Ciekawostki i aktualności
26.01.2025
https://pomorskiedlaciebie.pl/kiedy-emocje-biora-gore-jak-radzic-sobie-z-kryzysem/
https://pomorskiedlaciebie.pl/w-sidlach-zaburzen-odzywiania-dlaczego-tak-trudno-sie-z-nich-uwolnic/https://pomorskiedlaciebie.pl/neuroroznorodnosc-w-swiecie-spektrum-autyzmu-i-adhd/
13.01.2025
12.01.2025
11.12.2024 – Grupa Sówki ma za sobą kolejne zajęcia z Ogólnopolskiego Projektu Alfabet logopedyczny:
O – jak odkryj obrazek
05.12.2024
26.11.2024
Ogólnopolski Projekt Alfabet logopedyczny-
Grupa przedszkolna Sówki – wykonała zadania:
L – Legenda o języczku
Ł – jak Łódź
17.11.2024
13.11.2024 r. Grupa Sówki wykonała zadania z Projektu Ogólnopolskiego Alfabet logopedyczny:
J – jaka, jaki, jakie?
K – kolorowa głowa”
05.11.2024
I – jak instrumenty. Kształtowanie umiejętności różnicowania bodźców słuchowych oraz rozwijanie pamięć słuchowej.
Dzieci z grupy Sówki wykonały zadanie z Logopedycznego Alfabetu
23.10.2024 r.
Nasze Przedszkole w dniu dzisiejszym wzięło udział w Kampanii „Dzieciństwo bez Przemocy”. W ramach tej akcji wszystkie grupy przygotowały plakat mówiący o tym jak nasze dzieci rozumieją szczęśliwe dzieciństwo. Ponadto starsze grupy wzięły udział w zajęciach prowadzonych przez pedagoga specjalnego mające na celu przekazanie im wiedzy, jak dbać o swoje bezpieczeństwo w różnych trudnych sytuacjach, które mogą spotkać każde dziecko.
Dzieci wspaniale poradziły sobie z ważnym tematem, aktywnie uczestniczyły w zajęciach, miały również swoje przemyślenia, propozycje oraz pytania. Na zakończenie każda grupa wykonała pracę związaną z Przewodnikiem-Psem, który pomagał prowadzącej w zajęciach.
19.10.2024
„E-jak eliksir” – to kolejne zadanie z Ogólnopolskiego Projektu „Alfabet logopedyczny”, które wykonały dzieci z grupy Sówki.
12.10.2024
10.10.2024 – w dniu dzisiejszym obchodzimy Światowy Dzień Drzewa – przy tej okazji grupa Sówki wykonała kolejne zadanie z Logopedycznego Alfabetu – „D-jak drzewo”
4.10.2024
Grupa Sówki wykonała kolejne dwa zadania z Ogólnopolskiego Projektu Logopedycznego „Alfabet logopedyczny”: B – jak bańki, C – Co słyszysz?”
29.09.2024
Grupa Sówki rozpoczęła swój udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Alfabet logopedyczny” 2024/2025 wykonaniem pierwszego zadania z projektu „A – jak arbuz”!
22.09.2024
9.09.2024
Przewodnik dla rodziców – przyjaciele Zippiego
11.03.2024
Dziś w Przedszkolu odbyło się uroczyste wręczenie nagród zwycięzcom i wyróżnionym przedszkolakom
w IV Miejskim Konkursie Logopedycznym pt. „Moja ulubiona głoska”. Konkurs był adresowany do 5 i 6 latków uczęszczających do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w SP na terenie miasta Redy. Na konkurs wpłynęło 59 prac. Laureaci otrzymali z rąk zastępcy burmistrza Łukasza Kamińskiego nagrody, a wszyscy pozostali uczestnicy dyplomy i drobne upominki za udział w konkursie. Dziękujemy za kreatywnie i pięknie wykonane prace oraz za tak liczny udział przedszkolaków z różnych Redzkich placówek w konkursie.
Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy.
Dziękujemy również sponsorom, którzy ufundowali nagrody: Urząd Miasta Reda, Rada Rodziców Przedszkola nr 2, Arkadiusz Janor – Sportowa Jedyneczka, Lewicki – usługi transportowe.
