Ciekawostki i aktualności

5.05.2021

Warsztaty z psychologiem przedszkolnym “Stres i strach- strategie radzenia sobie z napięciem emocjonalnym”

Szanowni Rodzice,
W ramach uczestnictwa w programie “Przedszkole Promujące Zdrowie” grupa Motylki wzięła dziś udział w warsztatach z psychologiem przedszkolnym p. Natalią “Strach, stres, lęk- strategie radzenia sobie z napięciem emocjonalnym”. Podczas zajęć dzieci ćwiczyły regulację oddechu zgodnie z techniką mindfulness, przy pomocy pantomimy naśladowały jak wygląda strach, oraz określały co dzieje się z naszym ciałem w stresie. Na koniec zaś przeganiały lęki i strachy nadając im zabawny charakter w swych pracach plastycznych. Od dziś mamy “haka na stracha”

 

14.04.2021

Drodzy Rodzice, zapraszam serdecznie wszystkich Państwa do obejrzenia filmiku. Pani psycholog udziela praktycznych i trafnych porad w zakresie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym.

Pozdrawiam serdecznie
Natalia Czap-Kubicka
psycholog przedszkolny

11.04.2021

Witam dzieci i rodziców grup: Krasnoludki i Biedronki, 
Na czas zajęć zdalnych w tym tygodniu w załączeniu przesyłam propozycje zabaw logopedycznych dla wszystkich dzieci, w szczególności polecam wykonanie “Dmuchajki” do ćwiczeń oddechowych (Dmuchajkę należy wykonać według instrukcji zamieszczonej kolejno na zdjęciach). 
W razie trudności proszę kontaktować się ze mną meliowo: logopedaprzedszkole2@wp.pl
 
pozdrawiam
logopeda przedszkolny
Angelika Zielke 

 

11.04.2021

Witam dzieci i rodziców grupy Smerfy, 
Na czas zajęć zdalnych w tym tygodniu w załączeniu przesyłam materiały i linki do ćwiczeń  z terapii logopedycznej.  Wykonanie “Dmuchajki” do ćwiczeń oddechowych polecam dla wszystkich chętnych. (Dmuchajkę należy wykonać według instrukcji zamieszczonej kolejno na zdjęciach). 
W razie trudności proszę kontaktować się ze mną meliowo: logopedaprzedszkole2@wp.pl
Polecam również linki do zabaw logopedycznych utrwalających głoski:
 

Głoska S: https://wordwall.net/pl/resource/966782/logopedia/g%c5%82oska-s

 
pozdrawiam
logopeda przedszkolny
Angelika Zielke 

 

11.04.2021

Witam dzieci i rodziców grupy Słoneczka, 
Na czas zajęć zdalnych w tym tygodniu w załączeniu przesyłam materiały i linki do ćwiczeń i utrwalania głosek  z terapii logopedycznej. Dzieci wykonują karty pracy tylko z tymi głoskami, które ćwiczą ze mną na zajęciach. Gimnastykę buzi, gry planszowe oraz wykonanie “Dmuchajki” do ćwiczeń oddechowych polecam dla wszystkich chętnych. (Dmuchajkę należy wykonać według instrukcji zamieszczonej kolejno na zdjęciach). 
W razie trudności proszę kontaktować się ze mną meliowo: logopedaprzedszkole2@wp.pl
Polecam również linki do zabaw logopedycznych utrwalających głoski:
 

Głoska S: https://wordwall.net/pl/resource/966782/logopedia/g%c5%82oska-s

 
pozdrawiam
logopeda przedszkolny
Angelika Zielke 

11.04.2021

Witam dzieci i rodziców grupy Motylki, 
Na czas zajęć zdalnych w tym tygodniu w załączeniu przesyłam materiały i linki do ćwiczeń i utrwalania głosek  z terapii logopedycznej. Dzieci wykonują karty pracy tylko z tymi głoskami, które ćwiczą ze mną na zajęciach. Gimnastykę buzi polecam dla wszystkich chętnych. 
W razie trudności proszę kontaktować się ze mną meliowo: logopedaprzedszkole2@wp.pl
Polecam również linki do zabaw logopedycznych utrwalających głoski:
 

