CZERWIEC 2025
ZAMIERZENIA PROGRAMOWE NA CZERWIEC
– okazywanie życzliwości i uprzejmości innym
– rozwijanie precyzji ruchów dłoni
– rozwijanie świadomości posiadania własnych praw
– próby rysowania na płaszczyźnie pionowej
– rozwijanie kreatywności
– przestrzeganie ustalonych reguł zabawy
– rozwijanie pamięci dowolnej, refleksu
– rozpoznawanie emocji: radość, smutek, złość, zdziwienie
– zaznajomienie z nową techniką plastyczną
– posługiwanie się niekonwencjonalnymi materiałami jako środkiem wyrazu
– rozumienie potrzeby wyciszenia się, odpoczynku
– odczuwanie radości ze wspólnej zabawy
– zacieśnianie więzi koleżeńskich
– rozumienie konsekwencji niewłaściwego użytkowania zabawek
– odczuwanie akceptacji i życzliwości
– rozwijanie percepcji wzrokowej, koncentracji uwagi
– doskonalenie kontroli ruchów głowy i tułowia, wzmacnianie prawidłowego napięcia mięśniowego
– łączenie przyjemności zabawy z wykonywaniem ćwiczeń ruchowych
– rozwijanie samodzielności i zaradności
– rozumienie, że inne dzieci mają takie same prawa do zabawy
– pobudzenie zmysłów
– rozwijanie odporności emocjonalnej
– rozwijanie pomysłowości i inwencji ruchowej
– zachowanie ostrożności podczas używania przyborów gimnastycznych
– próby scalania sylab w wyrazy
– usprawnianie narządów artykulacyjnych
– rozwijanie samodzielności w myśleniu i działaniu
– dzielenie się spostrzeżeniami
– rozwijanie poczucia rytmu
– zdobywanie wiedzy na temat zwierząt
– rozwijanie ciekawości poznawczej
– rozwijanie pamięci dowolnej
– rozumienie pojęć: lżejszy – cięższy
– rozwijanie kreatywności
– odkrywanie, że dany zbiór można podzielić na podzbiory na kilka sposobów
– porównywanie przedmiotów, których wymiary tylko nieznacznie różnią się między sobą
– doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych
– rozwijanie wrażliwości na barwę dźwięków
– realizowanie własnych pomysłów
– harmonijne organizowanie ruchu swojego ciała
MAJ 2025
Czego uczymy się w maju?
Tydzień 1: Książki- nasi przyjaciele
Tydzień 2: Ciekawe zawody
Tydzień 3: Moja rodzina
Tydzień 4: Majowa łąka
Umiejętności dziecka:
– poda swój pomysł na napisanie książki
– wcieli się w postać określonej postaci bajkowej
– weźmie udział w wycieczce do księgarni
– pozna pracę księgarza
– weźmie udział w zabawach z gazetami
– jest kreatywne podczas zabawy
– okaże sympatię w stosunku do kolegów i koleżanek
– zauważy różnice na półce z książkami
– wykona postać krasnala z wykorzystaniem patyka po lodzie
– podejmie próby odnalezienia w ogrodzie przedszkolnym zgubionego kluczyka
– rozwiąże zagadki n/t bajek
– bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
– połączy w pary jednakowe kapcie
– wcieli się w rolę postaci z bajki o Czerwonym Kapturku
– zapamięta i odtworzy gestodźwięki
– wykona rysunek kredą na płytach chodnika
– pokoloruje sylwetę zamku wg podanego kodu
– szanuje zabawki
– wymieni jaką rolę chciałoby odegrać w bajce
– połączy obrazek z jego brakującym fragmentem,
– utrwali znajomość liczebników porządkowych
– podejmie próby przeskoków przez przeszkody
– utrwali znajomość kilku wątków baśniowych
– szanuje zabawki
– wymieni jaką postacią bajkową chciałoby dzisiaj być
– wysłucha bajki wybranej z kącika czytelniczego
– weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych
– zauważy zmiany wiosennej przyrody
– zatańczy z książką wg instrukcji nauczyciela
-szanuje zabawki
– podejmie próby silnego zasysania powietrza przez słomkę
– rozpozna sygnał muzyczny przypisany grupie, do której należy
– pozna wiersz pt. „Malutka biedronka”
– wykorzysta lupę do obserwowania owadów
– zagra w „Memory”
– jest kreatywne podczas zabawy
