Ciekawostki i aktualności
04.02.2025
U – usłysz mnie (rozpoznawanie przez dzieci dźwięków najbliższego otoczenia, rozwijanie percepcji i uwagi słuchowej)
W – własna zabawa (ćwiczenie rytmizujące oraz stymulujące i rozwijające lewą półkulę) 
Zadania wykonane przez grupę Sówki z Ogólnopolskiego Projektu Logopedycznego

 

26.01.2025

https://pomorskiedlaciebie.pl/kiedy-emocje-biora-gore-jak-radzic-sobie-z-kryzysem/

https://pomorskiedlaciebie.pl/w-sidlach-zaburzen-odzywiania-dlaczego-tak-trudno-sie-z-nich-uwolnic/https://pomorskiedlaciebie.pl/neuroroznorodnosc-w-swiecie-spektrum-autyzmu-i-adhd/

https://pomorskiedlaciebie.pl/kilka-slow-o-depresji/https://pomorskiedlaciebie.pl/o-co-chodzi-z-tym-lekiem/

 

22.01.2025 i 23.01.2025 r. 
Kolejne zadania Projektu „Alfabet logopedyczny” w wykonaniu grupy Sówki:
– R – Różnicowanie
– S – Smok
– T – Tęcza 
mające na celu usprawnianie i utrwalanie prawidłowego toru oddechowego oraz percepcję słuchową i słuch fonemowy
 
15.01.2025
Grupa Sówki wykonała z Ogólnopolskiego Projektu Alfabetycznego zadanie
P – planszówka

13.01.2025

Regulamin konkursu

oświadczenie

 

12.01.2025

11.12.2024 – Grupa Sówki ma za sobą kolejne zajęcia z Ogólnopolskiego Projektu Alfabet logopedyczny:

O – jak odkryj obrazek

05.12.2024

Za nami 2 kolejne zadania z Programu Alfabet Logopedyczny.
Dzieci z grupy Sówki wykonały:
M – magiczne pudełko
N – naśladuj mnie

26.11.2024

Ogólnopolski Projekt Alfabet logopedyczny-
Grupa przedszkolna Sówki – wykonała zadania:
L – Legenda o języczku
Ł – jak Łódź

17.11.2024

13.11.2024 r. Grupa Sówki wykonała zadania z Projektu Ogólnopolskiego Alfabet logopedyczny:
J – jaka, jaki, jakie?
K – kolorowa głowa”

05.11.2024
I – jak instrumenty. Kształtowanie umiejętności różnicowania bodźców słuchowych oraz rozwijanie pamięć słuchowej.
Dzieci z grupy Sówki wykonały zadanie z Logopedycznego Alfabetu

 
29.10.2024
„G- gimnastyka buzi i języka. 
H- hula hop.
Grupa Sówki wykonała zadania z Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Alfabet logopedyczny”.

23.10.2024 r.

Nasze Przedszkole w dniu dzisiejszym wzięło udział w Kampanii „Dzieciństwo bez Przemocy”. W ramach tej akcji wszystkie grupy przygotowały plakat mówiący o tym jak nasze dzieci rozumieją szczęśliwe dzieciństwo. Ponadto starsze grupy wzięły udział w zajęciach prowadzonych przez pedagoga specjalnego mające na celu przekazanie im wiedzy, jak dbać o swoje bezpieczeństwo w różnych trudnych sytuacjach, które mogą spotkać każde dziecko.

Dzieci wspaniale poradziły sobie z ważnym tematem, aktywnie uczestniczyły w zajęciach, miały również swoje przemyślenia, propozycje oraz pytania. Na zakończenie każda grupa wykonała pracę związaną z Przewodnikiem-Psem, który pomagał prowadzącej w zajęciach.

 
22.10.2024
Grupa Sówki wykonała zadanie z projektu „Alfabet logopedyczny” – „F-fajna rakieta”. 

19.10.2024

„E-jak eliksir” – to kolejne zadanie z Ogólnopolskiego Projektu „Alfabet logopedyczny”, które wykonały dzieci z grupy Sówki.