Głoska S: https://wordwall.net/pl/resource/966782/logopedia/g%c5%82oska-s

Głoska R;  https://wordwall.net/pl/resource/1051996/logopedia/2-utrwalanie-g%c5%82oski-r-w-sylabach-z-dr

https://wordwall.net/pl/resource/3516222/logopedia/zdania-z-r

Głoska z: https://wordwall.net/pl/resource/2533860/logopedia/po%c5%82%c4%85cz-w-pary-i-powt%c3%b3rz-wyra%c5%banie

Głoska cz; https://wordwall.net/pl/resource/2375952/polski/cz

Różnicowanie głosek: cz-c https://wordwall.net/pl/resource/1326824/logopedia/r%c3%b3%c5%bcnicowanie-g%c5%82osek-c-cz-

pozdrawiam
logopeda przedszkolny
Angelika Zielke 

11.04.2021

Witam dzieci i rodziców grupy Sówki, 

Na czas zajęć zdalnych w tym tygodniu w załączeniu przesyłam materiały i linki do ćwiczeń i utrwalania głosek  z terapii logopedycznej. Dzieci wykonują karty pracy tylko z tymi głoskami, które ćwiczą ze mną na zajęciach. Gimnastykę buzi polecam dla wszystkich chętnych. 

W razie trudności proszę kontaktować się ze mną meliowo: logopedaprzedszkole2@wp.pl

Polecam również linki do zabaw logopedycznych utrwalających głoski:

Głoska S: https://wordwall.net/pl/resource/966782/logopedia/g%c5%82oska-s

Głoska R; https://wordwall.net/pl/resource/1051996/logopedia/2-utrwalanie-g%c5%82oski-r-w-sylabach-z-dr

https://wordwall.net/pl/resource/3516222/logopedia/zdania-z-r

Głoska z: https://wordwall.net/pl/resource/2533860/logopedia/po%c5%82%c4%85cz-w-pary-i-powt%c3%b3rz-wyra%c5%banie

Głoska cz; https://wordwall.net/pl/resource/2375952/polski/cz

Różnicowanie głosek: cz-c https://wordwall.net/pl/resource/1326824/logopedia/r%c3%b3%c5%bcnicowanie-g%c5%82osek-c-cz-

pozdrawiam

logopeda przedszkolny

Angelika Zielke 

sz

głoska z w wyrazach

głoska r (kr)

głoska cz


Zajęcia z Panią logopedą w grupie biedronek

 

13.03.2021

6 marca obchodziliśmy Europejski Dzień Logopedy, z tej okazji został zorganizowany dla najmłodszych niecodzienny konkurs – Miejski Logopedyczny Konkurs Plastyczny.

Dzieci 5 i 6 letnie z Przedszkoli i Oddziałów Przedszkolnych z terenu Miasta Redy wykonały prace pt. „Zabawka logopedyczna”. Na konkurs wpłynęły 33 prace.

W Przedszkolu nr 2 w Redzie została zorganizowana wystawa tych prac. 8 marca 2021 (poniedziałek) nastąpiło uroczyste wręczenie nagród przez Zastępcę Burmistrza – Pana Łukasza Kamińskiego.

Ogromne podziękowania należą się współorganizatorom konkursu: Urząd Miasta Reda, Dyrektor Przedszkola nr 2
w Redzie oraz Rada Rodziców przy Przedszkolu nr 2 w Redzie. Pomysłodawcami oraz koordynatorami konkursu: nauczyciel – Pani Agnieszka Pranszke i logopeda – Pani Angelika Zielke.

