CZERWIEC 2025

ZAMIERZENIA PROGRAMOWE NA CZERWIEC

– okazywanie życzliwości i uprzejmości innym

– rozwijanie precyzji ruchów dłoni

– rozwijanie świadomości posiadania własnych praw

– próby rysowania na płaszczyźnie pionowej

– rozwijanie kreatywności

– przestrzeganie ustalonych reguł zabawy

–  rozwijanie pamięci dowolnej, refleksu

– rozpoznawanie emocji: radość, smutek, złość, zdziwienie

– zaznajomienie z nową techniką plastyczną

– posługiwanie się niekonwencjonalnymi materiałami jako środkiem wyrazu

– rozumienie potrzeby wyciszenia się, odpoczynku

– odczuwanie radości ze wspólnej zabawy

– zacieśnianie więzi koleżeńskich

– rozumienie konsekwencji niewłaściwego użytkowania zabawek

– odczuwanie akceptacji i życzliwości

– rozwijanie percepcji wzrokowej, koncentracji uwagi

– doskonalenie kontroli ruchów głowy i tułowia, wzmacnianie prawidłowego napięcia mięśniowego

– łączenie przyjemności zabawy z wykonywaniem ćwiczeń ruchowych

– rozwijanie samodzielności i zaradności

– rozumienie, że inne dzieci mają takie same prawa do zabawy

– pobudzenie zmysłów

– rozwijanie odporności emocjonalnej

– rozwijanie pomysłowości i inwencji ruchowej

– zachowanie ostrożności podczas używania przyborów gimnastycznych

– próby scalania sylab w wyrazy

– usprawnianie narządów artykulacyjnych

– rozwijanie samodzielności w myśleniu i działaniu

– dzielenie się spostrzeżeniami

– rozwijanie poczucia rytmu

– zdobywanie wiedzy na temat zwierząt

– rozwijanie ciekawości poznawczej

 

– rozwijanie pamięci dowolnej

– rozumienie pojęć: lżejszy – cięższy

– rozwijanie kreatywności

– odkrywanie, że dany zbiór można podzielić na podzbiory na kilka  sposobów

– porównywanie przedmiotów, których wymiary tylko nieznacznie różnią  się między sobą

– doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych

– rozwijanie wrażliwości na barwę dźwięków

– realizowanie własnych pomysłów

– harmonijne organizowanie ruchu swojego ciała

 

MAJ 2025

Czego uczymy się w maju?

Tydzień 1: Książki- nasi przyjaciele
Tydzień 2: Ciekawe zawody
Tydzień 3: Moja rodzina
Tydzień 4: Majowa łąka

 

Umiejętności dziecka:

– poda swój pomysł na napisanie książki

– wcieli się w postać określonej postaci bajkowej

– weźmie udział w wycieczce do księgarni

– pozna pracę księgarza

– weźmie udział w zabawach z gazetami

– jest kreatywne podczas zabawy

– okaże sympatię w stosunku do kolegów i koleżanek

– zauważy różnice na półce z książkami

– wykona postać krasnala z wykorzystaniem patyka po lodzie

– podejmie próby odnalezienia w ogrodzie przedszkolnym zgubionego kluczyka

– rozwiąże zagadki n/t bajek

– bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

– połączy w pary jednakowe kapcie

– wcieli się w rolę postaci z bajki o Czerwonym Kapturku

– zapamięta i odtworzy gestodźwięki

– wykona rysunek kredą na płytach chodnika

– pokoloruje sylwetę zamku wg podanego kodu

– szanuje zabawki

– wymieni jaką rolę chciałoby odegrać w bajce

– połączy obrazek z jego brakującym fragmentem,

– utrwali znajomość liczebników porządkowych

– podejmie próby przeskoków przez przeszkody

– utrwali znajomość kilku wątków baśniowych

– szanuje zabawki

– wymieni jaką postacią bajkową chciałoby dzisiaj być

– wysłucha bajki wybranej z kącika czytelniczego

– weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych

– zauważy zmiany wiosennej przyrody

– zatańczy z książką wg instrukcji nauczyciela

-szanuje zabawki

– podejmie próby silnego zasysania powietrza przez słomkę

– rozpozna sygnał muzyczny przypisany grupie, do której należy

– pozna wiersz pt. „Malutka biedronka”

– wykorzysta lupę do obserwowania owadów

– zagra w „Memory”

