Przedszkole Nr 2 mieści się w budynku przy ul. Łąkowej 27 w Redzie. Organem prowadzącym jest Gmina Miasto Reda. Wcześniej funkcjonowało pod nazwą „Przedszkole Przy Parku”. Od 01.09.2018 roku ponownie otrzymało status przedszkola publicznego.

Palcówka czynna jest w godzinach 6.30 – 17.00. Uczęszcza do niej 150 dzieci w wieku
od 3 do 6 lat. Od września 2019 roku, dzięki projektowi „Przedszkolaki z perspektywą – utworzenie 275 nowych miejsc przedszkolnych w Redzie”, posiadamy 6 oddziałów
o nazwach: Krasnoludki, Biedronki, Żabki, Motylki, Pszczółki oraz Sówki.

Przedszkole charakteryzuje się przestronnym i funkcjonalnym wnętrzem. Każda sala wyposażona jest w tablicę interaktywną, ponadto posiadamy projektory multimedialne oraz dywany interaktywne. W placówce odbywają się zajęcia organizowane oraz spontaniczna aktywność dzieci. Placówka zatrudnia doświadczoną kadrę pedagogiczną, która stale podnosi swoje kwalifikacje zawodowe, stosuje nowatorskie oraz ciekawe formy i metody pracy z wychowankami. Dzieci uczestniczą w różnego rodzaju konkursach, projektach edukacyjnych, akcjach charytatywnych oraz wycieczkach. Wszystko odbywa się w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa.

Podczas pobytu dzieci w naszym przedszkolu tworzymy warunki do wyrównywania szans edukacyjnych oraz stawiamy na indywidualny rozwój podopiecznych. Posiadamy salę do zajęć z integracji sensorycznej, gabinet do terapii logopedycznej i zajęć z psychologiem, rewalidacji oraz zajęć indywidualnych. Dzieci stają się bardziej twórcze, komunikatywne, dążące do osiągania sukcesu i radzące sobie z porażkami. Są także dobrze przygotowane do podjęcia nauki na kolejnym etapie edukacyjnym. Nasza placówka realizuje zajęcia w ramach WWR.

Atutem naszej placówki jest dobrze wyposażona kuchnia, gdzie panie kucharki przygotowują zdrowe, smaczne i zbilansowane posiłki. Posiadamy duży i dobrze wyposażony plac zabaw, który uatrakcyjnia dzieciom zabawy w ogrodzie. Teren wokół placówki sprzyja prowadzeniu obserwacji przyrodniczych. Bardzo ważnym elementem naszej działalności jest  wielopłaszczyznowa współpraca z rodzicami dzieci. Dobre relacje na drodze dziecko – rodzic – nauczyciel przyczyniają się do sprawnego funkcjonowania placówki.