12.10.2024

10.10.2024 – w dniu dzisiejszym obchodzimy Światowy Dzień Drzewa – przy tej okazji grupa Sówki wykonała kolejne zadanie z Logopedycznego Alfabetu – „D-jak drzewo”

 

4.10.2024

Grupa Sówki wykonała kolejne dwa zadania z Ogólnopolskiego Projektu Logopedycznego „Alfabet logopedyczny”: B – jak bańki, C – Co słyszysz?”

29.09.2024

Grupa Sówki rozpoczęła swój udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Alfabet logopedyczny” 2024/2025 wykonaniem pierwszego zadania z projektu „A – jak arbuz”!

22.09.2024

9.09.2024

Przewodnik dla rodziców – przyjaciele Zippiego

11.03.2024

Dziś w Przedszkolu odbyło się uroczyste wręczenie nagród zwycięzcom i wyróżnionym przedszkolakom
w IV Miejskim Konkursie Logopedycznym pt. „Moja ulubiona głoska”. Konkurs był adresowany do 5 i 6 latków uczęszczających do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w SP na terenie miasta Redy. Na konkurs wpłynęło 59 prac. Laureaci otrzymali z rąk zastępcy burmistrza Łukasza Kamińskiego nagrody, a wszyscy pozostali uczestnicy dyplomy i drobne upominki za udział w konkursie. Dziękujemy za kreatywnie i pięknie wykonane prace oraz za tak liczny udział przedszkolaków z różnych Redzkich placówek w konkursie.
Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy.
Dziękujemy również sponsorom, którzy ufundowali nagrody: Urząd Miasta Reda, Rada Rodziców Przedszkola nr 2, Arkadiusz Janor – Sportowa Jedyneczka, Lewicki – usługi transportowe.

27.02.2024

21.02.2024

21.02.2024

22.01.2024

oświadczenie 2024

Regulamin konkursu

15.10.2023

11.10.2023

6.10.2023

SZKOŁA DLA RODZICÓW

Zaproszenie Szkoła dla rodziców

22.03.2023

14.03.2023

Konkurs logopedyczny

6 marca, czyli w Europejski Dzień Logopedy, w naszym przedszkolu odbyło się oficjalne wręczenie dyplomów i nagród w III miejskim konkursie logopedycznym „Dźwięki wiosny” organizowanym przez Przedszkole nr 2 w Redzie oraz Urząd Miasta Reda. Konkurs przeznaczony był dla dzieci 5 i 6- letnich z przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych z naszego miasta.

Celem konkursu było promowanie prawidłowego rozwoju mowy wśród dzieci przedszkolnych i ich rodziców oraz motywowanie do wspólnej zabawy i ćwiczeń logopedycznych. Ponadto dzieci wsłuchując się w przyrodę szukały dźwięków, jakie słyszymy wiosną. Konkurs ten miał na celu także rozwijanie inwencji twórczej, sprawności manualnej i wyobraźni. Koordynatorami przedsięwzięcia były Angelika Zielke, Agnieszka Pranszke oraz Natalia Grabowska, które otrzymały razem 23 prace.

Jak co roku jury miało problem z wybraniem tych najlepszych, bo wszystkie były wyjątkowe. Zastępca Burmistrza – pan Łukasz Kamiński wręczył prezenty dla I, II i III miejsca oraz dla 6 wyróżnień, a dla pozostałych uczestników upominki. Natomiast Pani Dyrektor naszego przedszkola – Katarzyna Korkosz każdemu osobiście wręczyła dyplom, a jedną pracę wykonaną przez grupę „Słoneczek” z Przedszkola nr 2 nagrodziła nagrodą specjalną uwzględniając trud, wysiłek oraz pomysłowość. Wspaniałe nagrody zawdzięczamy Urzędowi Miasta Redy, Dyrektorowi oraz Radzie Rodziców Przedszkola nr 2 w Redzie oraz naszym darczyńcom: Miejskiemu Przedsiębiorstwu Ciepłowniczo-Komunalnemu „Koksik” Spółka z o.o., OX System Krzysztof Kołodziejczyk, Sportowa Jedyneczka Arkadiusz Janor, którym raz jeszcze dziękujemy. Natomiast wszystkim przedszkolakom, którzy wzięli udział serdecznie gratulujemy. Do zobaczenia w kolejnym roku na następnej odsłonie miejskiego konkursu logopedycznego.