Gratulujemy wszystkim laureatom i już dzisiaj zapraszamy do II Edycji Konkursu, która odbędzie się wiosną 2022 r.

2.03.2021

Wręczenie nagród I Edycji Miejskiego Logopedycznego Konkursu Plastycznego odbędzie się 8 marca 2021 r. (poniedziałek), w Przedszkolu nr 2 w Redzie, ul. Łąkowa 27.

Zapraszamy laureatów do wzięcia udziału w rozdaniu nagród.

Uroczystość wręczenia odbędzie się z zachowaniem reżimu sanitarnego (proszę o założenie maseczek ochronnych) i we wskazanych godzinach:

13:30 – laureaci 1, 2, 3 miejsca i nagrody Dyrektora Przedszkola

13:45 – dzieci wyróżnione w konkursie.

Po zakończeniu dzieci będą mogły odbierać swoje prace konkursowe
u koordynatorów konkursu. Pozostałym dzieciom biorącym udział w konkursie, prace zostaną dostarczone do sekretariatu szkoły lub przedszkola.

Prosimy o potwierdzenie przybycia dzieci z jednym opiekunem.

na adres e-mail: administracja@przedszkole2.reda.pl

lub telefonicznie: Tel./fax 58 678 31 51, 784-315-193

Koordynatorzy:

Angelika Zielke

Agnieszka Pranszke

1.03.2021

WYNIKI KONKURSU:

1 MIEJSCE – Stanisław Bok – Przedszkole „Milo” w Redzie

2 MIEJSCE – Aleksander Gurzyński – Szkoła Podstawowa nr 6 w Redzie

3 MIEJSCE – Martyna Wojciechowska – Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Redzie

NAGRODA DYREKTORA – Anastassia Shorban – Szkoła Podstawowa nr 2 w Redzie

WYRÓŻNIENIA:

Liliana Osmolska – Szkoła Podstawowa nr 2 w Redzie

Mateusz Skowroński – Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Redzie

Maksymilian PrzeperskiPrzedszkole „Milo” w Redzie

Cezary SzyjkowskiPrzedszkole nr 1 w Redzie

Piotr Foremniak – Przedszkole nr 2 w Redzie

Julia Wójcik – Przedszkole „Omnibusek” w Redzie

dla

Burmistrza Miasta Redy

Dyrektora Przedszkola nr 2 w Redzie

Rady Rodziców przy Przedszkolu nr 2 w Redzie

za wsparcie przy organizacji

I Edycji Miejskiego Logopedycznego Konkursu Plastycznego

i bezinteresowną pomoc, która przyczynia się do promowania dobrych praktyk wpierających prawidłowy rozwój mowy u dzieci,

dla

Nauczycieli i Rodziców,

którzy wspierali i pomagali dzieciom

w przygotowaniu prac konkursowych.

Koordynatorzy Konkursu:

Angelika Zielke – logopeda

Agnieszka Pranszke – nauczyciel

 

18.02.2021

DRODZY RODZICE

Zapraszamy serdecznie na warsztaty logopedyczno- psychologiczne dla rodziców.

Termin: 16.03.2021 r. (wtorek) o godz 17.30

Tematy naszych zajęć:

  1. Część psychologiczna – “Inteligencja emocjonalna i społeczna dziecka”
  2. Część logopedyczna – “Wspieranie dziecka z opóźnionym rozwojem mowy”

Spotkanie odbędzie się w formie zdalnej, link do spotkania zostanie przesłany osobom zainteresowanym na podany przez nich adres e-mail .