– jest kreatywne podczas zabawy
– pozna wierszyk z masażykiem „Ślimak, ślimak wystaw rogi”
– połączy linią ślimaki o tym samym wyglądzie
– wykona pracę plastyczną „Ślimak”
– pozna ciekawostki przyrodnicze n/t ślimaka
– zilustruje ruchem opowieść nauczyciela
– bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
– wysłucha wiersza „Spotkanie z biedronką”
– dorysuje biedronkom kropki tak, aby po obu stronach miały ich tyle samo
– pozna pląs ze śpiewem „Poszło dziewczę po ziele”
– pozna zasady zabawy „pająk i muchy”
– ułoży z kółek origami stonogę
– szanuje zabawki
– pozna cykl rozwojowy motyla
– odgadnie kto ukrył się w „kokonie”
– wykona „taniec motyli” z chusteczkami
– policzy i porówna liczbę elementów zbioru
– zbuduje z piasku dowolną budowlę
– wysłucha opowiadania…
– odkłada zabawki na miejsce po skończonej zabawie
– wcieli się w rolę królowej pszczół lub pszczoły – robotnicy
– narysuje po śladzie drogę przelotu owadów
– weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych
– wyliczy wszystkie dźwięki i kolory, jakie usłyszy i dostrzeże na podwórku
– zilustruje opowieść nauczyciela
– szanuje zabawki
– zatańczy taniec z miotłą
– policzy, z ilu osób składają się rodziny na obrazkach
– wysłucha opowiadania z cyklu „Ach, te emocje!”
– pozna sposoby radzenia sobie ze wstydem
– weźmie udział w zabawie z obieganiem koła na sygnał słowny
– jest kreatywne podczas zabawy
– przedstawi ruchem określoną czynność
– dorysuje brakujące fragmenty do obrazka domu
– wykona laurkę dla mamy
– poda kilka informacji n/t swojej mamy
– dostosuje ruch do muzyki granej staccato i legato
– bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
– pozna zabawę paluszkową „Rodzinka”
– wymieni, w czym chciałoby być podobne do taty
– weźmie udział w instrumentacji do wiersza „Domowa orkiestra”
– odkoduje informacje zawarte w „muzycznym szyfrze”
– narysuje obrazek dla taty
– szanuje zabawki
– wymieni sprzęty znajdujące się w jego domu
– sprecyzuje na czym powinien polegać porządek w pokoju
– posegreguje przedmioty wg wskazanego kryterium
– podejmie próby celowania do bramki
– narysuje piłkę
– szanuje zabawki
– wiernie odtworzy ruchy partnera z pary
– zabierze głos n/t jak jego rodzina spędza wolne dni
– weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych
– poczyni obserwacje przyrodnicze
– utworzy zdrobnienia od podanych wyrazów
– szanuje zabawki
– wskaże przedmioty opisane przez nauczyciela
– dopasuje atrybuty do przedstawicieli zawodów
– rozpozna i nazwie przedstawicieli kilku zawodów
– pozna kilka dawnych zawodów
– podejmie próby podawanie piłki w rzędzie
– ułoży z patyczków/zapałek/wykałaczek dowolne figury i przedmioty
– jest kreatywne podczas zabawy
– posegreguje koperty wg wyglądu znaczków
– narysuje po śladzie drogi, które muszą pokonać kierowcy rajdowi
– ulepi z plasteliny „danie szefa kuchni”
– pozna zasady zabawy podwórkowej „Woda – Ląd”
– pozna wierszyk z masażykiem „Stolarz młotkiem stuka…”
– bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
– powtórzy sekwencje ruchowe ustalone przez nauczyciela
– dorysuje brakujące cegły w karcie pracy
– weźmie udział w szeregu zabaw muzyczno – ruchowych z chustą animacyjną
– pozna układ ruchowy do muzyki klasycznej
– dobierze w pary jednakowe kapcie
– szanuje zabawki
– odnajdzie po opisie słownym kolegę z grupy
– utrwali znajomość numeru alarmowego 112
– weźmie udział w spotkaniu z przedstawicielami Straży Pożarnej
– wejdzie w rolę strażaka, policjanta albo ratownika
– ustali które służby ratownicze należy zawiadomić w przypadku opisanej przez nauczyciela sytuacji