27.02.2024
21.02.2024
21.02.2024
22.01.2024
15.10.2023
11.10.2023
6.10.2023
SZKOŁA DLA RODZICÓW
Zaproszenie Szkoła dla rodziców
22.03.2023
14.03.2023
Konkurs logopedyczny
6 marca, czyli w Europejski Dzień Logopedy, w naszym przedszkolu odbyło się oficjalne wręczenie dyplomów i nagród w III miejskim konkursie logopedycznym „Dźwięki wiosny” organizowanym przez Przedszkole nr 2 w Redzie oraz Urząd Miasta Reda. Konkurs przeznaczony był dla dzieci 5 i 6- letnich z przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych z naszego miasta.
Celem konkursu było promowanie prawidłowego rozwoju mowy wśród dzieci przedszkolnych i ich rodziców oraz motywowanie do wspólnej zabawy i ćwiczeń logopedycznych. Ponadto dzieci wsłuchując się w przyrodę szukały dźwięków, jakie słyszymy wiosną. Konkurs ten miał na celu także rozwijanie inwencji twórczej, sprawności manualnej i wyobraźni. Koordynatorami przedsięwzięcia były Angelika Zielke, Agnieszka Pranszke oraz Natalia Grabowska, które otrzymały razem 23 prace.
Jak co roku jury miało problem z wybraniem tych najlepszych, bo wszystkie były wyjątkowe. Zastępca Burmistrza – pan Łukasz Kamiński wręczył prezenty dla I, II i III miejsca oraz dla 6 wyróżnień, a dla pozostałych uczestników upominki. Natomiast Pani Dyrektor naszego przedszkola – Katarzyna Korkosz każdemu osobiście wręczyła dyplom, a jedną pracę wykonaną przez grupę „Słoneczek” z Przedszkola nr 2 nagrodziła nagrodą specjalną uwzględniając trud, wysiłek oraz pomysłowość. Wspaniałe nagrody zawdzięczamy Urzędowi Miasta Redy, Dyrektorowi oraz Radzie Rodziców Przedszkola nr 2 w Redzie oraz naszym darczyńcom: Miejskiemu Przedsiębiorstwu Ciepłowniczo-Komunalnemu „Koksik” Spółka z o.o., OX System Krzysztof Kołodziejczyk, Sportowa Jedyneczka Arkadiusz Janor, którym raz jeszcze dziękujemy. Natomiast wszystkim przedszkolakom, którzy wzięli udział serdecznie gratulujemy. Do zobaczenia w kolejnym roku na następnej odsłonie miejskiego konkursu logopedycznego.
13.02.2023
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU W PRZEDSZKOLU NR 2 W REDZIE -07. -09.02.2023 r.
przygotował: pedagog specjalny – Angelika Zielke
1.02.2023
22.01.2023
Zadbaj o prawidłową pracę mózgu twojego dziecka!
NIE BĄDŹ TABLETOWYM RODZICEM!
Wychowujemy nasze dzieci w epoce urządzeń elektronicznych. Ponad 40% rocznych i dwuletnich dzieci korzysta z tabletów i smartfonów. Co trzecie dziecko w tym wieku korzysta z tych urządzeń prawie codziennie.
Ekrany dają wiele możliwości i mogą pozytywnie stymulować mózg, ale używane nadmiernie mogą negatywnie wpływać na rozwój i zdrowie dziecka oraz relacje rodzinne.
W codziennym zabieganiu mamy wrażenie, że te urządzenia pomogą nam zająć się naszymi pociechami i możemy mieć czas na inne obowiązki. Nic bardziej mylnego. Konsekwencje używania przez dzieci tych technologii codziennie od najmłodszych lat, rodzą konsekwencje w ich psychice i zachowaniu na całe życie. Im dziecko starsze – tym trudniej będzie sobie z tym poradzić wam jako rodzicom.
NIE WIESZ, JAK ROZMAWIAĆ Z DZIECKIEM O PRAWIDŁOWYM UŻYWANIU KOMPUTERÓW, SMARTFONÓW, GIER? JAK ROZMAWIAĆ Z DZIECKIEM NA TEMAT BEZPIECZEŃSTWA W SIECI?
Oto kilka wskazówek dla ciebie:
- Nie udostępniaj tabletu i smartfonu dziecku przed ukończeniem przez nie drugiego roku życia.