– jest kreatywne podczas zabawy

– jest kreatywne podczas zabawy

– pozna wierszyk z masażykiem „Ślimak, ślimak wystaw rogi”

– połączy linią ślimaki o tym samym wyglądzie

– wykona pracę plastyczną „Ślimak”

– pozna ciekawostki przyrodnicze n/t ślimaka

– zilustruje ruchem opowieść nauczyciela

– bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

– wysłucha wiersza „Spotkanie z biedronką”

– dorysuje biedronkom kropki tak, aby po obu stronach miały ich tyle samo

– pozna pląs ze śpiewem „Poszło dziewczę po ziele”

– pozna zasady zabawy „pająk i muchy”

– ułoży z kółek origami stonogę

– szanuje zabawki

– pozna cykl rozwojowy motyla

– odgadnie kto ukrył się w „kokonie”

– wykona „taniec motyli” z chusteczkami

– policzy i porówna liczbę elementów zbioru

– zbuduje z piasku dowolną budowlę

– wysłucha opowiadania…

– odkłada zabawki na miejsce po skończonej zabawie

 

– wcieli się w rolę królowej pszczół lub pszczoły – robotnicy

– narysuje po śladzie drogę przelotu owadów

– weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych

– wyliczy wszystkie dźwięki i kolory, jakie usłyszy i dostrzeże na podwórku

– zilustruje opowieść nauczyciela

– szanuje zabawki

– zatańczy taniec z miotłą

– policzy, z ilu osób składają się rodziny na obrazkach

– wysłucha opowiadania z cyklu „Ach, te emocje!”

– pozna sposoby radzenia sobie ze wstydem

– weźmie udział w zabawie z obieganiem koła na sygnał słowny

– jest kreatywne podczas zabawy

– przedstawi ruchem określoną czynność

– dorysuje brakujące fragmenty do obrazka domu

– wykona laurkę dla mamy

– poda kilka informacji n/t swojej mamy

– dostosuje ruch do muzyki granej staccato i legato

– bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

– pozna zabawę paluszkową „Rodzinka”

– wymieni, w czym chciałoby być podobne do taty

– weźmie udział w instrumentacji do wiersza „Domowa orkiestra”

– odkoduje informacje zawarte w „muzycznym szyfrze”

– narysuje obrazek dla taty

– szanuje zabawki

– wymieni sprzęty znajdujące się w jego domu

– sprecyzuje na czym powinien polegać porządek w pokoju

– posegreguje przedmioty wg wskazanego kryterium

– podejmie próby celowania do bramki

– narysuje piłkę

– szanuje zabawki

– wiernie odtworzy ruchy partnera z pary

– zabierze głos n/t jak jego rodzina spędza wolne dni

– weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych

– poczyni obserwacje przyrodnicze

– utworzy zdrobnienia od podanych wyrazów

– szanuje zabawki

– wskaże przedmioty opisane przez nauczyciela

– dopasuje atrybuty do przedstawicieli zawodów

– rozpozna i nazwie przedstawicieli kilku zawodów

– pozna kilka dawnych zawodów

– podejmie próby podawanie piłki w rzędzie

– ułoży z patyczków/zapałek/wykałaczek dowolne figury i przedmioty

– jest kreatywne podczas zabawy

– posegreguje koperty wg wyglądu znaczków

– narysuje po śladzie drogi, które muszą pokonać kierowcy rajdowi

– ulepi z plasteliny „danie szefa kuchni”

– pozna zasady zabawy podwórkowej „Woda – Ląd”

– pozna wierszyk z masażykiem „Stolarz młotkiem stuka…”

– bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

– powtórzy sekwencje ruchowe ustalone przez nauczyciela

– dorysuje brakujące cegły w karcie pracy

– weźmie udział w szeregu zabaw muzyczno – ruchowych z chustą animacyjną

– pozna układ ruchowy do muzyki klasycznej

– dobierze w pary jednakowe kapcie

– szanuje zabawki

– odnajdzie po opisie słownym kolegę z grupy

– utrwali znajomość numeru alarmowego 112

– weźmie udział w spotkaniu z przedstawicielami Straży Pożarnej

– wejdzie w rolę strażaka, policjanta albo ratownika

– ustali które służby ratownicze należy zawiadomić w przypadku opisanej przez nauczyciela sytuacji