– odkłada zabawki na swoje miejsce
– podejmie próby określenia swojego nastroju
– odtworzy rytm ćwierćnutowy i ósemkowy
– weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych
– pozna lokalizację kilku punktów usługowych
– podzieli się informacją, czym zajmują się zawodowo jego rodzice
– szanuje zabawki
KWIECIEŃ 2025
– rozumienie zależności między odpowiednim do warunków atmosferycznych ubraniem a zdrowiem
– rozwijanie wrażliwości estetycznej
– rozwijanie pamięci wzrokowej
– dostosowanie napięcia mięśniowego do zamierzonego efektu
– rozwijanie umiejętności kategoryzowania
– rozwijanie wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej dzieci
– rozpoznawanie i nazywanie przyborów do mycia
– utrwalenie sekwencji czynności podczas kąpieli
– wzbudzenie szacunku dla pracy lekarza
– usprawnianie precyzji ruchów ręki rysującej oraz wytrzymałości mięśni
– poznawanie nowych zabaw ruchowych z wykorzystaniem woreczka
– uzmysłowienie dzieciom znaczenia wody dla zdrowia ludzi oraz zrozumienie potrzeby jej oszczędzania
– kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i okazywania uczuć
– promowanie aktywności ruchowej poprzez zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe
– zachęcanie do zdrowego odżywiania się, do spożywania różnorodnych owoców
– dbanie o kulturę osobistą i higienę w toalecie
– wywołanie radosnego nastroju oczekiwania na Święta Wielkanocne
– uporządkowanie wiedzy na temat Świąt Wielkanocnych
– rozumienie znaczenia ochrony przyrody
– poznanie niebezpieczeństw grożących środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka
– coraz lepsze rozumienie rzeczywistości, porządkowanie jej i nazywanie
– zdawanie sobie sprawy z przynależności do wspólnoty ludzi zamieszkujących szczególny „skrawek” ziemi zwany Ojczyzną
– utrwalenie barw narodowych Polski
– doskonalenie umiejętności wznoszenia budowli w płaszczyźnie pionowej i poziomej
– usprawnianie narządów mowy poprzez zabawy logopedyczne
– wyrabianie odwagi i śmiałości w zabieraniu głosu na forum grupy
MARZEC 2025
Czego uczymy się w marcu?
Tydzień 1: „Domowi ulubieńcy: pies i kot”
Tydzień 2: „W świecie sztuki”
Tydzień 4: Gdzie jesteś wiosno?
Tydzień 4: Kolory wiosny
Umiejętności dziecka:
– wie, że należy opiekować się zwierzętami, że one maj uczucia
– wymyśli „dziwne” kroki i przejdzie nimi wyznaczoną trasę
– wykona ćwiczenia oddechowe
– jest kreatywne podczas zabawy
– użyje w zabawie wachlarza
– odtworzy dźwięk wiatru za pomocą folii i papieru
– wykona pracę plastyczną polegającą na rozdmuchiwaniu kleksów
– podejmie próby biegu wężykiem po prostej
– zaznaczy w karcie pracy, co się kojarzy z ciepłem, a co z zimnem
– bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
– wzbogaci wiedzę n/t właściwości wody
– obejrzy na zdjęciach i obrazkach zbiorniki wodne
– pozna nową figurę taneczną – cwał bokiem
– wykorzysta w tańcu przybory: chusteczki, małe obręcze
– określi do czego przydaje się woda
– szanuje zabawki
– utrwali znajomość figur geometrycznych
– podejmie próby podskoku obunóż do przodu
– odszuka schowany w sali przedmiot
– szanuje zabawki
– dowie się, czym są „skarby Ziemi”
– porówna wielkość, kształt i kolor kamieni
– weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych
– obejrzy przydomowe ogródki podczas spaceru
– wejdzie w rolę kreta drążącego korytarze
– szanuje zabawki
– zaobserwuje sposób zakładania hodowli szczypioru i fasoli
– dowie się, do czego służy dzienniczek obserwacji roślin
– opisze, jak wyobraża sobie Wiosnę
– wysłucha wiersza „Jest pewna malarka…”
– ułoży obrazek z ziaren fasoli
– jest kreatywne podczas zabawy
