STYCZEŃ 2023

Czego uczymy się w styczniu w grupie czterolatków?

 

Umiejętność dziecka:


-bawi się zgodnie z innymi

-posługuje się pojęciami: na, pod, za ,obok

-odgrywa przypisane sobie role

-wyjaśni pojęcia: karnawał, przebierańcy

-wypowiada się nt. zapamiętanego  balu

-chodzi parami podczas spaceru

-reaguje na polecenia nauczyciela

-śpiewa i tańczy

-wycina elementy i odpowiednio je przykleja

-szanuje prawa innych w zabawie

-rysuje na temat

-śpiewa rymowankę

-koloruje wg wzoru

-prawidłowo posługuje się kredkami

-zachowuje porządek w miejscu pracy

-reaguje na polecenia

-wybiera właściwe przedmioty

-chętnie pomaga innym

-bawi się w wybranych kącikach

-układa puzzle

-tańczy do muzyki z rekwizytem

-prawidłowo posługuje się pojęciami dotyczącymi otoczenia

-przelicza liczebnikami porządkowymi

-określa kształt i kolor chmur 

-prawidłowo wykonuje zadania ruchowe

-dzieli się zabawkami

-mówi umiarkowanym głosem

-jest spostrzegawcze

-ma bogata wyobraźnię

-śpiewa i tańczy przy muzyce

-reaguje na sygnał dźwiękowy

-aktywnie uczestniczy w zajęciu

-zna znaczenie ruchu dla zdrowia

-szybko łączy się w pary

-układa rytmy matematyczne

-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

-przestrzega ustalonych zasad

-tańczy i śpiewa do określonej piosenki

-słucha z uwagą opowiadania

-tańczy w parze

-obserwuje i wyciąga wnioski

-prawidłowo przelicza balony

-nazywa pokarm poszczególnych zwierząt

-śpiewa i bawi się przy piosence

-odtwarza fragmenty wiersza z pamięci

-odpowiada na pytania

-wskazuje pokarmy zwierząt leśnych

-wie kto to jest leśniczy

-segreguje wg gatunku

-sprząta po skończonej zabawie

-mówi wiersz z pamięci

-odgaduje nazwę zwierzątka

-maluje farbami na podany temat

-nazywa ptaki zimujące u nas

-lepi kule śniegowe

-bawi się w sposób bezpieczny

-przeskakuje niskie przeszkody

-łączy figury w całość i odgaduje ich nazwy

-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

-słucha odgłosów i je rozpoznaje

-przelicza w zakresie dostępnym sobie

-określa liczebność (mało, dużo, po równo)

-używa określeń: wysoko, nisko

-samodzielnie się przebiera i skalda ubrania

-przeskakuje przeszkody

-maluje lisa

-słucha uważnie

-odkłada zabawki na wyznaczone miejsce

-współdziała w zabawie

-wspólnie śpiewa piosenkę

-koloruje ptaki

-powtarza z pamięci treść piosenki

-przestrzega zasad kodeksu przedszkolaka w czasie zabaw na placu 

-słucha poleceń

-określa położenie

-koloruje sarnę

-maluje na określony temat

-wypowiada się na forum grupy logicznymi zdaniami

-posługuje się zdobytą wiedzą o ptakach i zwierzętach leśnych

-wie jak należy zachowywać się w lesie

-słucha poleceń nauczyciela

-nazywa zimowe domy zwierząt

-określa logiczności lub nielogiczność wypowiedzi

-opowiada o swoich babciach i dziadkach

-potrafi rzucać do celu

-interesuje się zmianami w przyrodzie zimą

-rzuca do określonego celu

-słucha z uwagą wiersza

-precyzyjnie rysuje wzory

-projektuje i buduje

-rysuje kwiatek dla babci

-rytmizuje tekst

-potrafi stemplować

-projektuje pracę  i samodzielnie ja wykonuje

-lubi pracę zespołową

-wspólnie ustala plan działania

-celnie rzuca

-zachowuje właściwą postawę podczas oglądania filmu

-zna sposoby na niechorowanie

-precyzyjnie koloruje

-prawidłowo posługuje się przyborami

-odgaduje zagadki

-zna kolory

-określa zauważone wcześnie zmiany i je porównuje z bieżącymi

-bawi się przy piosnce „Jawor”