GALERIA ZDJĘĆ

 

13.02.2023

DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU W PRZEDSZKOLU NR 2 W REDZIE -07. -09.02.2023 r. 

przygotował: pedagog specjalny – Angelika Zielke 

1.02.2023

Regulamin konkursu

Oświadczenie

22.01.2023

Zadbaj o prawidłową pracę  mózgu twojego dziecka!

NIE BĄDŹ TABLETOWYM RODZICEM! 

Wychowujemy nasze dzieci w epoce urządzeń elektronicznych. Ponad 40% rocznych i dwuletnich dzieci korzysta z tabletów i smartfonów. Co trzecie dziecko w tym wieku korzysta z tych urządzeń prawie codziennie.  

Ekrany dają wiele możliwości i mogą pozytywnie stymulować mózg, ale używane nadmiernie mogą negatywnie wpływać na rozwój i zdrowie dziecka oraz relacje rodzinne. 

W codziennym zabieganiu mamy wrażenie, że te urządzenia pomogą nam zająć się naszymi pociechami i możemy mieć czas na inne obowiązki. Nic bardziej mylnego. Konsekwencje używania przez dzieci tych technologii codziennie od najmłodszych lat, rodzą konsekwencje w ich psychice i zachowaniu na całe życie. Im dziecko starsze – tym trudniej będzie sobie z tym poradzić wam jako rodzicom.

NIE WIESZ, JAK ROZMAWIAĆ Z DZIECKIEM O PRAWIDŁOWYM UŻYWANIU KOMPUTERÓW, SMARTFONÓW, GIER? JAK ROZMAWIAĆ Z DZIECKIEM NA TEMAT BEZPIECZEŃSTWA W SIECI?

Oto kilka wskazówek dla ciebie:

  1. Nie udostępniaj tabletu i smartfonu dziecku przed ukończeniem przez nie drugiego roku życia.
  2. Jeżeli uznasz, że to już czas na korzystanie z tych urządzeń przez twoje dziecko, pamiętaj:
  • NIE CODZIENNIE,
  • PIERWSZE LATA TYLKO RAZEM,
  • JEDNARAZOWO NIE DŁUŻEJ NIŻ 15 MINUT,
  • DZIENNIE NIE DŁUŻEJ NIŻ 30 MINUT,
  • NIE PRZY JEDZENIU, NIE PRZED SNEM,
  • TYLKO SPRAWDZONE TREŚCI,
  • NIE JAKO NAGRODA LUB KARA
  1. Ustal z dzieckiem zasady codziennego korzystania z tych urządzeń
  2. Gdy nie wiesz, jak rozmawiać o tym z dzieckiem, skorzystaj z:

– Bezpłatnej infolinii 800-100-100 prowadzonej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę

– zapoznaj się z innymi informacjami dostępnymi na następujących stronach internetowych:

http://dzieckowsieci.pl/

www.mamatatatablet.pl

https://800100100.pl/

https://saferinternet.pl

https://edukacja.fdds.pl

– oraz na naszej stronie  internetowej Przedszkola:

https://przedszkole2reda.pl

chroń dziecko w sieci – broszura

Lista niektórych gier, w które nie powinny grać dzieci

Pedagog specjalny

Angelika Zielke

 

8.01.2023

POLECAMY….
Drodzy rodzice, zachęcamy do zapoznawania się z ciekawymi artykułami i wskazówkami, które mogą nas wesprzeć i pokierować w codziennej pracy z naszymi dziećmi i w ich wychowaniu. Polecamy strony:
1. Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Rumii 
 
2. Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Rumii 

18.11.2022

Jak co roku, tak i w tym roku szkolnym 8 listopada 2022 r. w naszym przedszkolu zostały zorganizowane warsztaty dla rodziców, przygotowane przez specjalistów. Warsztaty odbyły się w dwóch blokach. Pierwszy blok – logopedyczny, dotyczył problemu prawidłowego toru oddechowego.