- Jeżeli uznasz, że to już czas na korzystanie z tych urządzeń przez twoje dziecko, pamiętaj:
- NIE CODZIENNIE,
- PIERWSZE LATA TYLKO RAZEM,
- JEDNARAZOWO NIE DŁUŻEJ NIŻ 15 MINUT,
- DZIENNIE NIE DŁUŻEJ NIŻ 30 MINUT,
- NIE PRZY JEDZENIU, NIE PRZED SNEM,
- TYLKO SPRAWDZONE TREŚCI,
- NIE JAKO NAGRODA LUB KARA
- Ustal z dzieckiem zasady codziennego korzystania z tych urządzeń
- Gdy nie wiesz, jak rozmawiać o tym z dzieckiem, skorzystaj z:
– Bezpłatnej infolinii 800-100-100 prowadzonej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę
– zapoznaj się z innymi informacjami dostępnymi na następujących stronach internetowych:
– oraz na naszej stronie internetowej Przedszkola:
chroń dziecko w sieci – broszura
Lista niektórych gier, w które nie powinny grać dzieci
Pedagog specjalny
Angelika Zielke
8.01.2023
18.11.2022
Jak co roku, tak i w tym roku szkolnym 8 listopada 2022 r. w naszym przedszkolu zostały zorganizowane warsztaty dla rodziców, przygotowane przez specjalistów. Warsztaty odbyły się w dwóch blokach. Pierwszy blok – logopedyczny, dotyczył problemu prawidłowego toru oddechowego.
Pani logopeda przedstawiła istotne wskazówki na temat prawidłowego toru oddechowego, fazy wydechu oraz jakie konsekwencje niesie za sobą nieprawidłowy tor oddechowy. W trakcie warsztatów pokazano rodzicom różne formy zabaw, które wspierają i motywują dzieci do realizowania ćwiczeń oddechowych zarówno w domu jak i na zajęciach logopedycznych, a które w prosty sposób można przygotować samodzielnie.
W drugim bloku – z psychologiem przedszkolnym – poruszono temat umiejętności społecznych dzieci. Zainteresowani rodzice poznali i przećwiczyli w jaki sposób właściwie uczyć dzieci używania zwrotów grzecznościowych, rozumienia
i nazywania swoich emocji. Każdy rodzic miał okazję, aby poruszyć tematy ważne dla siebie.
Bardzo dziękujemy za aktywny udział.
11.10.2022
4.09.2022
12.03.2022
1.03.2022
Rozstrzygnięcie II edycji Miejskiego Logopedycznego Konkursu Plastycznego
WYNIKI KONKURSU:
1 MIEJSCE – Aleksandra Ebel – Przedszkole Omnibusek w Redzie
2 MIEJSCE – Martyna Wojciechowska – Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Redzie
3 MIEJSCE – Lena Tocha – Szkoła Podstawowa nr 3 w Redzie
WYRÓŻNIENIA:
Mateusz Skowroński – Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Redzie
Igor Trocha – Przedszkole Omnibusek w Redzie
Paweł Brechelke – Przedszkole Omnibusek w Redzie
Agata Wąchała – Przedszkole Omnibusek w Redzie
Leon Kociński – Przedszkole Omnibusek w Redzie
Wiktoria Graczyk – Przedszkole Omnibusek w Redzie
Wręczenie nagród II Edycji Miejskiego Logopedycznego Konkursu Plastycznego odbędzie się 8 marca 2022 r. (wtorek) o godzinie 10:30, w Przedszkolu nr 2 w Redzie, ul. Łąkowa 27.
Wszystkich laureatów zapraszamy do wzięcia udziału w rozdaniu nagród.
Uroczystość wręczenia odbędzie się z zachowaniem reżimu sanitarnego (proszę o założenie maseczek ochronnych).
Po zakończeniu dzieci będą mogły odbierać swoje prace konkursowe
u koordynatorów konkursu.