-chętnie bierze udział w pantomimie

-reaguje na sygnały

-powtarza motywy rytmiczne

-rytmizuje tekst

-przestrzega zasad bezpiecznej zabawy

-aktywnie uczestniczy w zabawie muzyczno- ruchowej

-przestrzega zasad kodeksu

-maluje laurkę

-aktywnie ćwiczy

-szybko ustawia się w kółeczko

-z zainteresowaniem ogląda film

-zachowuje właściwą postawę podczas projekcji

-wdrażanie do samodzielności podczas przebierania się w strój wyjściowy

-rytmizuje tekst

-rysuje prezenty

-słucha utworu muzyki klasycznej

-wymieni sprzęt do zabaw zimowych

-kończy rozpoczęte zdanie

-ma wyobraźnię plastyczną

-recytuje poznany wiersz

-maluje na określony temat

-przykleja gotowe elementy

-dba o estetykę pracy

-nazywa poszczególne dziedziny sportu

-mówi umiarkowanym głosem

-słucha uważnie muzyki

-rozpoznaje koło spośród innych figur

-reaguje na polecenia

-układa kompozycje  kół

-składa koło z części  w całość

-maluje zimowe obrazki

-śpiewa w grupie poznane wcześniej piosenki

-chętnie pomaga innym w różnych zadaniach

-maluje na określony temat

-bawi się przy muzyce

-uczestniczy w zabawach porannych

-uważnie słucha utworów

-ilustruje ruchem treść piosenki

-potrafi namalować bałwana

-zna i bawi się przy piosence „Pingwin”

-odkłada  zabawki po skończonej zabawie

-szanuje prawa innych w zabawie

-bierze udział w zabawie ruchowo-muzycznej

-opowiada przygody bałwanka

-tworzy zdania logiczne i poprawne pod względem gramatycznym

-wyciąga wnioski z przeprowadzonego doświadczenia

-uważnie słucha wiersza o zimie

-kontroluje głos w czasie zabawy

LISTOPAD 2023

Czego uczymy się w listopadzie w grupie czterolatków?

Tydzień 11: Jestem małym patriotą
Tydzień 12:
Jak przekazujemy informacje
Tydzień 13:
Mój przyjaciel miś
Tydzień 14:
Tutaj rosły paprocie

Umiejętności dziecka:
-sprząta po skończonej zabawie

-rysuje dom, koloruje rysunek

-reaguje na polecenia 

-zna symbole narodowe

-wskazuje na mapie Polskę

-tworzy dłuższe wypowiedzi

-jest samodzielne

-dba o czystość swojego obuwia

-rozpoznaję i nazywa figury geometryczne

-układa z figur smoka

-rozpoznaje miejsca w Polsce

-tworzy dłuższe wypowiedzi

-nazywa wybrane miejsca ze swojej miejscowości

-wspólnie z innymi tworzy album

-przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na palcu

-maszeruje w rytm muzyki

-rysuje pastelami

-zna kolory: czerwony i biały

-posługuje się w zabawie umiarkowanym głosem

-sprząta po skończonej zabawie

-słucha uważnie wiersza

-wypowiada się na temat jego treści

-próbuje tańczyć Poloneza

-przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi

-układa rytmy z kolorowych kartoników

-rozpoznaje polską flagę i nazywa miejsce

-reaguje na polecenia nauczyciela

-jest twórcze podczas ozdabiania pocztówki

-dokonuje wyboru zabawek

-sprząta po skończonej zabawie

-układa wg wzoru

-słucha uważnie piosenek

-wypowiada się nt. naszej Ojczyzny

-słucha utworów muzyki klasycznej

-nie oddala się od grupy w czasie spaceru

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe

-przestrzega zasad  kodeksu

-bierze aktywny udział w zabawie muzyczno-ruchowej

-zna symbole narodowe

-rozumie czym jest Święto Niepodległości

-zna niektóre wydarzenia historyczne

-zachowuje właściwą postawę

-rysuje swój dom

-współdziała podczas zabaw

-szanuje zabawki w sali

-konstruuje z klocków na określony temat

-precyzyjnie kreśli linie

-zna sposoby przekazywania ważnych wiadomości

-zna swój adres

-określi drogę  listu od nadawcy do odbiorcy

-ma poczucie rytmu

-stosuje się zasad i reguł zabawy

-rysuje na określony temat

-współdziała w zabawie

-zna i bawi się w zabawę „Chodzi lisek…..”