Pani logopeda przedstawiła istotne wskazówki na temat prawidłowego toru oddechowego, fazy wydechu oraz jakie konsekwencje niesie za sobą nieprawidłowy tor oddechowy. W trakcie warsztatów pokazano rodzicom różne formy zabaw, które wspierają i motywują dzieci do realizowania ćwiczeń oddechowych zarówno w domu jak i na zajęciach logopedycznych, a które w prosty sposób można przygotować samodzielnie.
W drugim bloku – z psychologiem przedszkolnym – poruszono temat umiejętności społecznych dzieci. Zainteresowani rodzice poznali i przećwiczyli w jaki sposób właściwie uczyć dzieci używania zwrotów grzecznościowych, rozumienia
i nazywania swoich emocji. Każdy rodzic miał okazję, aby poruszyć tematy ważne dla siebie.

Bardzo dziękujemy za aktywny udział.

11.10.2022

4.09.2022

12.03.2022

8 marca 2022 r. Sekretarz Miasta Redy – Pani mgr Hanna Janiak, oraz Dyrektor Przedszkola – Pani mgr Regina Klein uroczyście wręczyły nagrody laureatom i uczestnikom Miejskiego Konkursu Logopedycznego. Nauczyciele przygotowujący dzieci otrzymali pisemne podziękowania od organizatorów i koordynatorów konkursu.

Wszystkim serdecznie gratulujemy!

1.03.2022

Rozstrzygnięcie II edycji Miejskiego Logopedycznego Konkursu Plastycznego

WYNIKI KONKURSU:

1 MIEJSCEAleksandra Ebel – Przedszkole Omnibusek w Redzie

2 MIEJSCEMartyna Wojciechowska – Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Redzie

3 MIEJSCELena Tocha – Szkoła Podstawowa nr 3 w Redzie

WYRÓŻNIENIA:

Mateusz Skowroński – Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Redzie

Igor Trocha – Przedszkole Omnibusek w Redzie

Paweł Brechelke  – Przedszkole  Omnibusek w Redzie

Agata Wąchała  – Przedszkole  Omnibusek w Redzie

Leon Kociński  – Przedszkole  Omnibusek w Redzie

Wiktoria Graczyk – Przedszkole  Omnibusek  w Redzie


Wręczenie nagród II Edycji Miejskiego Logopedycznego Konkursu Plastycznego odbędzie się 8 marca 2022 r. (wtorek) o godzinie 10:30, w Przedszkolu nr 2 w Redzie, ul. Łąkowa 27.

Wszystkich  laureatów zapraszamy do wzięcia udziału w rozdaniu nagród.

Uroczystość wręczenia odbędzie się z zachowaniem reżimu sanitarnego (proszę o założenie maseczek ochronnych).  

Po zakończeniu dzieci będą mogły odbierać swoje prace konkursowe
u koordynatorów konkursu.

Prosimy o potwierdzenie przybycia dzieci z jednym opiekunem.

na adres e-mail: administracja@przedszkole2.reda.pl

lub telefonicznie:  Tel./fax 58 678 31 51,   784-315-193

 

 

Koordynatorzy:

Angelika Zielke

Agnieszka Pranszke

Aleksandra Meironke

8.02.2022

Dzień dobry,
w ramach dzisiejszych zajęć logopedycznych dla grupy V (Jeże) przesyłam propozycje ćwiczeń, gimnastyka buzi dla wszystkich dzieci, pozostałe ćwiczenia wybieramy zgodnie z tymi, które głoski dzieci ćwiczą na zajęciach:
 
2. jak wymawiamy głoskę /s/: https://www.youtube.com/watch?v=qZxr7x_cr60
2. karty pracy do głosek: /z/ /sz/
3. karta pracy: zimowa gimnastyka buzi
 
życzę miłej zabawy i owocnego utrwalania głosek.
logopeda – Angelika Zielke

4.01.2022
Oświadczenie

Regulamin konkursu

 

1.12.2021
Dzień dobry,

W ramach naszych dzisiejszych zajęć logopedycznych (01.12.2021) dla dzieci z grupy II Biedronki przesyłam kilka zadań do wykonania w domu:

1. link do ćwiczeń oddechowych – Zabawy logopedyczne. Ćwiczenie oddechowe #23 – YouTube

2. gimnastyka buzi – 2 karty pracy

3.link Wyrażenia dźwiękonaśladowcze – Znajdź parę (wordwall.net)

w razie pytań proszę o kontakt na e-mail logopedaprzedszkole2@wp.pl

 