Prosimy o potwierdzenie przybycia dzieci z jednym opiekunem.
na adres e-mail: administracja@przedszkole2.reda.pl
lub telefonicznie: Tel./fax 58 678 31 51, 784-315-193
Koordynatorzy:
Angelika Zielke
Agnieszka Pranszke
Aleksandra Meironke
8.02.2022
4.01.2022Oświadczenie
1.12.2021
Dzień dobry,
W ramach naszych dzisiejszych zajęć logopedycznych (01.12.2021) dla dzieci z grupy II Biedronki przesyłam kilka zadań do wykonania w domu:
1. link do ćwiczeń oddechowych – Zabawy logopedyczne. Ćwiczenie oddechowe #23 – YouTube
2. gimnastyka buzi – 2 karty pracy
3.link Wyrażenia dźwiękonaśladowcze – Znajdź parę (wordwall.net)
w razie pytań proszę o kontakt na e-mail logopedaprzedszkole2@wp.pl
29.11.2021
Dzień dobry,
w ramach dzisiejszych zajęć logopedycznych dla grupy VI Sówki, przesyłam materiały do utrwalania wybranych głosek w domu. W razie pytań, proszę o kontakt na e-mali: logopedaprzedszkole2@wp.pl
pozdrawiam
logopeda przedszkolny – Angelika Zielke
21.11.2021
14.11.2021
Serdecznie gratulujemy naszemu koledze – Mateuszowi z grupy Sówki ukończenia terapii logopedycznej i życzymy dalszych sukcesów
14.11.2021
9 listopada 2021 r. w naszym Przedszkolu odbyły się warsztaty psychologiczno-logopedyczne dla rodziców. Specjaliści przedstawili zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój dziecka. Dziękujemy wszystkim obecnym za aktywny udział. Zapraszamy na kolejne spotkania.
24.09.2021
Wczesne Wspomaganie Rozwoju
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU
Dla kogo są zajęcia WWR?
dzieci ryzyka ciążowego – okołoporodowego, obciążeniem genetycznym i dziedzicznym, zagrożone nieprawidłowym rozwojem;
dzieci o opóźnionym lub nieharmonijnym rozwoju psychoruchowym i mowy;
dzieci z niepełnosprawnością oraz zagrożone niepełnosprawnością.
Kilka kroków do WWR:
pobierz z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w miejscu zamieszkania wniosek o wydanie opinii o potrzebie WWR oraz wzór druku zaświadczenia lekarskiego;
złóż wniosek do Dyrektora Przedszkola o wydanie informacji
o funkcjonowaniu dziecka w placówce celem przedłożenia go
w Poradni;
przygotuj dokumentację dziecka (medyczną oraz inną, którą posiadasz);
udaj się do pediatry lub specjalisty, jeśli dziecko jest objęte jego opieką, aby wypełnił zaświadczenie lekarskie;
złóż w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej wniosek, zaświadczenie lekarskie, informację o dziecku z Przedszkola oraz kopie opinii i wyników badań dziecka, które posiadasz;
poradnia wyznaczy termin spotkania i badania dziecka,
a następnie wyda opinię o potrzebie Wczesnego Wspomagania Rozwoju;
przynieś opinię WWR twojego dziecka do naszego Przedszkola oraz pozostałą dokumentację dziecka. Ustalimy zakres pomocy specjalistycznej oraz program i harmonogram zajęć twojego dziecka, z którymi zapoznamy ciebie na spotkaniu z zespołem specjalistów.
Nasza oferta zajęć:
terapia logopedyczna
terapia pedagogiczna
zajęcia z psychologiem
Integracja Sensoryczna
zajęcia ruchowe – ogólnorozwojowe
KIM JEST LOGOPEDA?
- z dysleksją (bądź zagrożeniem dysleksji),
- z opóźnionym rozwojem mowy,
- z różnymi problemami neurologicznymi, pourazowymi, które wpłynęły na mowę lub jej rozwój
- z niepełnosprawnymi intelektualnie i fizycznie
- z niesłyszącymi i niedosłyszącymi
- pomaga również dzieciom dwujęzycznym
Godziny pracy logopedy
GODZINY PRACY LOGOPEDY 2024/2025:
PONIEDZIAŁEK – 8:15-12:45
WTOREK – 8:15-12:45
ŚRODA – 8:15-12:45
CZWARTEK – 10.00-13:00
Dodatkowo godzina konsultacji dla rodziców:
poniedziałek 15:00-16:00
Na konsultacje można umawiać się telefonicznie:
58 678 31 51, 784-315-193,
oraz poprzez dziennik elektroniczny LiveKid
mgr Angelika Zielke
Rozwój mowy dziecka
Etapy rozwoju mowy:
Okres melodii:
–1 miesiąc życia dziecka – krzyk, płacz, uśmiech – czyli pierwsze sygnały niewerbalne
–2-3 miesiąc życia dziecka – początek treningu aparatu artykulacyjnego, początek głużenia (ga, gha)
– 6-8 miesiąc życia dziecka – okres gaworzenia (dziecko wytwarza ciągi sylabowe typu: ma-ma, ba-ba, ta-ta) – Uwaga! – dzieci niesłyszące nie gaworzą!
