Dzieci z grup: „Jagódki”, „Żabki” i „Jeżyki” meldują realizację zadań, jakie ich panie zaplanowały na rok szkolny 2021/2022

Projekt był podzielony na cztery moduły, o tematyce: „W krainie muz”, „Tu jest moje miejsce”, „Kocham, lubię, szanuję”, „Kultury świata”.

Każdy moduł nawiązywał do kilkunastu tematów, które mogliśmy realizować podczas zajęć przedszkolnych.

I tak w ramach realizacji modułu ,,W krainie muzˮ, Dzieci poznały nowe instrumenty muzyczne, ich wygląd oraz brzmienie, a samodzielna próba zagrania najbardziej ich zaktywizowała. Przedszkolaki wirtualnie zwiedziły Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach.  Wszystkim Przedszkolakom udało się zgłębić „Tajemnice teatru” bowiem odbyły wirtualny spacer po Teatrze Wielkim w Poznaniu.  Dzieci obejrzały spektakl pt. „Ali Baba i czterdziestu rozbójników” w Fabryce Kultury w Redzie w ramach akcji – Seniorzy Dzieciom.

W module II odbyły się przedszkolne Warsztaty ludowe, podczas których dzieci miały okazję wykonać tradycyjne ozdoby bożonarodzeniowe, a na wiosnę – pisanki wielkanocne, które zdobiły świąteczny stół. Dzieci zapoznały się z wyglądem stroju kaszubskiego, miały okazję posłuchać utworu „Kaszëbsczé Nótë”. Zadanie „Magia uliczek” pozwoliła poznać wychowankom rzeźby w drewnie „Kaszuby i Kaszubki” w Rodzinnym Parku Miejskim nad rzeką Redą. W zadaniu „Do hymnu!” uczciliśmy obchody odzyskania niepodległości przez Polskę.

Podczas realizowania zadań z modułu III dzieci stworzyły ,,Kodeksy dobrego zachowaniaˮ. W zadaniu „Młodsi starszym pomagają” dzieci chętnie brały udział w zajęciach o właściwym zachowaniu względem innych osób. Uwrażliwiły się na niesienie pomocy słabszym, starszym i potrzebującym. „Z kulturą przy stole” oraz „Savoir vivre przy stole”.- te zadania udało się wykonać podczas Grupowej Wigilii, poprzedzonej pogadanką. Obchodziliśmy Światowy Dzień Świadomości Wiedzy o Autyzmie. Nauczyciel wspomagający p. Ewelina Walczyna przeprowadziła warsztaty terapeutyczne dla każdej grupy, każdy był ubrany na niebiesko a uwiecznieniem „Zaświeć na niebiesko” było wykonanie plakatu „Świat zmysłów”, gdzie dzieci mogły poszerzyć doznania sensoryczne, a rodzice bardziej uświadomić się w temacie. Zaskakującym zadaniem był temat „Moje korzenie”. Podopieczni z niewielką pomocą rysowały własne drzewa genealogiczne, a prace zachwycały rodziców.  Czytaliśmy literaturę uwrażliwiającą dzieci, rozbudzającą ich empatię. Rodzice chętnie gościli w przedszkolnych progach i czytali dzieciom wybrane przez siebie bajki. Poprzez zorganizowanie akcji charytatywnej  „Szlachetna Paczka” zrealizowaliśmy zadanie –  „Warto pomagać”.

W module IV,  zaskakującym zadaniem było wykonanie „Sałatki greckiej”. Dzieci z zaangażowaniem i uśmiechem, sprawnie posługiwali się nożykami, a później nawet największe niejadki chętnie spróbowały swojego wytworu. Cyklicznie w grupach organizowaliśmy „Olimpiadę sportową”. Dzieci ćwiczyły sprawność fizyczną, pokonywanie własnych słabości oraz ideę wygrany- przegrany. W zadaniu „Mali i duzi architekci” okazało się, jak bardzo kreatywne i spostrzegawcze są dzieci. .z klocków, kartonów, rolek, pudełek powstawały przepiękne i realistyczne budowle.

Dzięki realizacji projektu dzieci mogły uczestniczyć w wielu ciekawych przedsięwzięciach i zajęciach. Mogliśmy uwrażliwiać dzieci na piękno sztuki. Przedszkolaki bardzo chętnie uczestniczyły w zajęciach, podczas których dowiadywały się ciekawostek o swoim regionie. Projekt poruszał ważne dla wieku przedszkolnego tematy i wniósł ciekawe pomysły do realizacji przez dzieci.

Z niecierpliwością czekamy na kolejną edycję projektu.

 

dav