29.11.2021
Dzień dobry,

w ramach dzisiejszych zajęć logopedycznych dla grupy VI Sówki, przesyłam materiały do utrwalania wybranych głosek w domu. W razie pytań, proszę o kontakt na e-mali: logopedaprzedszkole2@wp.pl

pozdrawiam

logopeda przedszkolny – Angelika Zielke

21.11.2021

Oto propozycje zabaw logopedycznych na jesienne wieczory: 
 

14.11.2021

Serdecznie gratulujemy naszemu koledze – Mateuszowi z grupy Sówki ukończenia terapii logopedycznej i życzymy dalszych sukcesów

14.11.2021

9 listopada 2021 r. w naszym Przedszkolu odbyły się warsztaty psychologiczno-logopedyczne dla rodziców. Specjaliści przedstawili  zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój dziecka. Dziękujemy wszystkim obecnym za aktywny udział. Zapraszamy na kolejne spotkania.

24.09.2021

Wczesne Wspomaganie Rozwoju

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU

Dla kogo są zajęcia WWR?

dzieci ryzyka ciążowego – okołoporodowego, obciążeniem genetycznym i dziedzicznym, zagrożone nieprawidłowym rozwojem;
dzieci o opóźnionym lub nieharmonijnym rozwoju psychoruchowym i mowy;
dzieci z niepełnosprawnością oraz zagrożone niepełnosprawnością.

Kilka kroków do WWR:

pobierz z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w miejscu zamieszkania wniosek o wydanie opinii o potrzebie WWR oraz wzór druku zaświadczenia lekarskiego;
złóż wniosek do Dyrektora Przedszkola o wydanie informacji
o funkcjonowaniu dziecka w placówce celem przedłożenia go
w Poradni;
przygotuj dokumentację dziecka (medyczną oraz inną, którą posiadasz);
udaj się do pediatry lub specjalisty, jeśli dziecko jest objęte jego opieką, aby wypełnił zaświadczenie lekarskie;
złóż w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej wniosek, zaświadczenie lekarskie, informację o dziecku z Przedszkola oraz kopie opinii i wyników badań dziecka, które posiadasz;
poradnia wyznaczy termin spotkania i badania dziecka,
a następnie wyda opinię o potrzebie Wczesnego Wspomagania Rozwoju;
przynieś opinię WWR twojego dziecka do naszego Przedszkola oraz pozostałą dokumentację dziecka. Ustalimy zakres pomocy specjalistycznej oraz program i harmonogram zajęć twojego dziecka, z którymi zapoznamy ciebie na spotkaniu z zespołem specjalistów.

Nasza oferta zajęć:

terapia logopedyczna
terapia pedagogiczna
zajęcia z psychologiem
Integracja Sensoryczna
zajęcia ruchowe – ogólnorozwojowe

 

 

KIM JEST LOGOPEDA?
Logopeda  zajmuje się diagnozą, stymulacją rozwoju mowy, terapią zaburzeń m.in.: artykulacji, toru oddechowego, mowy, głosu, karmienia i połykania a także zaburzeń powstałych na podłożu neurologicznym oraz profilaktyką (czyli zapobiega powstawaniu wad wymowy).  Logopeda zajmuje się nie tylko kształtowaniem mowy, pracuje z osobami dorosłymi oraz z dziećmi:

  • z dysleksją (bądź zagrożeniem dysleksji),
  • z opóźnionym rozwojem mowy,
  • z różnymi problemami neurologicznymi, pourazowymi, które wpłynęły na mowę lub jej rozwój
  • z niepełnosprawnymi intelektualnie i fizycznie
  • z niesłyszącymi i niedosłyszącymi
  • pomaga również dzieciom dwujęzycznym
Godziny pracy logopedy