– odkłada zabawki na swoje miejsce

– podejmie próby określenia swojego nastroju

– odtworzy rytm ćwierćnutowy i ósemkowy

– weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych

– pozna lokalizację kilku punktów usługowych

– podzieli się informacją, czym zajmują się zawodowo jego rodzice

– szanuje zabawki

 

 

 

 

 

KWIECIEŃ 2025

– rozumienie zależności między odpowiednim do warunków atmosferycznych ubraniem a zdrowiem

– rozwijanie wrażliwości estetycznej

– rozwijanie pamięci wzrokowej

– dostosowanie napięcia mięśniowego do zamierzonego efektu

– rozwijanie umiejętności kategoryzowania

– rozwijanie wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej dzieci

– rozpoznawanie i nazywanie przyborów do mycia

– utrwalenie sekwencji czynności podczas kąpieli

– wzbudzenie szacunku dla pracy lekarza

– usprawnianie precyzji ruchów ręki rysującej oraz wytrzymałości mięśni

– poznawanie nowych zabaw ruchowych z wykorzystaniem woreczka

– uzmysłowienie dzieciom znaczenia wody dla zdrowia ludzi oraz zrozumienie potrzeby jej oszczędzania

– kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i okazywania uczuć

– promowanie aktywności ruchowej poprzez zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe

– zachęcanie do zdrowego odżywiania się, do spożywania różnorodnych owoców

– dbanie o kulturę osobistą i higienę w toalecie

– wywołanie radosnego nastroju oczekiwania na Święta Wielkanocne

– uporządkowanie wiedzy na temat Świąt Wielkanocnych

– rozumienie znaczenia ochrony przyrody

– poznanie niebezpieczeństw grożących środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka

– coraz lepsze rozumienie rzeczywistości, porządkowanie jej i nazywanie

– zdawanie sobie sprawy z przynależności do wspólnoty ludzi zamieszkujących szczególny „skrawek” ziemi zwany Ojczyzną

– utrwalenie barw narodowych Polski

– doskonalenie umiejętności wznoszenia budowli w płaszczyźnie pionowej i poziomej

– usprawnianie narządów mowy poprzez zabawy logopedyczne

– wyrabianie odwagi i śmiałości w zabieraniu głosu na forum grupy

MARZEC 2025

Czego uczymy się w marcu?

Tydzień 1: „Domowi ulubieńcy: pies i kot”
Tydzień 2: „W świecie sztuki”

Tydzień 4: Gdzie jesteś wiosno?
Tydzień 4: Kolory wiosny

Umiejętności dziecka:

 

– wie, że należy opiekować się zwierzętami, że one maj uczucia

– wymyśli „dziwne” kroki i przejdzie nimi wyznaczoną trasę

– wykona ćwiczenia oddechowe

 – jest kreatywne podczas zabawy

– użyje w zabawie wachlarza

– odtworzy dźwięk wiatru za pomocą folii i papieru

– wykona pracę plastyczną polegającą na rozdmuchiwaniu kleksów

– podejmie próby biegu wężykiem po prostej

– zaznaczy w karcie pracy, co się kojarzy z ciepłem, a co z zimnem

– bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

– wzbogaci wiedzę n/t właściwości wody

– obejrzy na zdjęciach i obrazkach zbiorniki wodne

– pozna nową figurę taneczną – cwał bokiem

– wykorzysta w tańcu przybory: chusteczki, małe obręcze

– określi do czego przydaje się woda

– szanuje zabawki

– utrwali znajomość figur geometrycznych

– podejmie próby podskoku obunóż do przodu

– odszuka schowany w sali przedmiot

– szanuje zabawki

– dowie się, czym są „skarby Ziemi”

– porówna wielkość, kształt i kolor kamieni

– weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych

– obejrzy przydomowe ogródki podczas spaceru

– wejdzie w rolę kreta drążącego korytarze

– szanuje zabawki

– zaobserwuje sposób zakładania hodowli szczypioru i fasoli

– dowie się, do czego służy dzienniczek obserwacji roślin

– opisze, jak wyobraża sobie Wiosnę

– wysłucha wiersza „Jest pewna malarka…”

– ułoży obrazek z ziaren fasoli

– jest kreatywne podczas zabawy

– nauczy się prostej powitanki

– podejmie próby rysowania po śladzie

– weźmie udział w uroczystości Powitania Wiosny

– zilustruje ruchem opowieść o przebudzeniu misiów

– utrwali pląs „Stary niedźwiedź mocno śpi”

– bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

– pozna popularne przysłowie o marcu

– zilustruje dźwiękami przysłowie „W marcu jak w garncu”

– dobierze słoneczka do chmurek tak, aby wskazywały te same emocje

– pozna piosenkę o wiośnie

– odszuka przedmiot schowany w ogrodzie przedszkolnym

– odwzoruje elementy zbioru

– szanuje zabawki

– pozna pojęcie „zwiastuny wiosny”

– weźmie udział w zespołowym tworzeniu krokusów

– policzy zwiastuny wiosny,

– utrwali pojęcie „para”

– rozwiąże zagadki logiczne oparte na skojarzeniach

– odkłada zabawki na miejsce po skończonej zabawie

 

 

– przekaże „promyk słońca” dowolnemu dziecku z grupy

– pozna nazwy i zwyczaje kilku ptaków powracających do kraju wiosną

– weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych

– poszuka na spacerze pierwszych oznak wiosny

– ustali co fruwa, a co chodzi

– szanuje zabawki

– wykaże inicjatywę w urządzaniu kącika z akcesoriami świątecznymi

– narysuje w koszu wskazaną liczbę pisanek

– dowie się, co powinien zawierać wielkanocny koszyczek

– wysłucha opowiadania nauczyciela „Wielka kłótnia pisanek”

– przejdzie wskazaną trasę z jajkiem na łyżce

– narysuje wzory na jajkach w układzie rytmicznym

– jest kreatywne podczas zabawy

– odnajdzie drugą połowę pisanki zgodną z wzorem

– podejmie próby gniecenia gazet i rzucania nimi do celu

– wykona kartkę wielkanocną z kurczątkiem

– pozna zabawę przy piosence „Kurczątka”

– odszuka jajka w ogrodzie przedszkolnym

– pokoloruje pisanki na wskazane kolory

– bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

– utworzy zbiory dwuelementowe

– odnajdzie ukryte kurczątko

– pozna zabawę przy piosence „Kurki trzy”

– podejmie próby biegu parami

– dowie się o drapieżnikach, przed którymi należy chronić zwierzęta

– szanuje zabawki

– utrwali znajomość kolorów

– pozna znaczenie słów „śmigus dyngus”

– podejmie próby układania i kontynuowania rytmów

– ulepi babki z piasku

– ozdobi „wielkanocne mazurki”

– weźmie udział w wielkanocnym quizie

– szanuje zabawki

– wykona ćwiczenia aparatu artykulacyjnego

– weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych

– zauważy zmiany w przyrodzie podczas spaceru

– zatańczy „Wiosenny taniec”

– szanuje zabawki

– rozpozna i nazwie kolory

– zagra na kołatce „jak klekocze bociek”

– pozna wiersz „Bocian i żaba”

– wzbogaci swoją wiedzę przyrodniczą n/t trybu życia bocianów

– weźmie udział w zabawie „budowanie bocianiego gniazda”

– podejmie próby dekodowania zakodowanych informacji

– wyszuka zielone fragmenty ilustracji książkowych

– odtworzy głosem „żabi chór”

– wykona żabkę z papieru

– podejmie próby przeskoków przez linki leżące na ziemi

– połączy elementy zbioru wg instrukcji

– bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami

– nazwie kolory przedmiotów, o których mowa w zdaniach

– wykryje nonsensy na obrazku

– utrwali znajomość piosenki „wiosna”

– zagra na instrumentach perkusyjnych

– pozbiera piłeczki na czas

– rozwiąże zagadki o kolorach

– szanuje zabawki

-obejrzy albumy o kwiatach

– pozna części roślin doniczkowych

– dowie się, które zmiany są odwracalne, a które nieodwracalne

– rozwiąże wiosenne zagadki

– ulepi dowolne obiekty z plasteliny

– szanuje zabawki

– pozna różne gatunków tkanin, tapet i papieru

– odróżni zdania prawdziwe od fałszywych

– weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych

– wytropi i nazwie kolory w mijanych na spacerze obiektach

– utworzy parę z innym dzieckiem wg instrukcji nauczyciela

– szanuje zabawki

 

 

 

 

 

 

 