Chętnych prosimy o zgłaszanie się drogą mailową na adres:

logopedaprzedszkole2@wp.pl

(w e-mailu zgłoszeniowym proszę wskazać adres, na który ma być przesłany link do spotkania)

Angelika Zielke- logopeda

Natalia Czap-Kubicka- psycholog

 

16.02.2021

W poniedziałek (15.02.2021) r.  Agata  zakończyła terapię logopedyczną. Otrzymała pamiątkowy dyplom za piękne wypowiadanie głosek szumiących. Gratulujemy Agatko sukcesu.  Logopeda – Angelika Zielke

7.02.2021

“Nasze najmłodsze dzieci też już ćwiczą buzię i języczek z logopedą na zajęciach.
03.02.2021″

 

7.02.2021

 Smoczek ….   nie jest bardzo dobrym „wyciszaczem”

Smoczek …..   nie jest bardzo dobrym „usypiaczem”

Smoczek ……   nie jest bardzo dobrym „pocieszaczem”

 Odstaw jak najszybciej smoczek i butelkę, dziecko
3-letnie nie powinno już z nich korzystać, ponieważ:

  1. język dociskany jest przez smoczek do dołu jamy ustnej – a to nie jest jego naturalna pozycja
  2. ta wymuszona pozycja powoduje:
  • w niedalekiej przyszłości wadę wymowy, której terapia może być długotrwała
  • wadę zgryzu, a w przyszłości długotrwałe, nieprzyjemne i kosztowne leczenie ortodontyczne

 

PORZUĆ SMOCZEK!!!!

Zakończyć przygodę ze smoczkiem wcale nie jest tak trudno. Można poprzekłuwać go igłą lub odciąć mu końcówkę – smoczek straci swoją atrakcyjność, nie będzie się już tak dobrze ssał. Dzieci lubią rytuały – kolejnym sposobem więc może być uroczyste pożegnanie smoczka przez malucha. W nagrodę dostaje on przytulankę, która to od teraz będzie przyjacielem do usypiania i strażnikiem snów dziecka.

 

1.02.2021

W dniu dzisiejszym (01.02.2021 r.) kolejny uczestnik zajęć logopedycznych ukończył terapię i opanował prawidłową wymowę głosek szumiących. Gratulujemy Kacprowi z grupy V Motylki.
logopeda – Angelika Zielke
 

1.02.2021

19.11.2020

W dniu dzisiejszym (18.11.2020) wręczono dyplomy dzieciom, które zakończyły terapię logopedyczną i nauczyły się prawidłowej wymowy wszystkich głosek. Serdecznie gratulujemy wytrwałej pracy: Igorowi D., Emmie R. i Nadii K.  Życzymy im dalszych sukcesów. 
logopeda przedszkolny
Angelika Zielke 

 

22.09.2020

WARSZTATY LOGOPEDYCZNO-PSYCHOLOGICZNE DLA RODZICÓW (część pierwsza)

DRODZY RODZICE
Zapraszamy serdecznie na warsztaty
 logopedyczno- psychologiczne dla rodziców.
Termin: 17.11.2020 r. (wtorek) o godz 17.00

Tematy naszych zajęć:

  1. Część psychologiczna – “Wspieranie inteligencji emocjonalno-społecznej dziecka”
  2. Część logopedyczna – “Seplenienie międzyzębowe czy parasygmatyzm?” (proszę o przyniesienie lusterka)

Chętnych prosimy o zapisy na adres meilowy:

natalia.czap@gmail.com

Angelika Zielke- logopeda
Natalia Czap-Kubicka- psycholog

3.09.2020

Rodziców zainteresowanych konsultacjami z psychologiem prosimy o kontakt telefoniczny z placówką stacjonarny: 58 678 31 51, komórkowy- przedszkolny: 784-315-193 lub mailowy z p.psycholog natalia.czap@gmail.com w celu umówienia dogodnego terminu spotkania

2.09.2020

Ze względu na zaostrzony reżim sanitarny podczas trwania pandemii COVID 19, logopeda przedszkolny zaprasza rodziców na konsultacje w godzinach pracy po wcześniejszym uzgodnieniu terminu telefonicznie (stacjonarny: 58 678 31 51, komórkowy- przedszkolny: 784-315-193)