GODZINY PRACY LOGOPEDY 2024/2025:
PONIEDZIAŁEK – 8:15-12:45
WTOREK – 8:15-12:45
ŚRODA – 8:15-12:45
CZWARTEK – 10.00-13:00
Dodatkowo godzina konsultacji dla rodziców:
poniedziałek 15:00-16:00
Na konsultacje można umawiać się telefonicznie:
58 678 31 51, 784-315-193,
oraz poprzez dziennik elektroniczny LiveKid

mgr Angelika Zielke

Rozwój mowy dziecka
Naukowo udowodnione jest, że pierwsze pięć lat życia dziecka jest najważniejszym i najbardziej rozwojowym okresem w jego życiu. Nigdy już rozwój człowieka nie przebiega w tak szybkim tempie. Równolegle z rozwojem fizycznym, psychicznym i poznawczym przebiega proces rozwoju mowy dziecka. Ważne jest, aby w odpowiednim momencie zdiagnozować nieprawidłowości w rozwoju dziecka, które wymagają interwencji nie tylko logopedycznej, ale również innych specjalistów, p. psychologa, laryngologa, audiologa itp.

Etapy rozwoju mowy:

Okres melodii:

1 miesiąc życia dziecka – krzyk, płacz, uśmiech –  czyli pierwsze sygnały niewerbalne

2-3 miesiąc życia dziecka – początek treningu aparatu artykulacyjnego, początek głużenia (ga, gha)

– 6-8 miesiąc życia dziecka – okres gaworzenia (dziecko wytwarza ciągi sylabowe typu: ma-ma, ba-ba, ta-ta) – Uwaga! – dzieci niesłyszące nie gaworzą!

– pod koniec 1 roku życia dziecko wymawia kilka słów, wykonuje proste polecenia

 

Okres wyrazu (1-2 rok życia):

– pojawia się coraz więcej słów,

– dziecko wymawia głoski: m, p, b, n, t, d, l, k, ś, ć, ź, a, u, o, e, y, i,

– głoska r może być opuszczana przez dziecko w wypowiedziach

 

Okres zdania (2-3 rok życia):

–  pojawiają się głoski:  ę, ą, f, w, ś, ź, ć, dź, k, g, ch, oraz pod koniec: s, z, c, dz.

– głoski mogą być zastępowane głoskami łatwiejszymi lub upraszczane wskutek małej sprawności narządów artykulacyjnych.

– w wymowie dziecka pojawiają się: czasowniki, przymiotniki, liczebniki, przyimki, spójniki, zaimki, przysłówki oraz zdania proste

– głoska r zastępowana jest głoską j lub l.

 

Okres swoistej mowy dziecięcej (3-7 rok życia):

– w 3/4 roku życia pojawiają się głoski: s, z, c, dz,

–  w 5 roku życia: sz, ż, cz, dż. Czasami pojawia się r (norma dla tej głoski to 5- 6 rok życia, niektóre podręczniki podają nawet 7 rok życia). Do tej pory normą rozwojową jest, że głoska r zastępowana jest prawidłowo wymawianą głoską l. Wadą wymowy natomiast jest w tym wieku zastępowanie r przez j.

Okres mowy nie przebiega u wszystkich dzieci jednakowo. Każde dziecko rozwija się indywidualnie
 i nie powinno niepokoić, jeśli niektóre etapy rozwoju mowy następują nieco później.

Należy również nadmienić, że na rozwój poprawnej artykulacji mają wpływ wzorce językowe wyniesione z domu rodzinnego. Dzieci przyswajają mowę poprzez naśladownictwo wypowiedzi osób
z najbliższego otoczenia.

Terapia zaburzeń mowy to długotrwały proces, wymagający żmudnej pracy osoby ćwiczącej, jak również czasu, cierpliwości i zrozumienia najbliższego otoczenia.

Zajęcia logopedyczne w przedszkolu
We wrześniu w przedszkolu przeprowadzane są przesiewowe badania mowy dzieci  5, 6 -letnich uczęszczających do placówki. W wyniku tych badań wyłaniane są dzieci, które objęte są opieką logopedyczną. Czas trwania zajęć logopedycznych jest uzależniony od możliwości i potrzeb dziecka. Terapia prowadzona jest indywidualnie oraz grupowo (do 4 osób). W zależności od potrzeb
i możliwości oraz po konsultacji z wychowawcami prowadzone są również zajęcia ogólnorozwojowe
w grupach młodszych.