LUTY 2025

ZAMIERZENIA PROGRAMOWE NA LUTY
W GR. KRASNOLUDKI

– rozwijanie koordynacji ruchowej
– rozwijanie ciekawości poznawczej
– przyzwyczajanie do prawidłowego trzymania narzędzia rysunkowego
– utrwalenie nazw: sikorki, wróble, gile
– rozwijanie aparatu artykulacyjnego rozwijanie inwencji twórczej podczas swobodnej wypowiedzi artystycznej
– rozwijanie twórczej aktywności muzycznej,
– nabywanie postawy proekologicznej
– rozszerzenie doświadczeń plastycznych
– przeliczanie elementów zbioru w zakresie 3
– rozumienie, że inne dzieci mają takie same prawa do zabawy
– stopniowe poznawanie liczebników porządkowych w zakresie 1-3
– zauważanie różnic i podobieństw między przedmiotami
– dostosowywanie ruchów dłoni do zmiennych wymogów stawianych przez przekształcany materiał
– rozwijanie motoryki dużej i małej
– ośmielanie do występów na szerszym forum
– posługiwanie się nazwami kolorów
– rozwijanie percepcji wzrokowej podczas spostrzegania podobieństw i różnic
– poszerzanie wiedzy przyrodniczej
– rozwijanie słuchu akustycznego i muzycznego
– spostrzeganie elementów muzyki: tempo, nastrój
– próby ustalania kryterium klasyfikacji elementów zbioru
– obserwacja zmian i określanie, na czym one polegają
– doskonalenie umiejętności liczenia elementów zbioru w możliwie szerokim zakresie- zapoznanie z różnymi rodzajami piłek (piłeczki sensoryczne)
– dostarczenie radości z zabawy jako pozytywnego bodźca w rozwoju
– rozróżnianie swoich emocji oraz emocji innych osób
– nabywanie świadomości, iż wszyscy mamy prawo do odczuwania i wyrażania własnych emocji-odczuwanie satysfakcji i radości z efektów podejmowanych działań twórczych
– realizowanie własnej wizji plastycznej
– wyciszenie, regeneracja organizmu
– rozumienie pojęć: pod, nad, obok, w, za
– poznanie pojęć: „scena”, „widownia”
– rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego
– rozumienie aspektu porządkowego liczby naturalnej
– orientowanie się, jakie produkty można znaleźć w danym sklepie
– przyswajanie zasad właściwego zachowania się w miejscach publicznych
– poszerzanie słownictwa o wyrazy dotyczące zakupów i rodzajów sklepów
– rozwijanie umiejętności klasyfikowania wg kształtu
– poznanie różnego ujęcia linii w aspekcie plastyczny
– rozwijanie myślenia analitycznego
– skupienie i utrzymanie uwagi na ściśle określonym zadaniu
– realizowanie własnych pomysłów
– utrwalenie nazwy, wyglądu, brzmienia instrumentów perkusyjnych
– rozwijanie motoryki dużej i małej
– wdrażanie do prawidłowego wykonania ćwiczeń

LISTOPAD 2024

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne

na listopad

KRASNOLUDKI

 

 

Dziecko:

– nazwie pomieszczenia i sprzęty domowe

– rozwiąże zagadki słowne n/t sprzętów domowych

– dokończy rozpoczęte rytmy

– jest kreatywne podczas zabawy- wyjaśni zastosowanie wymienionych przedmiotów     związanych z higieną, czystością

– stworzy kompozycję „Kafelki do łazienki”

– wykona zeskoki z niskiej wysokości

– pozna zasady segregowania prania

– nabierze odwagi w zabieraniu głosu na forum grupy

– uściśli wiedzę n/t przeznaczenia przedmiotów kuchennych

– zagra na nietypowych instrumentach

– weźmie udział w aktywnym słuchaniu muzyki klasycznej

– rozwinie umiejętność formowania koła z chwytem i bez chwytu rąk

– ułoży elementy zbioru wg wielkości wzrastającej- rozwiąże zagadki ruchowe

– użyje nazw przedmiotów stanowiących wyposażenie pokoju dziecięcego

– wysłucha bajki o trzech świnkach

– rozwinie umiejętność rozróżniania pojęć: długo – krótko- ułoży z figur geometrycznych budę dla pieska