Adres e-mail
KIM JEST LOGOPEDA?
Logopeda  zajmuje się diagnozą, stymulacją rozwoju mowy, terapią zaburzeń m.in.: artykulacji, toru oddechowego, mowy, głosu, karmienia i połykania a także zaburzeń powstałych na podłożu neurologicznym oraz profilaktyką (czyli zapobiega powstawaniu wad wymowy).  Logopeda zajmuje się nie tylko kształtowaniem mowy, pracuje z osobami dorosłymi oraz z dziećmi:

  • z dysleksją (bądź zagrożeniem dysleksji),
  • z opóźnionym rozwojem mowy,
  • z różnymi problemami neurologicznymi, pourazowymi, które wpłynęły na mowę lub jej rozwój
  • z niepełnosprawnymi intelektualnie i fizycznie
  • z niesłyszącymi i niedosłyszącymi
  • pomaga również dzieciom dwujęzycznym
Godziny pracy logopedy
Poniedziałek 8:30 – 15:15
Wtorek 8:30 – 15:15
Środa 8:30 – 11: 30 
Ze względu na zaostrzony reżim sanitarny podczas trwania pandemii COVID 19, logopeda przedszkolny zaprasza rodziców na konsultacje w wyżej wymienionych godzinach po wcześniejszym uzgodnieniu terminu telefonicznie (stacjonarny: 58 678 31 51, komórkowy- przedszkolny: 784-315-193)
Adres e-mail
Rozwój mowy dziecka
Naukowo udowodnione jest, że pierwsze pięć lat życia dziecka jest najważniejszym i najbardziej rozwojowym okresem w jego życiu. Nigdy już rozwój człowieka nie przebiega w tak szybkim tempie. Równolegle z rozwojem fizycznym, psychicznym i poznawczym przebiega proces rozwoju mowy dziecka. Ważne jest, aby w odpowiednim momencie zdiagnozować nieprawidłowości w rozwoju dziecka, które wymagają interwencji nie tylko logopedycznej, ale również innych specjalistów, p. psychologa, laryngologa, audiologa itp.

Etapy rozwoju mowy:

Okres melodii:

1 miesiąc życia dziecka – krzyk, płacz, uśmiech –  czyli pierwsze sygnały niewerbalne

2-3 miesiąc życia dziecka – początek treningu aparatu artykulacyjnego, początek głużenia (ga, gha)

– 6-8 miesiąc życia dziecka – okres gaworzenia (dziecko wytwarza ciągi sylabowe typu: ma-ma, ba-ba, ta-ta) – Uwaga! – dzieci niesłyszące nie gaworzą!

– pod koniec 1 roku życia dziecko wymawia kilka słów, wykonuje proste polecenia

 

Okres wyrazu (1-2 rok życia):

– pojawia się coraz więcej słów,

– dziecko wymawia głoski: m, p, b, n, t, d, l, k, ś, ć, ź, a, u, o, e, y, i,

– głoska r może być opuszczana przez dziecko w wypowiedziach

 

Okres zdania (2-3 rok życia):

–  pojawiają się głoski:  ę, ą, f, w, ś, ź, ć, dź, k, g, ch, oraz pod koniec: s, z, c, dz.

– głoski mogą być zastępowane głoskami łatwiejszymi lub upraszczane wskutek małej sprawności narządów artykulacyjnych.

– w wymowie dziecka pojawiają się: czasowniki, przymiotniki, liczebniki, przyimki, spójniki, zaimki, przysłówki oraz zdania proste

– głoska r zastępowana jest głoską j lub l.

 

Okres swoistej mowy dziecięcej (3-7 rok życia):

– w 3/4 roku życia pojawiają się głoski: s, z, c, dz,

–  w 5 roku życia: sz, ż, cz, dż. Czasami pojawia się r (norma dla tej głoski to 5- 6 rok życia, niektóre podręczniki podają nawet 7 rok życia). Do tej pory normą rozwojową jest, że głoska r zastępowana jest prawidłowo wymawianą głoską l. Wadą wymowy natomiast jest w tym wieku zastępowanie r przez j.