Na zajęciach prowadzone są ćwiczenia, które mają na celu:

  • usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy),
  • kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej,
  • kształtowanie prawidłowego odruchu żucia, gryzienia, picia, połykania
  • rozwijanie słuchu fonemowego i fonetycznego, koordynacji wzrokowo-ruchowej, percepcji wzrokowej i słuchowej
  • usprawnianie motoryki małej
  • wzbogacanie słownictwa biernego i czynnego, rozwijanie mowy opowieściowej,
  • rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
  • rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych,
  • uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek.

Zapraszam na konsultacje rodziców dzieci 5,6 letnich objętych pomocą logopedyczną,

 oraz rodziców dzieci młodszych. 

Wskazówki dla Rodziców
Mamo, Tato!

Jeżeli u Twojego dziecka stwierdzono wadę wymowy, motywuj je do korzystania z zajęć logopedycznych. Ty także powinieneś pomóc córce/synowi pamiętając o tym, że dla pozytywnych efektów terapii bardzo ważne są systematyczne ćwiczenia w domu. Skuteczność terapii uzależniona jest od współpracy rodziców z logopedą!  I tylko wówczas, gdy współpraca ta ma rzeczywiście miejsce – terapia przynosi rezultaty, dlatego:

  • Bądź w stałym kontakcie z logopedą
  • Dopilnuj, aby dziecko systematycznie uczęszczało na zajęcia logopedyczne.
  • Pracuj z dzieckiem w domu poprzez utrwalanie materiału zawartego w zeszycie lub na kserokopiach.
  • Chwal swoje dziecko nawet za minimalne osiągnięcia, co znacznie zmobilizuje je do wysiłku.
  • Chwal i nagradzaj dziecko nie tylko za efekty jego pracy, ile za włożony w nią wysiłek. Spraw, aby praca z dzieckiem była przyjemna dla Was obojga.

 

Pamiętaj również o profilaktyce:

  • Pozwól dziecku na naukę gryzienia i żucia, nie bój się, że się ubrudzi, nie podawaj zbyt długo tylko pokarmów papkowatych
  • Pozwól dziecku na naukę picia z tradycyjnego kubka, jest to ważny element w jego rozwoju również w rozwoju mowy: prawidłowej pracy narządów artykulacyjnych i prawidłowego połykania
  • Pozwól dziecku na naukę pobierania pokarmu z tradycyjnej łyżeczki, to równie ważne
  • Karm butelką i podawaj smoczek nie dłużej niż do 1 roku życia! Tym sposobem możesz zapobiec wadom wymowy (m.in. seplenieniu międzyzębowemu) oraz wadom zgryzu
  • Nie przestawiaj dziecko z pisania i rysowania lewą ręką na prawą bez konsultacji
    z psychologiem
  • Staraj się słuchać, co dziecko do nas mówi, ponieważ chętnie słuchane – chętnie mówi.
  • Zachęcaj dziecko do mówienia, nawet jeśli ma zaburzoną mowę.
  • Codzienne czytanie dziecku rozwija jego zasób słownictwa biernego i czynnego.

KIM JEST PSYCHOLOG PRZEDSZKOLNY?
Psycholog w przedszkolu zajmuje się przede wszystkim rozpoznawaniem i analizowaniem przyczyn niepowodzeń i trudności dzieci i ich rodzin. Dokonuje wstępnej diagnozy, minimalizuje skutki deficytów rozwojowych, wspiera wszechstronny rozwój dziecka. Psycholog przedszkolny swoimi działaniami pomaga zarówno dziecku, jak i rodzicom, w trudach procesu wychowania.

Psycholog oferuje wsparcie w sytuacjach:

  • Trudności wychowawczych (m.in porady wychowawcze, strategie wzmacniania i wygaszania zachowań, nadużywanie urządzeń mobilnych),
  • Sytuacje kryzysowe (m.in. przemoc, żałoba, rozwód, wydarzenia traumatyczne),
  • Zaburzeń zachowania (m.in agresja, zachowania opozycyjno- buntownicze),
  • Zaburzeń lękowych (m.in nadmierne wycofanie, przedłużające się trudności adaptacyjne),
  • Zaburzeń emocjonalnych i społecznych (m.in deficyt umiejętności społecznych),
  • Innych sytuacjach trudnych dla dziecka i całego systemu rodzinnego.
Godziny pracy psychologa
GODZINY PRACY PSYCHOLOGA 2024/2025:
WTOREK – 7.30- 12.45
PIĄTEK – 8:30-14.30

 
Rodziców zainteresowanych konsultacjami z psychologiem prosimy o kontakt z wyprzedzeniem poprzez aplikację LiveKid, lub mailowy z p.psycholog psycholog.przedszkole.reda@gmail.com w celu umówienia dogodnego terminu spotkania.
 