– nauczy się prostej powitanki
– podejmie próby rysowania po śladzie
– weźmie udział w uroczystości Powitania Wiosny
– zilustruje ruchem opowieść o przebudzeniu misiów
– utrwali pląs „Stary niedźwiedź mocno śpi”
– bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
– pozna popularne przysłowie o marcu
– zilustruje dźwiękami przysłowie „W marcu jak w garncu”
– dobierze słoneczka do chmurek tak, aby wskazywały te same emocje
– pozna piosenkę o wiośnie
– odszuka przedmiot schowany w ogrodzie przedszkolnym
– odwzoruje elementy zbioru
– szanuje zabawki
– pozna pojęcie „zwiastuny wiosny”
– weźmie udział w zespołowym tworzeniu krokusów
– policzy zwiastuny wiosny,
– utrwali pojęcie „para”
– rozwiąże zagadki logiczne oparte na skojarzeniach
– odkłada zabawki na miejsce po skończonej zabawie
– przekaże „promyk słońca” dowolnemu dziecku z grupy
– pozna nazwy i zwyczaje kilku ptaków powracających do kraju wiosną
– weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych
– poszuka na spacerze pierwszych oznak wiosny
– ustali co fruwa, a co chodzi
– szanuje zabawki
– wykaże inicjatywę w urządzaniu kącika z akcesoriami świątecznymi
– narysuje w koszu wskazaną liczbę pisanek
– dowie się, co powinien zawierać wielkanocny koszyczek
– wysłucha opowiadania nauczyciela „Wielka kłótnia pisanek”
– przejdzie wskazaną trasę z jajkiem na łyżce
– narysuje wzory na jajkach w układzie rytmicznym
– jest kreatywne podczas zabawy
– odnajdzie drugą połowę pisanki zgodną z wzorem
– podejmie próby gniecenia gazet i rzucania nimi do celu
– wykona kartkę wielkanocną z kurczątkiem
– pozna zabawę przy piosence „Kurczątka”
– odszuka jajka w ogrodzie przedszkolnym
– pokoloruje pisanki na wskazane kolory
– bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
– utworzy zbiory dwuelementowe
– odnajdzie ukryte kurczątko
– pozna zabawę przy piosence „Kurki trzy”
– podejmie próby biegu parami
– dowie się o drapieżnikach, przed którymi należy chronić zwierzęta
– szanuje zabawki
– utrwali znajomość kolorów
– pozna znaczenie słów „śmigus dyngus”
– podejmie próby układania i kontynuowania rytmów
– ulepi babki z piasku
– ozdobi „wielkanocne mazurki”
– weźmie udział w wielkanocnym quizie
– szanuje zabawki
– wykona ćwiczenia aparatu artykulacyjnego
– weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych
– zauważy zmiany w przyrodzie podczas spaceru
– zatańczy „Wiosenny taniec”
– szanuje zabawki
– rozpozna i nazwie kolory
– zagra na kołatce „jak klekocze bociek”
– pozna wiersz „Bocian i żaba”
– wzbogaci swoją wiedzę przyrodniczą n/t trybu życia bocianów
– weźmie udział w zabawie „budowanie bocianiego gniazda”
– podejmie próby dekodowania zakodowanych informacji
– wyszuka zielone fragmenty ilustracji książkowych
– odtworzy głosem „żabi chór”
– wykona żabkę z papieru
– podejmie próby przeskoków przez linki leżące na ziemi
– połączy elementy zbioru wg instrukcji
– bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
– nazwie kolory przedmiotów, o których mowa w zdaniach
– wykryje nonsensy na obrazku
– utrwali znajomość piosenki „wiosna”
– zagra na instrumentach perkusyjnych
– pozbiera piłeczki na czas
– rozwiąże zagadki o kolorach
– szanuje zabawki
-obejrzy albumy o kwiatach
– pozna części roślin doniczkowych
– dowie się, które zmiany są odwracalne, a które nieodwracalne
– rozwiąże wiosenne zagadki
– ulepi dowolne obiekty z plasteliny
– szanuje zabawki
– pozna różne gatunków tkanin, tapet i papieru
– odróżni zdania prawdziwe od fałszywych
– weźmie udział w szeregu zabaw i ćwiczeń ruchowych
– wytropi i nazwie kolory w mijanych na spacerze obiektach