– udzieli odpowiedzi na pytania związane z treścią obrazka

– weźmie udział w szeregu zabaw ruchowych

– poczyni próby nazywania budynków w najbliższym otoczeniu przedszkola

– poczyni próby mierzenia odległości krokami oraz wspólną miarą

– szanuje zabawki

– porządkuje salę po skończonej zabawie

– odnosi się z szacunkiem do symboli narodowych

– pozna nazwy zwierząt leśnych

– dowie się, jak zwierzęta przygotowują się do zimy

– weźmie udział w zabawie ze współzawodnictwem indywidualnym

– zagra na instrumentach do piosenki „Deszczyk kap kap kap”

– poczyni próby biegu po obwodzie koła

– pozna cechy różniące zająca i  królika- wytropi skarby wiewiórki – orzechy

– rozwiąże zagadki ruchowe

– odnajdzie w sali maskotkę wiewiórki

– rozwinie umiejętność przeliczania elementów zbioru- pozna różne kształty liści

– utrwali pląs ze śpiewem „Stary niedźwiedź mocno śpi”

– obejrzy jesienne drzewa w pobliżu przedszkola

– przeniesie listki do pojemnika za pomocą słomki

PAŹDZIERNIK 2024

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne
na październik
KRASNOLUDKI

Dziecko:
– przejdzie wyznaczoną trasę z jabłkiem na talerzyku
– pozna zabawę paluszkową „Pięć rumianych jabłek”
– zaznajomi się z tekstem wiersza „Czerwone jabłuszko”
– dowie się co można zrobić z jabłek
– narysuje linie po śladzie
– realizuje własne pomysły podczas zabawy
– pozna nazwy owoców i warzyw
– wykona pracę plastyczną ”Śliwki”
– dowie się co owoce mają w środku
– okazuje uprzejmość i życzliwość innym
– dowie się jak wyglądają warzywa w środku
– pozna „owocową wyliczankę”
– szanuje zabawki
– porządkuje salę po skończonej zabawie
– bawi się zgodnie z innymi
– obejrzy „Jarzynowy teatrzyk”
– porówna wygląd owoców i warzyw
– pozna/utrwali określenia: duży – mały, cienki – gruby, długi – krótki
– przejdzie przez slalom owocowo – warzywny
– pozna walory zdrowotne owoców i warzyw
– weźmie udział w szeregu zabaw ruchowych
– wytropi w sali kosz pani Jesieni
– utrwali piosenkę „Kolory jesieni”
– rozwinie umiejętność podrzucania i toczenia piłek
– ustali atrybuty jesieni
– nazwie kolory jesiennych liści
– wykona pracę plastyczną „Jesienne drzewa”
– przejdzie przez „sensoryczną ścieżkę”
– zagra na instrumentach: kołatce i marakasach
– odtworzy dźwięki jesiennego wiatru
– dobierze do liści ich cienie
– porówna dźwięki wydawane przez różne przedmioty
– pozna/utrwali figurę geometryczną – koło
– pozna zabawę „Nasz mały miś”
– udekoruje kapelusz pani Jesieni na podstawie opisu
– odkryje na spacerze piękno jesiennej przyrody
– ulepi z plasteliny kuleczki jarzębiny
– pozna treść opowiadania „Przygoda w sklepie”
– pozna zasady bezpiecznej zabawy
– poczyni próby rzucania do celu
– rozwinie małą motorykę podczas zabaw z klamerkami
– rozpozna tempo muzyki i zareaguje na zmiany tempa
– utrwali znajomość kolorów
– pozna/utrwali technikę stemplowania
– pozna znaczenie sygnalizatora świetlnego
– pozna/utrwali zasady przechodzenia przez jezdnię
– rozwinie umiejętność słuchania ze zrozumieniem
– weźmie udział w zabawie rytmicznej do piosenki „Kolory jesieni”
– pozna śpiewankę „Jedzie pociąg hopsasa”
– ustali jak powinien zachować się Czerwony Kapturek
– pozna zastosowanie baterii
– pozna nazwy urządzeń technicznych
– odtworzy dźwięki urządzeń elektrycznych
– narysuje dowolny rysunek patykiem na piasku
– pozna zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej – wypowie na forum grupy swoje życzenie – potrafi zaśpiewać proste piosenki
– pozna zabawę muzyczno – ruchową „Jadą pociągi”
– wyszuka w sali miejsca, gdzie znajdują się urządzenia na prąd
– wyodrębni koło spośród innych figur i znaków
– zaobserwuje sposób posługiwania się odkurzaczem, suszarką do włosów, żelazkiem, tosterem
– pozna pląs „Mało nas”
– dowie się co to jest „szaruga jesienna”
– wysłucha wiersza „Szara chmurka”
– pozna sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami
– weźmie udział w tworzeniu wspólnego obrazka „Padający deszcz”
– namaluje farbami chmury
– wykona bieg do określonego celu
– zatańczy przy muzyce wg instrukcji nauczyciela
– pozna piosenkę „Deszczyk kap kap kap”
– utrwali pojęcie „para”
– pozna znaczenie pojęć: większy – mniejszy
– zaznajomi się z rymowanką „Idą kalosze”
– potrafi ruchem zinterpretować treść piosenki – – – policzy jak często zaświeci się latarka

