8.00 – 13.00 – realizacja podstawy programowej

6.00 – 8.15 – schodzenie się dzieci

  • zabawy dowolne, zabawy ruchowe
  • praca indywidualna z dzieckiem i w zespołach
  • ćwiczenia poranne
  • czynności samoobsługowe

8.15 – 8.30

  • przygotowanie do śniadania
  • czynności higieniczne, samoobsługowe i porządkowe

8.30 – śniadanie

  • samodzielne spożywanie posiłków
  • wpajanie zasad zdrowego odżywiania
  • wyrabianie nawyków higieniczno – kulturowych

10.00 – II śniadanie

9.00 – 11.45 – zajęcia obowiązkowe, zabawy w przedszkolu i w ogrodzie

  • zajęcia dydaktyczne realizowane wg. wybranego programu wychowania przedszkolnego
  • przebywanie na świeżym powietrzu, w ogrodzie, spacery, wycieczki
  • obserwacje przyrodnicze
  • gry i zabawy ruchowe
  • zajęcia sportowe i zajęcia przyrodnicze
  • wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką i literaturą
  • tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania i odkrywania

11.50 – 12.45 – obiad

12.45 – 14.00 – zabawy relaksacyjne, bajkoterapia, gry planszowe, praca z dzieckiem zdolnym, zabawy

w ogrodzie

14.00 – 14.30 – czynności samoobsługowe i porządkowe

14.30 – 14.45 – podwieczorek

15.00 – 17.00 – rozchodzenie się dzieci

  • praca wyrównawcza
  • swobodne zabawy dzieci wg. zainteresowań
  • tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania
  • rozmowy indywidualne z dziećmi i rodzicami