Okres mowy nie przebiega u wszystkich dzieci jednakowo. Każde dziecko rozwija się indywidualnie
 i nie powinno niepokoić, jeśli niektóre etapy rozwoju mowy następują nieco później.

Należy również nadmienić, że na rozwój poprawnej artykulacji mają wpływ wzorce językowe wyniesione z domu rodzinnego. Dzieci przyswajają mowę poprzez naśladownictwo wypowiedzi osób
z najbliższego otoczenia.

Terapia zaburzeń mowy to długotrwały proces, wymagający żmudnej pracy osoby ćwiczącej, jak również czasu, cierpliwości i zrozumienia najbliższego otoczenia.

Zajęcia logopedyczne w przedszkolu
We wrześniu w przedszkolu przeprowadzane są przesiewowe badania mowy dzieci  5, 6 -letnich uczęszczających do placówki. W wyniku tych badań wyłaniane są dzieci, które objęte są opieką logopedyczną. Czas trwania zajęć logopedycznych jest uzależniony od możliwości i potrzeb dziecka. Terapia prowadzona jest indywidualnie oraz grupowo (do 4 osób). W zależności od potrzeb
i możliwości oraz po konsultacji z wychowawcami prowadzone są również zajęcia ogólnorozwojowe
w grupach młodszych.

Na zajęciach prowadzone są ćwiczenia, które mają na celu:

  • usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy),
  • kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej,
  • kształtowanie prawidłowego odruchu żucia, gryzienia, picia, połykania
  • rozwijanie słuchu fonemowego i fonetycznego, koordynacji wzrokowo-ruchowej, percepcji wzrokowej i słuchowej
  • usprawnianie motoryki małej
  • wzbogacanie słownictwa biernego i czynnego, rozwijanie mowy opowieściowej,
  • rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
  • rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych,
  • uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek.

Zapraszam na konsultacje rodziców dzieci 5,6 letnich objętych pomocą logopedyczną,

 oraz rodziców dzieci młodszych. 

Wskazówki dla Rodziców
Mamo, Tato!

Jeżeli u Twojego dziecka stwierdzono wadę wymowy, motywuj je do korzystania z zajęć logopedycznych. Ty także powinieneś pomóc córce/synowi pamiętając o tym, że dla pozytywnych efektów terapii bardzo ważne są systematyczne ćwiczenia w domu. Skuteczność terapii uzależniona jest od współpracy rodziców z logopedą!  I tylko wówczas, gdy współpraca ta ma rzeczywiście miejsce – terapia przynosi rezultaty, dlatego:

  • Bądź w stałym kontakcie z logopedą
  • Dopilnuj, aby dziecko systematycznie uczęszczało na zajęcia logopedyczne.
  • Pracuj z dzieckiem w domu poprzez utrwalanie materiału zawartego w zeszycie lub na kserokopiach.
  • Chwal swoje dziecko nawet za minimalne osiągnięcia, co znacznie zmobilizuje je do wysiłku.
  • Chwal i nagradzaj dziecko nie tylko za efekty jego pracy, ile za włożony w nią wysiłek. Spraw, aby praca z dzieckiem była przyjemna dla Was obojga.

