąciki zbaw
  • bawi się zgodnie z zasadami wspólnego kodeksu
  • wykonuje podskoki obu nóż
  • idzie w parze podczas spaceru
  • stara się podskakiwać obunóż
  • -zapamiętuje miejsce położenia przedmiotu
  • mówi umiarkowanym głosem
  • rysuje siebie, przykleja kartkę ze swoim imieniem
  • segreguje zabawki wg koloru
  • rysuje swój autoportret
  • właściwie posługuje się kredkami
  • bawi się w sposób bezpieczny na placu
  • skacze obunóż
  • powtarza słowa rymowanki wykonując odpowiednie ruchy
  • odkłada zabawki na miejsce
  • odnajduje wyrazy przeciwstawne i je wypowiada
  • posługuje się pojęciami wysoko, nisko
  • śpiewa piosenkę i wykonuje właściwe ruchy
  • zauważa zmiany w przyrodzie
  • chętnie ćwiczy i śpiewa
  • rozpoznaje osobę po opisie słownym
  • jest spostrzegawcze
  • dzieli się zabawkami
  • samodzielnie dokonuje wyboru zabawek i zabawy
  • przelicza i posługuje się pojęciami: na, pod, za ,obok
  • ma poczuci rytmu
  • śpiewa rymowankę
  • reaguje na zmianę tempa i rytmu
  • ilustruje treść piosenki ruchem
  • -aktywnie uczestniczy w zabawie muzycznej
  • -koloruje wg wzoru
  • -prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne
  • układa rytmy z wykorzystaniem zabawek
  • zna pomieszczenia w przedszkolu i potrafi we właściwy sposób z nich korzystać
  • nie oddala się od grupy w czasie spaceru
  • potrafi skakać obunóż
  • powtarza dźwięki głośno i cicho
  • samodzielnie wykonuje prace plastyczną
  • przestrzega ustalonych wcześniej zasad
  • wypowiada się na określony temat
  • rozpoznaje i nazywa swoje emocje
  • zauważa zmiany na drzewach
  • potrafi się zrelaksować
  • koloruje rysunek
  • przestrzega ustalonych zasad
  • odgaduje zagadki
  • lepi z plasteliny określone przedmioty
  • koloruje rysunek wg wzoru
  • prawidłowo posługuje się kredkami
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zbaw na palcu
  • odgaduje nazwy przedmiotów po dotyku
  • szanuje zabawki
  • rysuje swojego kolegę
  • zapamiętuje rymowankę
  • rozpoznaje i wskazuje kierunki: prawy, lewy
  • nazywa swoje części ciała
  • wymieni części ciała tworzące pary
  • bawi się zgodnie razem z innymi dziećmi
  • reaguje na polecenia
  • prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne
  • odkłada zabawki na miejsce
  • bawi się w sposób bezpieczny i zgodny
  • wycina elementy puzzli
  • składa obrazek w całość
  • posługuje się określeniami: duży, mały
  • rozpoznaje dźwięki wysokie i niskie
  • improwizuje do muzyki
  • reaguje na polecenia
  • samodzielnie przebiera się w szatni we właściwy strój
  • szybko ustawia się w pary
  • rysuje na określony temat
  • odgaduje dźwięki wydawane przez instrumenty
  • posługuje się w zabawie umiarkowanym głosem
  • tworzy własne wypowiedzi
  • chętnie uczestniczy w zabawach integracyjnych
  • z uwagą i zachowując właściwą postawę ogląda film
  • wypowiada się na temat treści filmu
  • przestrzega zasad kodeksu
  • odnajduje szybko parę
  • aktywnie uczestniczy w zabawie muzyczno-ruchowe
  • przestrzega ustalonych zasad
  • bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
  • rysuje i koloruj samochody
  • prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne
  • aktywnie ćwiczy
  • słucha uważnie nauczyciela
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa w czasie obserwacji
  • zna zasady przechodzenia przez ulice i poruszania się po chodniku
  • reaguje na sygnał wzrokowy
  • recytuje rymowankę
  • -bawi się zgodnie w małych grupach
  • -dzieli się swoją wiedzą
  • -naśladuje głosem dźwięki
  • -nazywa niektóre ze znaków drogowych
  • -wycina po linii prostej
  • -reaguje na polecenia
  • -w bezpieczny sposób korzysta ze sprzętu na palcu zabaw
  • -reaguje na polecenia
  • -precyzyjne łączy kreski i koloruje
  • -potrafi ocenić postepowanie
  • -aktywnie uczestniczy w zabawie pantomimicznej
  • -porównuje wielkość przedmiotów
  • -posługuje się określeniami „przód”, „tył”
  • -sprawnie wykonuje polecenia nauczyciela
  • -nazywa marki samochodów
  • przelicza dźwięki i podaje właściwą ich liczbę
  • rysuje po śladzie
  • kontroluje swój glos podczas zabawy z kolegami
  • rysuje linie pionowe
  • zauważa zmiany w przyrodzie jesienią
  • naśladuje w zabawie pojazdy
  • odgaduje zagadki
  • rysuje pojazd
  • bawi się wg własnego wyboru
  • wymienia słowa o znaczeniu przeciwnym
  • wypowiada się nt. pojazdów uprzywilejowanych
  • za numery telefonów
  • podaje sposoby rozwiązania trudnych sytuacji na drodze
  • orientuje się w kierunkach: na lewo, na prawo
  • układa rytmy z figur
  • bawi się zgodnie w zespołach
  • powtarza rytmicznie słowa
  • słucha uważnie treści wiersza
  • wypowiada się na tematy związane z jesienią
  • wymieni dary jesieni
  • nazywa drzewa
  • naśladuje określone czynności
  • bawi się zgodne ze swoimi zainteresowaniami
  • szanuje prawa innych podczas zabawy
  • stara się precyzyjnie kolorować
  • samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
  • prosi o pomoc nauczyciela w razie trudności
  • -segreguje dary jesieni
  • segreguje liście określając ich kształt, kolor
  • układa rytmy z liści
  • porządkuje zabawki po skończonej zabawie
  • rozpoznaje i nazywa jesienne kolory
  • lepi określone formy z plasteliny
  • tworzy logiczne wypowiedzi
  • zbiera liście , tworzy bukieciki
  • wycina jabłuszka i przykleja wg polecenia
  • prawidłowo wypowiada zgłoski