-śpiewa piosenkę

-rysuje kredkami na określony temat

-prawidłowo posługuje się tym przyborem

-dba o swoje bezpieczeństwo w czasie zabaw na placu

-zna imiona kolegów

-stara się precyzyjnie wyciąć i przykleić

-zna swój adres zamieszkania

-orientuje się na kartce papieru

-przelicza prawidłowo przedmioty

-wykonuje masażyk

-aktywnie uczestniczy w zabawie „Karuzela”

-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

-rytmizuje tekst

-tworzy opowiadanie

-zapamiętuje tekst piosenki

-śpiewa poznaną piosenkę

-reaguje na zmianę polecenia

-podczas spaceru idzie para za parą 

-tworzy dialog podczas rozmowy telefonicznej

-śpiewa piosnkę o listonoszu

-ryzuje kredkami na określony temat

-zna drogę listu od nadawcy do odbiorcy

-prawidłowo wykonuje ćwiczenia mowy

-kontroluje natężenie głosu podczas zabawy

-precyzyjnie koloruje

-poprawnie wypowiada zgłoski

-zapamiętuje treść wiersza

-mówi wiersz z pamięci indywidulanie i zespołowo

-pamięta o zasadach bezpieczeństwa podczas zabaw

-posługuje się pojęciami określającymi położenie w przestrzeni

-odgaduje tytuły bajek, ich bohaterów

-układa misia z gotowych elementów

-rysuje elementy obrazka

-odpowiada na pytania

-naśladuje ruchy

-bawi się wg własnego wyboru

-integruje się z grupą

-rysuje postać misia

-segreguje wg koloru

-przelicza w zakresie dostępnym dzieciom

-maszeruje parami

-rysuje na określony temat

-odgaduje czynności wykonywane przez misia

-czerpie radość ze wspólnej zabawy

-mówi wiersz z pamięci

-bierze udział w zajęciach porannych

-śpiewa misiowe rymowanki i kołysanki

-reaguje na sygnały muzyczne

-dopasowuje strój do pogody

-odgaduje nazwę instrumentu

-wymieni pory roku

-słucha uważnie fragmentu bajki

-rysuje na określony temat

-wypowiada się na temat treści filmu

-buduje logiczne zdania

-słucha poleceń nauczyciela

-bawi się w sposób bezpieczny

-aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej

-prawidłowo powtarza zgłoski

-projektuje i buduje wg własnego pomysłu

-nazywa niektóre z dinozaurów

-wypowiada się zdaniem nt.  dinozaurów

-chodzi parami w czasie spaceru

-prawidłowo wypowiada określone sylaby

-rysuje na określony temat

-przestrzega ustalonych zasad

-jest pomysłowe i twórcze

-rysuje na określony temat

-aktywnie uczestniczy w zabawach porannych

-jest sprawne manualnie i wykleja plasteliną

-cieszy się z wykonania pracy

-przelicza w zakresie dostępnym dzieciom

-precyzyjnie wycina i estetycznie przykleja

-słucha ze zrozumieniem wiersza

-zna zabawę „My jesteśmy krasnoludki”.

-prawidłowo przelicza

-jest samodzielne w szatni

-odpowiednio się ubiera na spacer

-reaguje na polecenia

-układa dinozaura z figur geometrycznych

-koloruje wg wzoru

-przestrzega zasad zabawy podczas przekazywania hasła

-wypowiada się na temat treści wiersza

-ilustruje ruchem treść piosenki

-określa położenie przedmiotów

-klasyfikuje ze względu na wygląd

-reaguje na sygnały muzyczne

-wykonuje ćwiczenia ruchowe wg polecenia słownego

-aktywnie słucha bajki wykonując ćwiczenia aparatu mowy

-wspólnie z innymi wykonuje doświadczenia

-wyciąga wnioski

 

PAZDZIERNIK 2023

Czego uczymy się październiku w grupie czterolatków?