– pod koniec 1 roku życia dziecko wymawia kilka słów, wykonuje proste polecenia
Okres wyrazu (1-2 rok życia):
– pojawia się coraz więcej słów,
– dziecko wymawia głoski: m, p, b, n, t, d, l, k, ś, ć, ź, a, u, o, e, y, i,
– głoska r może być opuszczana przez dziecko w wypowiedziach
Okres zdania (2-3 rok życia):
– pojawiają się głoski: ę, ą, f, w, ś, ź, ć, dź, k, g, ch, oraz pod koniec: s, z, c, dz.
– głoski mogą być zastępowane głoskami łatwiejszymi lub upraszczane wskutek małej sprawności narządów artykulacyjnych.
– w wymowie dziecka pojawiają się: czasowniki, przymiotniki, liczebniki, przyimki, spójniki, zaimki, przysłówki oraz zdania proste
– głoska r zastępowana jest głoską j lub l.
Okres swoistej mowy dziecięcej (3-7 rok życia):
– w 3/4 roku życia pojawiają się głoski: s, z, c, dz,
– w 5 roku życia: sz, ż, cz, dż. Czasami pojawia się r (norma dla tej głoski to 5- 6 rok życia, niektóre podręczniki podają nawet 7 rok życia). Do tej pory normą rozwojową jest, że głoska r zastępowana jest prawidłowo wymawianą głoską l. Wadą wymowy natomiast jest w tym wieku zastępowanie r przez j.
Okres mowy nie przebiega u wszystkich dzieci jednakowo. Każde dziecko rozwija się indywidualnie
i nie powinno niepokoić, jeśli niektóre etapy rozwoju mowy następują nieco później.
Należy również nadmienić, że na rozwój poprawnej artykulacji mają wpływ wzorce językowe wyniesione z domu rodzinnego. Dzieci przyswajają mowę poprzez naśladownictwo wypowiedzi osób
z najbliższego otoczenia.
Terapia zaburzeń mowy to długotrwały proces, wymagający żmudnej pracy osoby ćwiczącej, jak również czasu, cierpliwości i zrozumienia najbliższego otoczenia.
Zajęcia logopedyczne w przedszkolu
i możliwości oraz po konsultacji z wychowawcami prowadzone są również zajęcia ogólnorozwojowe
w grupach młodszych.
Na zajęciach prowadzone są ćwiczenia, które mają na celu:
- usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy),
- kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej,
- kształtowanie prawidłowego odruchu żucia, gryzienia, picia, połykania
- rozwijanie słuchu fonemowego i fonetycznego, koordynacji wzrokowo-ruchowej, percepcji wzrokowej i słuchowej
- usprawnianie motoryki małej
- wzbogacanie słownictwa biernego i czynnego, rozwijanie mowy opowieściowej,
- rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
- rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych,
- uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek.
Zapraszam na konsultacje rodziców dzieci 5,6 letnich objętych pomocą logopedyczną,
oraz rodziców dzieci młodszych.
Wskazówki dla Rodziców
Jeżeli u Twojego dziecka stwierdzono wadę wymowy, motywuj je do korzystania z zajęć logopedycznych. Ty także powinieneś pomóc córce/synowi pamiętając o tym, że dla pozytywnych efektów terapii bardzo ważne są systematyczne ćwiczenia w domu. Skuteczność terapii uzależniona jest od współpracy rodziców z logopedą! I tylko wówczas, gdy współpraca ta ma rzeczywiście miejsce – terapia przynosi rezultaty, dlatego:
- Bądź w stałym kontakcie z logopedą
- Dopilnuj, aby dziecko systematycznie uczęszczało na zajęcia logopedyczne.
- Pracuj z dzieckiem w domu poprzez utrwalanie materiału zawartego w zeszycie lub na kserokopiach.
- Chwal swoje dziecko nawet za minimalne osiągnięcia, co znacznie zmobilizuje je do wysiłku.
- Chwal i nagradzaj dziecko nie tylko za efekty jego pracy, ile za włożony w nią wysiłek. Spraw, aby praca z dzieckiem była przyjemna dla Was obojga.