 

Pamiętaj również o profilaktyce:

  • Pozwól dziecku na naukę gryzienia i żucia, nie bój się, że się ubrudzi, nie podawaj zbyt długo tylko pokarmów papkowatych
  • Pozwól dziecku na naukę picia z tradycyjnego kubka, jest to ważny element w jego rozwoju również w rozwoju mowy: prawidłowej pracy narządów artykulacyjnych i prawidłowego połykania
  • Pozwól dziecku na naukę pobierania pokarmu z tradycyjnej łyżeczki, to równie ważne
  • Karm butelką i podawaj smoczek nie dłużej niż do 1 roku życia! Tym sposobem możesz zapobiec wadom wymowy (m.in. seplenieniu międzyzębowemu) oraz wadom zgryzu
  • Nie przestawiaj dziecko z pisania i rysowania lewą ręką na prawą bez konsultacji
    z psychologiem
  • Staraj się słuchać, co dziecko do nas mówi, ponieważ chętnie słuchane – chętnie mówi.
  • Zachęcaj dziecko do mówienia, nawet jeśli ma zaburzoną mowę.
  • Codzienne czytanie dziecku rozwija jego zasób słownictwa biernego i czynnego.
KIM JEST PSYCHOLOG PRZEDSZKOLNY?
Psycholog w przedszkolu zajmuje się przede wszystkim rozpoznawaniem i analizowaniem przyczyn niepowodzeń i trudności dzieci i ich rodzin. Dokonuje wstępnej diagnozy, minimalizuje skutki deficytów rozwojowych, wspiera wszechstronny rozwój dziecka. Psycholog przedszkolny swoimi działaniami pomaga zarówno dziecku, jak i rodzicom, w trudach procesu wychowania.

Psycholog oferuje wsparcie w sytuacjach:

  • Trudności wychowawczych (m.in porady wychowawcze, strategie wzmacniania i wygaszania zachowań, nadużywanie urządzeń mobilnych),
  • Sytuacje kryzysowe (m.in. przemoc, żałoba, rozwód, wydarzenia traumatyczne),
  • Zaburzeń zachowania (m.in agresja, zachowania opozycyjno- buntownicze),
  • Zaburzeń lękowych (m.in nadmierne wycofanie, przedłużające się trudności adaptacyjne),
  • Zaburzeń emocjonalnych i społecznych (m.in deficyt umiejętności społecznych),
  • Innych sytuacjach trudnych dla dziecka i całego systemu rodzinnego.
Godziny pracy psychologa
Wtorek 9.00 – 12.15 (zajęcia w grupie)
Piątek 9.00 – 14.15
Rodziców zainteresowanych konsultacjami z psychologiem prosimy o kontakt telefoniczny z placówką stacjonarny: 58 678 31 51, komórkowy- przedszkolny: 784-315-193 lub mailowy z p.psycholog natalia.czap@gmail.com w celu umówienia dogodnego terminu spotkania
Zajęcia z psychologiem w przedszkolu
W ramach profilaktyki wszystkie przedszkolaki uczestniczą w zajęciach z psychologiem wspierających umiejętności społeczne. Wiek przedszkolny to szczególny czas dla dziecka. W tym okresie u dzieci błyskawicznie postępuje uczenie się społeczne, choć nie zawsze w oczekiwany sposób. W obliczu narastających wymagań otoczenia, zaczynają one odczuwać nowe, nieznane dotychczas stany: gniew, frustracja, lęk. W związku z postępującym rozwojem mowy oraz większymi zdolnościami poznawczymi, oczekuje się, iż dziecko zacznie radzić sobie w grupie rówieśniczej w coraz dojrzalszy sposób. Zajęcia profilaktyczne mają na celu, poprzez ciekawe, oparte na zabawie metody, pomóc dzieciom w opanowaniu potrzebnych umiejętności. Przedszkolaki przy pomocy pacynkowych lalek (Jacka i Agatki) mają okazję obserwować modelowe zachowania, a następnie odtwarzać je, co zwiększa prawdopodobieństwo pojawienia się właściwych zachowań i postaw w życiu codziennym. Poprzez wspólne gry, konkursy i zabawy dzieci będą uczyć się rozpoznawania i nazywania emocji, aby następnie móc właściwie je wyrażać
Psycholog pracuje indywidualnie z dziećmi objętymi pomocą pedagogiczno- psychologiczną.
Psychoedukacja
ROZMIAR CZCIONKI
KONTRAST