– utworzy parę z innym dzieckiem wg instrukcji nauczyciela
– szanuje zabawki
LUTY 2025
ZAMIERZENIA PROGRAMOWE NA LUTY
W GR. KRASNOLUDKI
– rozwijanie koordynacji ruchowej
– rozwijanie ciekawości poznawczej
– przyzwyczajanie do prawidłowego trzymania narzędzia rysunkowego
– utrwalenie nazw: sikorki, wróble, gile
– rozwijanie aparatu artykulacyjnego rozwijanie inwencji twórczej podczas swobodnej wypowiedzi artystycznej
– rozwijanie twórczej aktywności muzycznej,
– nabywanie postawy proekologicznej
– rozszerzenie doświadczeń plastycznych
– przeliczanie elementów zbioru w zakresie 3
– rozumienie, że inne dzieci mają takie same prawa do zabawy
– stopniowe poznawanie liczebników porządkowych w zakresie 1-3
– zauważanie różnic i podobieństw między przedmiotami
– dostosowywanie ruchów dłoni do zmiennych wymogów stawianych przez przekształcany materiał
– rozwijanie motoryki dużej i małej
– ośmielanie do występów na szerszym forum
– posługiwanie się nazwami kolorów
– rozwijanie percepcji wzrokowej podczas spostrzegania podobieństw i różnic
– poszerzanie wiedzy przyrodniczej
– rozwijanie słuchu akustycznego i muzycznego
– spostrzeganie elementów muzyki: tempo, nastrój
– próby ustalania kryterium klasyfikacji elementów zbioru
– obserwacja zmian i określanie, na czym one polegają
– doskonalenie umiejętności liczenia elementów zbioru w możliwie szerokim zakresie- zapoznanie z różnymi rodzajami piłek (piłeczki sensoryczne)
– dostarczenie radości z zabawy jako pozytywnego bodźca w rozwoju
– rozróżnianie swoich emocji oraz emocji innych osób
– nabywanie świadomości, iż wszyscy mamy prawo do odczuwania i wyrażania własnych emocji-odczuwanie satysfakcji i radości z efektów podejmowanych działań twórczych
– realizowanie własnej wizji plastycznej
– wyciszenie, regeneracja organizmu
– rozumienie pojęć: pod, nad, obok, w, za
– poznanie pojęć: „scena”, „widownia”
– rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego
– rozumienie aspektu porządkowego liczby naturalnej
– orientowanie się, jakie produkty można znaleźć w danym sklepie
– przyswajanie zasad właściwego zachowania się w miejscach publicznych
– poszerzanie słownictwa o wyrazy dotyczące zakupów i rodzajów sklepów
– rozwijanie umiejętności klasyfikowania wg kształtu
– poznanie różnego ujęcia linii w aspekcie plastyczny
– rozwijanie myślenia analitycznego
– skupienie i utrzymanie uwagi na ściśle określonym zadaniu
– realizowanie własnych pomysłów
– utrwalenie nazwy, wyglądu, brzmienia instrumentów perkusyjnych
– rozwijanie motoryki dużej i małej
– wdrażanie do prawidłowego wykonania ćwiczeń
LISTOPAD 2024
Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne
na listopad
KRASNOLUDKI
Dziecko:
– nazwie pomieszczenia i sprzęty domowe
– rozwiąże zagadki słowne n/t sprzętów domowych
– dokończy rozpoczęte rytmy
– jest kreatywne podczas zabawy- wyjaśni zastosowanie wymienionych przedmiotów związanych z higieną, czystością
– stworzy kompozycję „Kafelki do łazienki”
– wykona zeskoki z niskiej wysokości
– pozna zasady segregowania prania
– nabierze odwagi w zabieraniu głosu na forum grupy
– uściśli wiedzę n/t przeznaczenia przedmiotów kuchennych
– zagra na nietypowych instrumentach
– weźmie udział w aktywnym słuchaniu muzyki klasycznej
– rozwinie umiejętność formowania koła z chwytem i bez chwytu rąk
– ułoży elementy zbioru wg wielkości wzrastającej- rozwiąże zagadki ruchowe
– użyje nazw przedmiotów stanowiących wyposażenie pokoju dziecięcego
– wysłucha bajki o trzech świnkach
– rozwinie umiejętność rozróżniania pojęć: długo – krótko- ułoży z figur geometrycznych budę dla pieska
– udzieli odpowiedzi na pytania związane z treścią obrazka