 

Umiejętności dziecka:

 

  • bawi się zgodnie z innymi dziećmi
  • wykazuje się znajomością warzyw i zna ich znaczenie
  • tworzy logiczne wypowiedzi
  • odgaduje zagadki i nazywa  warzywa
  • słucha uważnie innych
  • wymieni warzywa z ogrodu
  • rytmizuje określone teksty
  • -wycina puzzle, układa i przykleja poszczególne elementy puzzli
  • -bawi się z rówieśnikami
  • -bawi się zgodnie z innymi
  • -dokonuje syntezy sylabowej
  • -wymieni sposoby wykorzystywania warzyw
  • -samodzielnie wykonuje pracę plastyczno-techniczną
  • -utrzymuje w czystości miejsce pracy
  • -przestrzega zasad
  • -układa zagadki
  • -łączy podobne elementy ze sobą
  • -porządkuje salę po skończonej zabawie
  • -dzieli się atrakcyjnymi zabawkami z innymi
  • -zachęcanie do uczenia się tradycyjnych zabaw
  • -tworzy zbiory warzyw
  • -przelicza liczmany liczebnikami głównymi
  • -aktywnie uczestniczy w zajęciu
  • -reaguje na polecenia nauczyciela
  • -aktywnie uczestnicy w pantominie
  • -pomaga innym
  • -bawi się wg własnego wyboru
  • -rysuje po śladzie
  • -śpiewa i tańczy
  • -ma poczucie rytmu
  • -odtwarza rytm w czasie słuchania muzyki
  • -powtarza motywy rytmiczne
  • -dorysowuje i koloruje
  • -wymieni warzywa, o których była mowa w wierszu
  • -powtarza prawidłowo zgłoski
  • -uważnie słucha tekstu wiersza
  • -tworzy dialog
  • -pamięta o wszystkich zasadach bezpieczeństwa podczas spaceru
  • -rozpoznaje i nazywa kolory
  • -sprząta zabawki po skończonej zabawie
  • -bawi się zgodnie z innymi dziećmi
  • -precyzyjnie łączy liniami przedmioty
  • -odgaduje zagadki
  • -potrafi nazwać drzewa i grzyby rosnące w lesie
  • -lubi przebywać na świeżym powietrzu
  • -prawidłowo posługuje się farbami
  • -potrafi wyciąć dany kształt
  • -łączy liniami odpowiednie elementy ze sobą
  • -maluje farbami liście
  • -tworzy słowa przeciwstawne
  • -śpiewa piosenkę, tańczy przy śpiewie
  • -odwzorowuje podaną liczbę elementów
  • -segreguje i poprawnie przelicza liczmany
  • -zna zasady zabawy w „Berka”
  • -koloruje wg własnego pomysłu
  • -rozpoznaje głos kolegi
  • -tworzy obrazek wg swojego projektu
  • -śpiewa piosnkę lub jej fragmenty
  • -prawidłowo wypowiada wyrazy dźwiękonaśladowcze
  • -rozwiązuje labirynt
  • -odróżnia prawdę od kłamstwa
  • -nie przeszkadza innym w zabawie
  • -zna słowa rymowanki
  • -rozpoznaje i nazywa niektóre grzyby jadalne i niejadalne
  • -wypowiada się nt. darów lasu
  • bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
  • -nazywa domy zwierząt
  • -wykonuje ćwiczenia mowy
  • -zna sposoby spędzania zimy przez niektóre zwierzęta
  • -stosuje pojęcia: wysoko, nisko
  • -rozpozna postać jeża
  • -powtarza rymowankę
  • -bawi się wg własnego wyboru
  • -rysuje linie
  • -dobiera obrazki w pary
  • -stosuje w praktyce pojęcie „para”
  • -wskazuje części ciała
  • -szybko odnajduje swoją parę
  • -wyszukiwanie określonych sylwet wymienionych w wierszu
  • -określa pogodę
  • -stosuje pojęcia „wysoko- nisko”
  • -odkodowuje obrazek
  • -kończy zdanie
  • -bawi się wspólnie z innymi dziećmi
  • -bawi się przy piosence
  • -słucha uważnie opowiadania
  • -potrafi wypowiedzieć się nt. życia gryzoni
  • -maszeruje para za parą
  • -znajduje swoja parę
  • -bawi się zgodnie z innymi dziećmi
  • -układa z figur wg swoich wzorów
  • -zapamiętuje treść wiersza
  • -mówi wiersz lub jego fragmenty z pamięci
  • -zauważa zmiany w przyrodzie jesienią
  • -zna tradycyjne zabawy
  • -zna i stosuje symbole pogody
  • -wycina określone elementy
  • -układa wycięte elementy w całość
  • -korzysta w sposób bezpieczny ze sprzętu
  • -dzieli słowa na sylaby
  • -dopasowuje
  • -odkłada zabawki na wyznaczone miejsce
  • -jest twórcze
  • -odgaduje nazwy darów
  • -określa liczebność wg usłyszanych dźwięków
  • -zna kolory
  • -koloruje wg własnego pomysłu
  • -szanuje prawa innych w zabawie
  • -uczestniczy w zabawie muzyczno-ruchowej
  • -kończy zdanie
  • -wyraża treść opowieści ruchem
  • -precyzyjnie wykonuje ćwiczenie graficzne
  • -reguluje głos podczas mówienia
  • -improwizuje ruchem przy określonej muzyce
  • – określa znaczenie i rodzaj deszczu
  • -reaguje na polecenia
  • -odkłada zabawki na miejsce
  • -jest kreatywne podczas pantomimy
  • -wymieni produkty zdrowe i niezdrowe
  • -tworzy dłuższe wypowiedzi
  • -mówi o zauważonych zmianach w przyrodzie
  • -układa zagadki o określonym przedmiocie
  • -chętnie wykonuje ćwiczenia logorytmiczne
  • -uważnie słucha, układa zagadki, pyta
  • -samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
  • -rozumie znaczenie przebywania na powietrzu
  • -odkłada zabawki na miejsce
  • -rozpoznaje słowa, dzieli je na sylaby
  • -jest twórcze
  • -przelicza liczebnikami głównymi
  • -segreguje wg koloru
  • -interesuje się zmianami w przyrodzie
  • -śpiewa rymowankę
  • -słucha wiersza
  • -zna zasady właściwego ubierania się jesienią
  • -ilustruje ruchem treść piosenki
  • -określa siłę wiatru
  • -rytmicznie powtarza zgłoski