 

WRZESIEŃ2024

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne
na wrzesień
KRASNOLUDKI

Dziecko:
-pozna swoją nową salę, koleżanki i kolegów
– dowie się jak korzystać z kącików zainteresowań
– obejrzy przedstawienie teatralne „Balonowe opowieści”
– pozna właściwości piasku,
– rozpozna kierunek, z którego dochodzi dźwięk
– pozna zasady zgodnej zabawy
– utrwali znajomość imion koleżanek i kolegów,
– wzbogaci słownik czynny (nazwy zabawek)
– zbuduje wieżę z klocków wg wzoru oraz wg własnego pomysłu
– pozna zasady korzystania ze zjeżdżalni
– podejmie próby samodzielnego jedzenia
– rozwinie percepcję wzrokową przy dobieraniu określonych kształtów
– rozpozna odgłosy wydawane przez przedmioty
– pozna pląs ze śpiewem „Krasnoludki”
– nawiązuje pozytywne relacje w grupie
– utrwali znajomość imion wszystkich członków grupy
– rozpozna swój znaczek rozpoznawczy spośród wielu innych
– wyróżni i policzy części ciała
– obejrzy ogród przedszkolny
– wysłucha bajki
– odłoży zabawki na miejsce po skończonej zabawie
– wykona polecenia ruchowe
– weźmie udział w zabawach ruchowych,
– utrwali pląs ze śpiewem „Krasnoludki”
– opowie co się dzieje na obrazku
– zachowa bezpieczeństwo podczas korzystania ze sprzętu terenowego
– używa form grzecznościowych
-wykona gimnastykę buzi i języka
– namaluje farbami kolorowe plamy
– weźmie udział w zabawie z chustą animacyjną
– pobawi się w pociąg
– wykona rysunek kredą na płytach chodnika
-nauczy się prostej rymowanki – powitanki
– posegreguje przedmioty wg wielkości
-odkłada zabawki na swoje miejsce
– sprawnie utworzy koło wiązane
– weźmie udział w zabawach ruchowych
– pozna tekst rymowanki związanej z imionami
– pozna pląs „Mało nas”
– poczyni próby nazywania swoich uczuć
– policzy ilość palców na jednej ręce
– wyrazi w zabawie swoje emocje
– rozwinie umiejętność marszu z przytupem
– usprawni narządy mowy podczas naśladowania odgłosów zwierząt
– uświadomi sobie istnienie trudnych emocji
– zda sobie sprawę z tego co lubi, a czego nie
– rozróżni pojęcia dotyczące kierunku: do przodu, do tyłu, w górę, w dół
– przyswoi zasadę cierpliwego czekania na swoją kolej podczas korzystania ze zjeżdżalni
– utrwali pląs „Mało nas”
– porówna liczbę ubranek z liczbą misiów
– odtworzy opowieść ruchową „Jesienny spacer”
– zbierze „skarby jesieni” do kącika przyrody
– wzbogaci słownik czynny i bierny przez nazywanie darów jesieni
– ozdobi szal pani Jesieni
– wysłucha wiersza „Żółty listek”
– rozpozna podstawowe kolory
– nauczy się refrenu piosenki „Pani Jesień”
– rozpozna kto się schował pod parasolem
– dokona klasyfikacji listków i figur geometrycznych ze względu na wielkość, kształt, kolor
– poczyni próby celowania szyszką do obręczy
– połączy w pary takie same parasole
– pokojowo rozwiązuje ewentualne konflikty
– spróbuje naśladować w tańcu jesienne liście
– weźmie udział w szeregu zabaw ruchowych
– zaobserwuje na spacerze jesienne zmiany w przyrodzie
– pozna rymowankę „Kto ma rower”