– weźmie udział w szeregu zabaw ruchowych
– poczyni próby nazywania budynków w najbliższym otoczeniu przedszkola
– poczyni próby mierzenia odległości krokami oraz wspólną miarą
– szanuje zabawki
– porządkuje salę po skończonej zabawie
– odnosi się z szacunkiem do symboli narodowych
– pozna nazwy zwierząt leśnych
– dowie się, jak zwierzęta przygotowują się do zimy
– weźmie udział w zabawie ze współzawodnictwem indywidualnym
– zagra na instrumentach do piosenki „Deszczyk kap kap kap”
– poczyni próby biegu po obwodzie koła
– pozna cechy różniące zająca i królika- wytropi skarby wiewiórki – orzechy
– rozwiąże zagadki ruchowe
– odnajdzie w sali maskotkę wiewiórki
– rozwinie umiejętność przeliczania elementów zbioru- pozna różne kształty liści
– utrwali pląs ze śpiewem „Stary niedźwiedź mocno śpi”
– obejrzy jesienne drzewa w pobliżu przedszkola
– przeniesie listki do pojemnika za pomocą słomki
PAŹDZIERNIK 2024
Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne
na październik
KRASNOLUDKI
Dziecko:
– przejdzie wyznaczoną trasę z jabłkiem na talerzyku
– pozna zabawę paluszkową „Pięć rumianych jabłek”
– zaznajomi się z tekstem wiersza „Czerwone jabłuszko”
– dowie się co można zrobić z jabłek
– narysuje linie po śladzie
– realizuje własne pomysły podczas zabawy
– pozna nazwy owoców i warzyw
– wykona pracę plastyczną ”Śliwki”
– dowie się co owoce mają w środku
– okazuje uprzejmość i życzliwość innym
– dowie się jak wyglądają warzywa w środku
– pozna „owocową wyliczankę”
– szanuje zabawki
– porządkuje salę po skończonej zabawie
– bawi się zgodnie z innymi
– obejrzy „Jarzynowy teatrzyk”
– porówna wygląd owoców i warzyw
– pozna/utrwali określenia: duży – mały, cienki – gruby, długi – krótki
– przejdzie przez slalom owocowo – warzywny
– pozna walory zdrowotne owoców i warzyw
– weźmie udział w szeregu zabaw ruchowych
– wytropi w sali kosz pani Jesieni
– utrwali piosenkę „Kolory jesieni”
– rozwinie umiejętność podrzucania i toczenia piłek
– ustali atrybuty jesieni
– nazwie kolory jesiennych liści
– wykona pracę plastyczną „Jesienne drzewa”
– przejdzie przez „sensoryczną ścieżkę”
– zagra na instrumentach: kołatce i marakasach
– odtworzy dźwięki jesiennego wiatru
– dobierze do liści ich cienie
– porówna dźwięki wydawane przez różne przedmioty
– pozna/utrwali figurę geometryczną – koło
– pozna zabawę „Nasz mały miś”
– udekoruje kapelusz pani Jesieni na podstawie opisu
– odkryje na spacerze piękno jesiennej przyrody
– ulepi z plasteliny kuleczki jarzębiny
– pozna treść opowiadania „Przygoda w sklepie”
– pozna zasady bezpiecznej zabawy
– poczyni próby rzucania do celu
– rozwinie małą motorykę podczas zabaw z klamerkami
– rozpozna tempo muzyki i zareaguje na zmiany tempa
– utrwali znajomość kolorów
– pozna/utrwali technikę stemplowania
– pozna znaczenie sygnalizatora świetlnego
– pozna/utrwali zasady przechodzenia przez jezdnię
– rozwinie umiejętność słuchania ze zrozumieniem
– weźmie udział w zabawie rytmicznej do piosenki „Kolory jesieni”
– pozna śpiewankę „Jedzie pociąg hopsasa”
– ustali jak powinien zachować się Czerwony Kapturek
– pozna zastosowanie baterii
– pozna nazwy urządzeń technicznych
– odtworzy dźwięki urządzeń elektrycznych
– narysuje dowolny rysunek patykiem na piasku
– pozna zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej – wypowie na forum grupy swoje życzenie – potrafi zaśpiewać proste piosenki
– pozna zabawę muzyczno – ruchową „Jadą pociągi”
– wyszuka w sali miejsca, gdzie znajdują się urządzenia na prąd
– wyodrębni koło spośród innych figur i znaków