WRZESIEŃ 2023

Czego uczymy się we wrześniu w grupie czterolatków?

Umiejętności dziecka:

 

 

  • uważnie słucha i rozpoznaje głos kolegów
  • wypowiada się na temat kącików w swojej sali
  • nazywa kąciki zbaw
  • bawi się zgodnie z zasadami wspólnego kodeksu
  • wykonuje podskoki obu nóż
  • idzie w parze podczas spaceru
  • stara się podskakiwać obunóż
  • -zapamiętuje miejsce położenia przedmiotu
  • mówi umiarkowanym głosem
  • rysuje siebie, przykleja kartkę ze swoim imieniem
  • segreguje zabawki wg koloru
  • rysuje swój autoportret
  • właściwie posługuje się kredkami
  • bawi się w sposób bezpieczny na placu
  • skacze obunóż
  • powtarza słowa rymowanki wykonując odpowiednie ruchy
  • odkłada zabawki na miejsce
  • odnajduje wyrazy przeciwstawne i je wypowiada
  • posługuje się pojęciami wysoko, nisko
  • śpiewa piosenkę i wykonuje właściwe ruchy
  • zauważa zmiany w przyrodzie
  • chętnie ćwiczy i śpiewa
  • rozpoznaje osobę po opisie słownym
  • jest spostrzegawcze
  • dzieli się zabawkami
  • samodzielnie dokonuje wyboru zabawek i zabawy
  • przelicza i posługuje się pojęciami: na, pod, za ,obok
  • ma poczuci rytmu
  • śpiewa rymowankę
  • reaguje na zmianę tempa i rytmu
  • ilustruje treść piosenki ruchem
  • -aktywnie uczestniczy w zabawie muzycznej
  • -koloruje wg wzoru
  • -prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne
  • układa rytmy z wykorzystaniem zabawek
  • zna pomieszczenia w przedszkolu i potrafi we właściwy sposób z nich korzystać
  • nie oddala się od grupy w czasie spaceru
  • potrafi skakać obunóż
  • powtarza dźwięki głośno i cicho
  • samodzielnie wykonuje prace plastyczną
  • przestrzega ustalonych wcześniej zasad
  • wypowiada się na określony temat
  • rozpoznaje i nazywa swoje emocje
  • zauważa zmiany na drzewach
  • potrafi się zrelaksować
  • koloruje rysunek
  • przestrzega ustalonych zasad
  • odgaduje zagadki
  • lepi z plasteliny określone przedmioty
  • koloruje rysunek wg wzoru
  • prawidłowo posługuje się kredkami
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zbaw na palcu
  • odgaduje nazwy przedmiotów po dotyku
  • szanuje zabawki
  • rysuje swojego kolegę
  • zapamiętuje rymowankę
  • rozpoznaje i wskazuje kierunki: prawy, lewy
  • nazywa swoje części ciała
  • wymieni części ciała tworzące pary
  • bawi się zgodnie razem z innymi dziećmi
  • reaguje na polecenia
  • prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne
  • odkłada zabawki na miejsce
  • bawi się w sposób bezpieczny i zgodny
  • wycina elementy puzzli
  • składa obrazek w całość
  • posługuje się określeniami: duży, mały
  • rozpoznaje dźwięki wysokie i niskie
  • improwizuje do muzyki
  • reaguje na polecenia
  • samodzielnie przebiera się w szatni we właściwy strój