Dodatkowe konsultacje odbywają się w ramach godziny dostępności. Proszę o informację mailową lub poprzez LiveKid w celu umówienia wolnego terminu.
 
mgr Natalia Czap-Kubicka
Zajęcia z psychologiem w przedszkolu
W ramach profilaktyki psycholog prowadzi zajęcia warsztatowe w każdej grupie według potrzeb. Wiek przedszkolny to szczególny czas dla dziecka. W tym okresie u dzieci błyskawicznie postępuje uczenie się społeczne, choć nie zawsze w oczekiwany sposób. W obliczu narastających wymagań otoczenia, zaczynają one odczuwać nowe, nieznane dotychczas stany: gniew, frustracja, lęk. W związku z postępującym rozwojem mowy oraz większymi zdolnościami poznawczymi, oczekuje się, iż dziecko zacznie radzić sobie w grupie rówieśniczej w coraz dojrzalszy sposób. Zajęcia profilaktyczne mają na celu, poprzez ciekawe, oparte na zabawie metody, pomóc dzieciom w opanowaniu potrzebnych umiejętności. Przedszkolaki mają okazję obserwować modelowe zachowania, a następnie odtwarzać je, co zwiększa prawdopodobieństwo pojawienia się właściwych zachowań i postaw w życiu codziennym. Poprzez wspólne gry, konkursy i zabawy dzieci będą uczyć się rozpoznawania i nazywania emocji, aby następnie móc właściwie je wyrażać.
Psycholog pracuje indywidualnie z dziećmi objętymi pomocą pedagogiczno- psychologiczną.
 

Czym zajmuje się pedagog specjalny?
  1. Opracowuje przy współpracy z wychowawcami i innymi specjalistami, niezbędną dokumentację związaną z objęciem pomocą psychologiczno-pedagogiczną dzieci uczęszczających do przedszkola, w tym dzieci posiadających opinie i orzeczenia
  2. Prowadzi zajęcia i terapie z dziećmi posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju (np. rewalidacje)
  3. Współpracuje z nauczycielami, wychowawcami grup lub innymi specjalistami, rodzicami oraz dziećmi w:

rekomendowaniu dyrektorowi przedszkola do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci ze szczególnymi potrzebami w życiu przedszkola oraz dostępności

prowadzeniu badań, obserwacji, działań diagnostycznych związanych
z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień dzieci oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola

 rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych dzieci

określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka

  1. Uczestniczy w pracach zespołów specjalistów i w spotkaniach z rodzicami oraz współpracuje z zespołem, w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dziecka posiadającego orzeczenie
    o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  2. Wspiera nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:

rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych dzieci lub trudności w ich funkcjonowaniu w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka
i jego uczestnictwo w życiu przedszkola

udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy
z dzieckiem

dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka oraz jego możliwości psychofizycznych

doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb dziecka

  1. Udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom, rodzicom dzieci
    i nauczycielom
  2. Przeprowadza konsultacje, instruktaże dla rodziców i nauczycieli
  3. Przeprowadza warsztaty specjalistyczne dla rodziców i nauczycieli
  4. Współpracuje z innymi podmiotami w ramach udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  5. Przedstawia radzie pedagogicznej propozycje w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkola w zakresie zadań z obszaru udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  6. Prowadzi działania profilaktyczne
Godziny pracy pedagoga specjalnego

GODZINY PRACY
PEDAGOGA SPECJALNEGO 2024/2025:

PONIEDZIAŁEK – 12:45-15:00
WTOREK – 12:45-15:00
ŚRODA – 12:45-15:00
CZWARTEK – 13:00 – 14:30

Na konsultacje można umawiać się telefonicznie:
58 678 31 51, 784-315-193,
oraz poprzez dziennik elektroniczny LiveKid

mgr Angelika Zielke