Pamiętaj również o profilaktyce:
- Pozwól dziecku na naukę gryzienia i żucia, nie bój się, że się ubrudzi, nie podawaj zbyt długo tylko pokarmów papkowatych
- Pozwól dziecku na naukę picia z tradycyjnego kubka, jest to ważny element w jego rozwoju również w rozwoju mowy: prawidłowej pracy narządów artykulacyjnych i prawidłowego połykania
- Pozwól dziecku na naukę pobierania pokarmu z tradycyjnej łyżeczki, to równie ważne
- Karm butelką i podawaj smoczek nie dłużej niż do 1 roku życia! Tym sposobem możesz zapobiec wadom wymowy (m.in. seplenieniu międzyzębowemu) oraz wadom zgryzu
- Nie przestawiaj dziecko z pisania i rysowania lewą ręką na prawą bez konsultacji
z psychologiem - Staraj się słuchać, co dziecko do nas mówi, ponieważ chętnie słuchane – chętnie mówi.
- Zachęcaj dziecko do mówienia, nawet jeśli ma zaburzoną mowę.
- Codzienne czytanie dziecku rozwija jego zasób słownictwa biernego i czynnego.
KIM JEST PSYCHOLOG PRZEDSZKOLNY?
Psycholog oferuje wsparcie w sytuacjach:
- Trudności wychowawczych (m.in porady wychowawcze, strategie wzmacniania i wygaszania zachowań, nadużywanie urządzeń mobilnych),
- Sytuacje kryzysowe (m.in. przemoc, żałoba, rozwód, wydarzenia traumatyczne),
- Zaburzeń zachowania (m.in agresja, zachowania opozycyjno- buntownicze),
- Zaburzeń lękowych (m.in nadmierne wycofanie, przedłużające się trudności adaptacyjne),
- Zaburzeń emocjonalnych i społecznych (m.in deficyt umiejętności społecznych),
- Innych sytuacjach trudnych dla dziecka i całego systemu rodzinnego.
Godziny pracy psychologa
Zajęcia z psychologiem w przedszkolu
Czym zajmuje się pedagog specjalny?
- Opracowuje przy współpracy z wychowawcami i innymi specjalistami, niezbędną dokumentację związaną z objęciem pomocą psychologiczno-pedagogiczną dzieci uczęszczających do przedszkola, w tym dzieci posiadających opinie i orzeczenia
- Prowadzi zajęcia i terapie z dziećmi posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju (np. rewalidacje)
- Współpracuje z nauczycielami, wychowawcami grup lub innymi specjalistami, rodzicami oraz dziećmi w:
– rekomendowaniu dyrektorowi przedszkola do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci ze szczególnymi potrzebami w życiu przedszkola oraz dostępności
– prowadzeniu badań, obserwacji, działań diagnostycznych związanych
z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień dzieci oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola
– rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych dzieci
– określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka
- Uczestniczy w pracach zespołów specjalistów i w spotkaniach z rodzicami oraz współpracuje z zespołem, w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dziecka posiadającego orzeczenie
o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej - Wspiera nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
– rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych dzieci lub trudności w ich funkcjonowaniu w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka
i jego uczestnictwo w życiu przedszkola
– udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy
z dzieckiem
– dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka oraz jego możliwości psychofizycznych
– doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb dziecka
- Udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom, rodzicom dzieci
i nauczycielom - Przeprowadza konsultacje, instruktaże dla rodziców i nauczycieli
- Przeprowadza warsztaty specjalistyczne dla rodziców i nauczycieli
- Współpracuje z innymi podmiotami w ramach udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Przedstawia radzie pedagogicznej propozycje w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkola w zakresie zadań z obszaru udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Prowadzi działania profilaktyczne
Godziny pracy pedagoga specjalnego
GODZINY PRACY
PEDAGOGA SPECJALNEGO 2024/2025:
PONIEDZIAŁEK – 12:45-15:00
WTOREK – 12:45-15:00
ŚRODA – 12:45-15:00
CZWARTEK – 13:00 – 14:30
Na konsultacje można umawiać się telefonicznie:
58 678 31 51, 784-315-193,
oraz poprzez dziennik elektroniczny LiveKid
mgr Angelika Zielke