  • szybko ustawia się w pary
  • rysuje na określony temat
  • odgaduje dźwięki wydawane przez instrumenty
  • posługuje się w zabawie umiarkowanym głosem
  • tworzy własne wypowiedzi
  • chętnie uczestniczy w zabawach integracyjnych
  • z uwagą i zachowując właściwą postawę ogląda film
  • wypowiada się na temat treści filmu
  • przestrzega zasad kodeksu
  • odnajduje szybko parę
  • aktywnie uczestniczy w zabawie muzyczno-ruchowe
  • przestrzega ustalonych zasad
  • bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
  • rysuje i koloruj samochody
  • prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne
  • aktywnie ćwiczy
  • słucha uważnie nauczyciela
  • przestrzega zasad bezpieczeństwa w czasie obserwacji
  • zna zasady przechodzenia przez ulice i poruszania się po chodniku
  • reaguje na sygnał wzrokowy
  • recytuje rymowankę
  • -bawi się zgodnie w małych grupach
  • -dzieli się swoją wiedzą
  • -naśladuje głosem dźwięki
  • -nazywa niektóre ze znaków drogowych
  • -wycina po linii prostej
  • -reaguje na polecenia
  • -w bezpieczny sposób korzysta ze sprzętu na palcu zabaw
  • -reaguje na polecenia
  • -precyzyjne łączy kreski i koloruje
  • -potrafi ocenić postepowanie
  • -aktywnie uczestniczy w zabawie pantomimicznej
  • -porównuje wielkość przedmiotów
  • -posługuje się określeniami „przód”, „tył”
  • -sprawnie wykonuje polecenia nauczyciela
  • -nazywa marki samochodów
  • przelicza dźwięki i podaje właściwą ich liczbę
  • rysuje po śladzie
  • kontroluje swój glos podczas zabawy z kolegami
  • rysuje linie pionowe
  • zauważa zmiany w przyrodzie jesienią
  • naśladuje w zabawie pojazdy
  • odgaduje zagadki
  • rysuje pojazd
  • bawi się wg własnego wyboru
  • wymienia słowa o znaczeniu przeciwnym
  • wypowiada się nt. pojazdów uprzywilejowanych
  • za numery telefonów
  • podaje sposoby rozwiązania trudnych sytuacji na drodze
  • orientuje się w kierunkach: na lewo, na prawo
  • układa rytmy z figur
  • bawi się zgodnie w zespołach
  • powtarza rytmicznie słowa
  • słucha uważnie treści wiersza
  • wypowiada się na tematy związane z jesienią
  • wymieni dary jesieni
  • nazywa drzewa
  • naśladuje określone czynności
  • bawi się zgodne ze swoimi zainteresowaniami
  • szanuje prawa innych podczas zabawy
  • stara się precyzyjnie kolorować
  • samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
  • prosi o pomoc nauczyciela w razie trudności
  • -segreguje dary jesieni
  • segreguje liście określając ich kształt, kolor
  • układa rytmy z liści
  • porządkuje zabawki po skończonej zabawie
  • rozpoznaje i nazywa jesienne kolory
  • lepi określone formy z plasteliny
  • tworzy logiczne wypowiedzi
  • zbiera liście , tworzy bukieciki
  • wycina jabłuszka i przykleja wg polecenia
  • prawidłowo wypowiada zgłoski