– zaobserwuje sposób posługiwania się odkurzaczem, suszarką do włosów, żelazkiem, tosterem
– pozna pląs „Mało nas”
– dowie się co to jest „szaruga jesienna”
– wysłucha wiersza „Szara chmurka”
– pozna sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami
– weźmie udział w tworzeniu wspólnego obrazka „Padający deszcz”
– namaluje farbami chmury
– wykona bieg do określonego celu
– zatańczy przy muzyce wg instrukcji nauczyciela
– pozna piosenkę „Deszczyk kap kap kap”
– utrwali pojęcie „para”
– pozna znaczenie pojęć: większy – mniejszy
– zaznajomi się z rymowanką „Idą kalosze”
– potrafi ruchem zinterpretować treść piosenki – – – policzy jak często zaświeci się latarka
WRZESIEŃ2024
Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne
na wrzesień
KRASNOLUDKI
Dziecko:
-pozna swoją nową salę, koleżanki i kolegów
– dowie się jak korzystać z kącików zainteresowań
– obejrzy przedstawienie teatralne „Balonowe opowieści”
– pozna właściwości piasku,
– rozpozna kierunek, z którego dochodzi dźwięk
– pozna zasady zgodnej zabawy
– utrwali znajomość imion koleżanek i kolegów,
– wzbogaci słownik czynny (nazwy zabawek)
– zbuduje wieżę z klocków wg wzoru oraz wg własnego pomysłu
– pozna zasady korzystania ze zjeżdżalni
– podejmie próby samodzielnego jedzenia
– rozwinie percepcję wzrokową przy dobieraniu określonych kształtów
– rozpozna odgłosy wydawane przez przedmioty
– pozna pląs ze śpiewem „Krasnoludki”
– nawiązuje pozytywne relacje w grupie
– utrwali znajomość imion wszystkich członków grupy
– rozpozna swój znaczek rozpoznawczy spośród wielu innych
– wyróżni i policzy części ciała
– obejrzy ogród przedszkolny
– wysłucha bajki
– odłoży zabawki na miejsce po skończonej zabawie
– wykona polecenia ruchowe
– weźmie udział w zabawach ruchowych,
– utrwali pląs ze śpiewem „Krasnoludki”
– opowie co się dzieje na obrazku
– zachowa bezpieczeństwo podczas korzystania ze sprzętu terenowego
– używa form grzecznościowych
-wykona gimnastykę buzi i języka
– namaluje farbami kolorowe plamy
– weźmie udział w zabawie z chustą animacyjną
– pobawi się w pociąg
– wykona rysunek kredą na płytach chodnika
-nauczy się prostej rymowanki – powitanki
– posegreguje przedmioty wg wielkości
-odkłada zabawki na swoje miejsce
– sprawnie utworzy koło wiązane
– weźmie udział w zabawach ruchowych
– pozna tekst rymowanki związanej z imionami
– pozna pląs „Mało nas”
– poczyni próby nazywania swoich uczuć
– policzy ilość palców na jednej ręce
– wyrazi w zabawie swoje emocje
– rozwinie umiejętność marszu z przytupem
– usprawni narządy mowy podczas naśladowania odgłosów zwierząt
– uświadomi sobie istnienie trudnych emocji
– zda sobie sprawę z tego co lubi, a czego nie
– rozróżni pojęcia dotyczące kierunku: do przodu, do tyłu, w górę, w dół
– przyswoi zasadę cierpliwego czekania na swoją kolej podczas korzystania ze zjeżdżalni
– utrwali pląs „Mało nas”
– porówna liczbę ubranek z liczbą misiów
– odtworzy opowieść ruchową „Jesienny spacer”
– zbierze „skarby jesieni” do kącika przyrody
– wzbogaci słownik czynny i bierny przez nazywanie darów jesieni
– ozdobi szal pani Jesieni
– wysłucha wiersza „Żółty listek”
– rozpozna podstawowe kolory
– nauczy się refrenu piosenki „Pani Jesień”
– rozpozna kto się schował pod parasolem
– dokona klasyfikacji listków i figur geometrycznych ze względu na wielkość, kształt, kolor
– poczyni próby celowania szyszką do obręczy
– połączy w pary takie same parasole
– pokojowo rozwiązuje ewentualne konflikty
– spróbuje naśladować w tańcu jesienne liście
– weźmie udział w szeregu zabaw ruchowych
– zaobserwuje na spacerze jesienne zmiany w przyrodzie
– pozna rymowankę „Kto ma rower”